Elevii de clasa a II-a au susținut joi, 16 mai, proba la Matematică și Științe ale naturii din cadrul Evaluării Naționale. Subiectele sunt pe două numere, iar elevii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a le rezolva.
UPDATE: Ministerul Educației a publicat la ora 15:00 subiectele primite de elevi. Descarcă mai jos documentele în format .pdf.
Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE).
Vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.
Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Testul numărul 1
Testul numărul 2
Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
- 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
- 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
- 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
- 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
- 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
- 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a
Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.
Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.
Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.