Elevii de clasa a IV-a au susținut marți, 16 mai, proba la Limba română din cadrul Evaluării Naționale. Textele suport aparțin autoarei contemporane Cristina Donovici. La ultimul exercițiu, sarcina a fost să redacteze un text de cel puțin 6 rânduri, în care să prezinte 4 idei despre cartea preferată, conform documentelor primite de elevi la test, consultate de Edupedu.ro.
Subiectele sunt pe două numere, iar elevii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a le rezolva.
La testul 1, elevii au avut textul „O girafă în spațiu”, adaptare după o povestire de Cristina Donovici. La testul 2, textul a fost „O zebră în cosmos”, adaptare după o povestire de Cristina Donovici.
- Miercuri, 17 mai, are loc proba la Matematică.
Limba română – Testul 1:
Limba română – Testul 2:
Rezultatele elevilor
Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;
b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.
(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”
4 comments
Pe sora mea mai mică a ajutat-o foarte mult!!
Text din ” autoarea” ( e totusi bine ca nu au zis ” scriitoarea” ) Cristina Donovici la EN ? e pe bune ???
Nu ca Roahld Dahl de la clasa a doua a fost mai potrivit.
E clar încotro ne indreptam.
Surioara mea a vazut subiectele de la evaluarea nationala si a inceput sa fie usor trista deoarece nu intelegea sensul cuvintelor sau anumite expresii. Dupa ce am stat de vorba cu ea si am incercat sa ii explic sensul cuvintelor i-am spus ca poate sa verifice ea singura online pe https://dexonline.net/ pentru ca tot sta cu telefonul in mana.
,,Rezultatele voastre nu vor fi trecute în catalog, dar este foarte important să rezolvați” Sigur ca o parte intreaba retoric (si-n gand, se intelege) de ce e important !?! Majoritatea insa nu intraba nimic fiind ,,educati” de toata lumea din jurul lor sa nu se mai intrebe. Iar parintii se stie ca s-au transformat, pas cu pas, in apartinatori. Cand despre ,,invatatori” … astia ofteaza usurati c-au mai dus o clasa pana-ntr-a IV, i-au umplut de febeuri ,,sa fie multumita toata lumea” chiar dac-o s-ajunga ,,analfabeti functional” in liceu, nemaifacandu-si macar datoria sa le comunice alor mari rezultatele ,,picilor”, asa cum au procedat si cu testul avut in cls a II-a. Imi zicea un vecin cu copil intr-a II – a ca nu crede ca cineva se mai ocupa sa ,,corecteze” ,,testele”. Ii raspund ca-i musai sa credem ,,autoritatile” ca lucrurile care ni se intampla ,,zi de zi” sunt pe bune astfel ca tre’ sa aiba rabdare ca, cine stie, poate invatatoarea totusi o sa fie ,,altfel” fata de majoritatea.