Elevii de clasa a II-a au susținut marți, 9 mai, proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării Naționale. La primul exercițiu au avut de scris un bilet părinților, prin care să-i anunțe că pleacă la bibliotecă, la o activitate organizată de învățătoare. Cea de-a doua cerință a fost să redacteze un text din 6 propoziții, în care să povestească prietenilor un vis minunat.
În fiecare clasă, elevii sunt așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor s-a făcut controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.
Iată ce au avut de rezolvat elevii care au primit testul 1:
1. Părinții tăi nu au ajuns încă acasă, dar tu trebuie să mergi la bibliotecă, la o activitate organizată de doamna învățătoare/domnul învățător.
Scrie un bilet părinților tăi, prin care să-i anunți unde ai plecat și cât timp vei sta acolo.
2. Imaginează-ți că ai avut un vis minunat. Scrie, pe pagina următoare, un text format din șase propoziții, în care să le povestești prietenilor tăi ce ai visat, răspunzând la următoarele întrebări:
- Unde te aflai?
- Cum era vremea?
- Cu cine te-ai întâlnit?
- Despre ce ați vorbit?
- Cum s-a încheiat visul?
- Cum te-ai simțit când te-ai trezit?
Scrie un titlu potrivit pentru textul tău.
FOTO DOCUMENT Testul numărul 1:
FOTO DOCUMENT Testul numărul 2
16 comments
Reintroducerea tezelor ar fi mult mai benefică tuturor.Mi se pare exagerat sa testezi copiii din învățământul primar din ceva care,cred eu, nu are nicio legătură cu ceea ce ei învață la clasa. Tezele ii obișnuiau pe elevi cu repetarea și consolidarea unui anumit volum de informații ,iar subiectele propuse ,de obicei ,vizau creativitatea, originalitatea etc .Prin teze și alte lucrări/ teste etc.,elevii vor fi pregătiți și emoțional pentru examene mai dificile,cum ar fi Evaluarea Națională. Importanta este o corectare obiectivă ,după barem clar .La fel de important pentru elevi rămâne și discutarea rezultatelor obținute.
Scriu în calitate de părinte a unui copil care trece prin acest coșmar de evaluare națională.
Dacă tot modifică “legea învățământului”, ar fi bine să scoată toate “evaluarile naționale”.
Ajung examenul de admitere în liceu și de absolvire a liceului nimit Bacalaureat.
Și atunci cum vor fi pregătiți emoțional pentru astfel de examene? Pentru un copil de 14 ani care nu a susținut niciodată in mod “oficial” o evaluare cum se va desfășura gestionarea emoțiilor? Va gândiți prin ce proces sinuos va trebui sa treacă, pentru a reuși sa își estompeze gândurile negative și sa reușească sa facă corect filtrarea informației din 10 ani de studiu?
Aleg sa vorbesc in mod exclusiv despre EN a clasei a opta, fiindcă testele și/sau tezele la nivelul clasei pot avea un oarecare caracter subiectiv.
Comentez un comentariu
Oare este normal si corect ca la aceasta ora sa fie deja afisate subiectele ,in conditiile in care sunt scoli din tara care dau evaluarea dupaamiaza,abia?Nu vor fi ,oare, invatatori sau parinti ,care din ,,dorinta” de a obtine copiii calificative bune ,vor rezolva cu ei subiectele inainte? ?
Oare este normal si corect ca la aceasta ora sa fie deja afisate subiectele ,in conditiile in care sunt scoli din tara care dau evaluarea dupaamiaza,abia?Nu vor fi ,oare, invatatori sau parinti ,care din ,,dorinta” de a obtine copiii calificative bune ,vor rezolva cu ei subiectele inainte?
Nu stiu ce sa spun. Subiectele nu au legătură in mate parte cu realitatea de azi, adică spune-mi când ai trimis ultima dată un bilet sau o scrisoare. În 2023 avem telefoane si internet, astea-s timpurile. Cat cu visul… sunt indecis. În opinia mea, ar fi trebuit să le dea un text descriptiv despre jocul sau jucăria ta preferată si/sau un text in care sa le dai un mesaj părinților tăi in legatura cu ceva legat de scoala sau viata persoanala. Totusi, care-i scopul? În afară sa ii ajute cu exprimarea, nu vad alte beneficii.
Draga Doamna, daca sunteti cadru didactic ,va inteleg. Am parte doar de asa ceva: suflete pierdute, veșnic in goana de a scoate în evidență greșeli si tot mai puțin aproape de noțiunea de dascăl. Păcat ca nu înțelegeți că nu multe noțiuni dau forma finală a unui copil si-l transformă in adult , ci calitatea informațiilor. Asa ca sunt aproape de părinții, asa agramat cum ii credeti dvs., si ii sustin sufletește. Avem parte azi de profesori si mai puțin de dascăli. E o mare diferenta. Dascălii pornesc de la a-si iubi micii discipoli. Aveti azi ceea ce sadiți dvs. de 30 de ani. Semnat: un fost dascăl care a avut curajul sa aleaga un abecedar neagreat de Minister dar plin de povesti care șoptea cultura si dragoste.
Cred ca inca mai avem dreptul sa emitem pareri. Daca ne referim la evaluarea de azi , de la clasa a doua, ar fi bine de stiut cati copii au folosit biletul pentru a comunica cu parintii, iar legat de povestirea unui vis, cred ca e dificil si pentru un adult.Pot intelege aceste lucruri doar cei care au copii. Se dau subiecte care nu au nici o legatura cu realitatea.
Testarea ar fi fost potrivita pentru cei cu varsta de 10 ani sau mai mult. Copii sunt sub presiune de la varsta frageda, majoritatea lor deja au stari de anxietate din cauza testelor, mai exact ca trebuie sa se conformeze sistemului. Acest sentiment le insoteste pana la terminarea studiilor. Nu mi se pare corect deloc, psihicul lor se deformeaza, apar complexele si ura pentru scoala din cauza sistemului prost gandit!
În ce calitate emiteți părerile acestea? “Nu vi se pare corect” introduce o părere personala și atât. Acasă faceti ce vi se pare dumneavoastră corect, școala nu este datoare sa se alinieze părerilor noastre personale. Pe de alta parte, dincolo de orice greșeală de tehnoredactare (scuzabila pana la un punct), tocmai pentru ca ați trecut prin școală fără sa va însușiți scrierea corecta cu doi i, ar fi de bun simț sa va abțineți de la judecați care vizează educația tuturor copiilor din România.
Presiunea asupra copiilor e creată doar de părinții care cred că se dau note/calificative la aceste teste. Ei nu stiu că testele sunt doar pierdere de timp și mobilizare de pomană. Cu ele sau fără ele, realitatea e asta: copiii fac clasa pregătitoare, 4 ani de ciclu primar iar la final cei mai mulți nu știu tabla înmulțirii, nu pot să citească cursiv și nu scriu corect în limba română.
Adevărat ce ai spus deja băiețelul meu a dat ieri evaluarea și a venit foarte dezamăgit acasă. deoarece ce a spus ca nu a mai știut ce sa scrie ca să încurcat. în ceea ce a citit iar legat de bilet și de vis o eroare complecta cum a mai spus și cineva într-un comentariu mai sus ne este noua adulților greu sa povestim un vis verbal dar în scris ce sa mai spunem..
Sunt foarte multi copii care abia știu să citească.Materia este foarte stufoasă ,trebuie sa lucrezi cu copilul acasă ,altfel rămâne doar un analfabet funcțional.Simplificati materia.Angajati specialiști(învățători)iubitori de copii,scoateți din manuale textele unde sunt promovate vrăjitoriile.Raportati totul la realitate!
Ce materie stufoasa? Sa scrii parintilor un bilet sau sa descrii un vis? Ce materie? Care materie? 🙂
CLR se numește materia prescurtarea la Comunicarea În Lb Română. Deja au ca tema suplimentara sa povestească în scris și verbal Pacala în viata la sat.. adică mie una mi se pare ca se cere prea mult pt cls a || a