Elevii de clasa a II-a au susținut joi, 11 mai, proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Subiectele sunt pe două numere, iar elevii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a le rezolva.
Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Vineri, 12 mai, are loc testarea la limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit.
Matematică – Testul nr. 1
Matematică – Testul nr. 2
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a
Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.
Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.
Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.
3 comments
Aceste subiecte forteaza copiii sa faca meditatii la matematica pentru ca altfel atentia unui copil sa stea sa adune sau sa scada repetitiv nu este suficienta sa termine exercitiile. Repetitia poate fi evitata cu inmultiri si impartiri. Deci ii trebuie meditatii. Ideea evaluarii e buna, dar precum spunea si alt parinte, cei care fac subiectele sunt pe langa realitatea si atentia necesara copiilor nostri.
Deși nu au nici o relevanță aceste evaluari, subiectele primite au fost din toată materia clasei a IIa, chiar dacă mai avem o lună de școală. Dacă ne luăm după ele, ar fi trebuit să terminam materia la 1 mai. Au demonstrat din nou că cei puși în funcție nu au nimic comun cu invatamantul
Bine punctat!