BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a, Matematică. Cele 20 de probleme în care sunt și noțiuni istorice sau sportive

55.057 de vizualizări
Foto: Captură – subiect
Elevii de clasa a IV-a au susținut miercuri, 17 mai, proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Subiectele sunt pe două numere, iar elevii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a le rezolva. Vezi mai jos care sunt cele 20 de probleme în care sunt și noțiuni istorice sau sportive, conform documentelor consultate de Edupedu.ro.
  • Joi, 18 mai, este programată proba la Limba maternă.

Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.

Fiecare test este structurat în 3 părți:

I. Numere: de la exercițiul 1 și până la exercițiul 10;

II. Figuri geometrice și măsurători: de la exercițiul 11 și până la exercițiul 17;

III. Organizarea datelor: de la exercițiul 18 și până la exercițiul 20;

Matematică – Testul 1:

Matematică – Testul 2:

Rezultatele elevilor

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”


6 comments
  1. La exercițiul 10 erau 2 variante de răspuns deoarece nu s a specificat consecutive crescător sau descrescător. Majoritatea copiilor nu sesizează această omisiune în cerință pentru că sunt învățați că sunt doar consecutive crescător numerele,ceea ce nu este corect. Când și un examen național nu ține cont de acest aspect,atunci este luat ca o convenție. (adică numai crescător). Sper să evidențieze și alți profesori această greșeală.

  2. Bună ziua! La E.N. de astăzi, la matematică, elevii au avut de recunoscut succesorul și predecesorul unui număr mult mai mare(2 500 000 sau 1 500 000), față de ceea ce prevede programa școlară. Conform programei, la clasa a IV-a se învață numerația până la 1 000 000, din câte știu eu.

  3. Programa școlară de clasa a IV-a prevede numerația și operații cu numere până într-un milion, iar aceste teste au avut un exercițiu în care li se cerea elevilor să scrie predecesorul și succesorul numerelor 1 500 000 și 2 500 000. Cum se poate așa ceva?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista cu peste 600 de locuri rămase libere la licee din București, pentru a doua etapă a repartizării, publicată de Inspectoratul Școlar / Câte un loc liber la Colegiile Naționale “Sfântul Sava”, “Matei Basarab” sau la Liceul “Ion Neculce” și 4 locuri la Colegiul Național “I.L Caragiale”

Lista cu locurile rămase libere la licee din București, pentru a doua etapă a repartizării, publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. După prima repartizare computerizată au rămas 638 de…
Vezi articolul