BREAKING Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, publicate de Ministerul Educației. Eseu de maximum 2 pagini despre relația dintre joc și învățare

27.061 de vizualizări
Subiect Titularizare Educatori 2024 Edupedu.ro / Foto: captură document
Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe au fost publicate cu puțin timp în urmă de Ministerul Educației. Proba scrisă a concursului național a avut loc între orele 9 și 13, pentru aproape 36.000 de candidați. Descarcă documentele de mai jos.

La subiectul I, candidații au avut redactat un eseu de 300 – 400 de cuvinte, în care să prezentați particularitățile unei fabule specificate în programa de concurs.

La subiectul al II-lea, cerința fost să facă un eseu structurat de maximum două pagini, în care să prezinte relația dintre joc și învățare.

La subiectul al III-lea au avut de prezentat rolul activităților liber-alese, din perspectiva organizării și realizării activităților ludice și de învățare în educația timpurie, având în vedere următoarele repere:

  • indicarea a trei activități liber-alese desfășurate cu copiii sub 3 ani
  • descrierea uneia dintre cele trei activități liber-alese indicate, cu exemplificare din activitatea
    didactică
  • exprimarea argumentată a unui punct de vedere referitor la rolul activităților liber-alese, din perspectiva organizării și realizării activităților în educația timpurie

Accesul candidaților în centrele de concurs a fost permis până la ora 8.00, iar examenul a început la ora 9, potrivit procedurii Ministerului Educației.

La nivel naţional sunt disponibile 9.933 de posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, dintre care 8.691 complete (6.606 urban +1.885 rural) și 1.242 incomplete (673 urban + 569 rural). Cele mai multe posturi vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt pentru învăţători/profesori pentru învăţământ primar în limba română: 1.384.

O analiză Edupedu.ro arată că 6.800 de candidați la examenul de angajare în școli sunt din promoția curentă, cel mai mare număr din ultimii 14 ani. Numărul mare de candidați vine în contextul în care salariul debutantului la 1 iunie 2024 este de circa 3.700 de lei net, salariu obținut în urma grevei profesorilor de anul trecut.

  • DOCUMENT Barem Educator-puericultor Titularizare 2024:
  • DOCUMENT Subiect Educator-puericultor Titularizare 2024:

Subiectele și baremele de la Titularizare 2023 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe pot fi consultate aici.

Ce este titularizarea?

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Ce urmează după proba scrisă

Lucrările scrise ale candidaților vor fi evaluate digitalizat în centre constituite la nivel național pe discipline.

Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 23 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul dedicat. Edupedu.ro va reveni cu acestea imediat ce sunt disponibile. 

Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice (la adresele comunicate public de fiecare inspectorat școlar) în data de 23 iulie, după afişarea rezultatelor, respectiv în data de 24 iulie.

Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul titularizare.edu.ro în data de 31 iulie.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va fi realizată în ședințele publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 1 – 6 august.


7 comments
  1. Bătaie de joc.
    Ți se cer niște lucruri despre care și dacă menționezi ceva la clasă te trezești reclamat că stresezi copiii.
    La educație plastică titularizarea e inumană – bibliografie de peste 250 de volume din care mai bine de 200 nu există pe piață. Ți se cere să știi biografia câtorva sute de artiști, opera la perfecție, tehnici și materiale de lucru de la ce faci cu ele până la materialele din care sunt făcute și o metodică infernală cu sute de metode, zeci de pagini de definiții, analogii, alte zeci de pagini despre psihologia gândirii copilului de la 4 ani până a omului de 80 de ani, patologii, adaptări pedagogice la condițiile patologice, tratamente (de ce?), tot felul de jocuri și metode care nunse găsesc nicăieri să nu uitămde interpretarea psihologicăa lucrărilor copiilor, care variazăde lamautor la autor… Toate astea ca să îi pui să deseneze peisaj de primăvară și să fi obligat să le dai 10 pe linie după ce-și bat joc de oră tot anul, că altfel.fac părinții reclamație și nu dă școala bine sau că nu e o oră importantă…

  2. Stimați reporteri sau ce sunteți voi, schimbați-vă exprimarea, relatarea, sursa de informații. Poți să iei și 10, dacă nu sunt posturi vacante, rămâi suplinitor, nu ești titular. Lucrurile astea de ce nu le spuneți sau e prea greu pentru voi?

    1. Bună ziua,

      Stimată doamnă profesoară, evident că fiind un concurs de angajare condiția esențială este să existe un post – dacă el este titularizabil sau nu asta este specificat în dreptul fiecăruia. Am scris în foarte multe articole până acum ce este titularizarea, ce înseamnă, am publicat nenumărate analize despre neajunsurile sale și despre efectele produse. Dar unde anume ați întâlnit în articolul acesta o exprimare care ar trebui schimbată? Mulțumim pentru mesaj!

  3. Candidații care au luat peste 7 și își doresc o titularizare pe prelucrarea lemnului,sunt așteptați să ocupe un post liber la Colegiul Tehnic Forestier din Piatra Neamț

  4. Este adevarat. Nu ne mai facem bine. Tot sistemul este putred. Se incurajeaza invatarea activa si centrata pe elev, dar profesorii au ramas tot la stadiul de memorare si reproducere de cunostinte cum se promova in urma cu zeci de ani. Ceri profesorilor sa faca apel la metode vechi la examene, dar la clasa le ceri metode noi…sa fim seriosi!!! Asa este peste tot! Multa pedagogie, opere literare care nu se fac la clasa si se cer comentarii literare chiar si la cresa, prescolar si primar cand ele se fac abia in liceu…si sa nu mai vorbim de volumul de cunostinte care trebuie insusit!!! Suntem oameni si nu roboti!!! Asa se intampla cand suntem condusi de niste incompetenti! Aceste continuturi sunt predate in facultate de nu stiu cati profesori si ei au pretentia sa stim noi, o persoana, sa tocim toata teoria aia pe care o invatam doar pentru examene, pt ca la clasa nu foloseste nimanui!!!

  5. Un examen pe care îl dam degeaba ani la rand,cu materie care nu se preda niciodată. Astăzi am aflat ca s-au schimbat subiectele din 2014 ca luau profesorii note prea mari. Omani buni,acele subiecte prezentau realitate,ceea ce se făcea cu adevărat la clasa,nu reproducerea papagaliceste a unui comentariu aiurea cu drumul, Baudelaire pe care nu îl studiază nimeni nici la generala ,nici la liceu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like