BREAKING Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională 2023. Doar o singură problemă cu elemente din viața reală, primită de elevii de clasa a VIII-a, în rest calcule abstracte / Cel mai dificil de rezolvat – „cubul“ de la Subiectul III, punctul 6

288.237 de vizualizări
Foto: captură subiect/ Edupedu.ro
Subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2023, primite de elevii de clasa a VIII-a la proba scrisă de Matematică, marți 21 martie, au avut un timp de rezolvare de două ore, de la 9:00 la 11:00 și un punctaj din oficiu de 10 puncte. Potrivit broșurii consultate de Edupedu.ro, subiectele au fost axate mai ales pe probleme și exerciții abstracte, fără referiri la situații din viața reală. O singură problemă a avut câteva elemente din realitate, dar și aceea se rezuma la câteva operații matematice în rezolvare.

UPDATE: Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2023, publicate de Ministerul Educației

Primele două subiecte, de câte 30 de puncte fiecare, au avut itemi obiectivi – de tip grilă – cu un singur răspuns corect. Subiectul al III-lea a fost cu probleme de algebră și geometrie.

Cea mai dificilă problemă remarcată de elevi, la ieșirea de la proba scrisă, a fost cea de la Subiectul al III-lea, punctul 6. Baremele de corectare și notare vor fi publicate de Ministerul Educației la ora 15:00 și le veți putea descărca și de pe Edupedu.ro.

UPDATE: Rezolvarea subiectelor la Matematică de la simularea Evaluării Naționale 2023. Profesoara Florentina Pavăl: Niciunul dintre itemi nu a creat probleme unui elev conștiincios, dar pentru rezolvarea lor este nevoie de spirit de observație

Redăm subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2023:

Subiectul I

Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. – 30 de puncte, câte 5 puncte pentru fiecare item de mai jos

1. Numărul natural scris în baza zece, de forma 17x, divizibil cu 10, este egal cu:

  • a) 17
  • b) 70
  • c) 100
  • d) 170

2. Numărul care reprezintă 20% din 50 este egal cu:

  • a) 10
  • b) 20
  • c) 25
  • d) 100

3. Suma numerelor întregi din intervalul [−2,3], este egală cu:

  • a) −9
  • b) −3
  • c) 3
  • d) 6

4. Inversul numărului 2/3 este numărul:

  • a) -3/2
  • b) −2/3
  • c) 2/3
  • d) 3/2

5. Patru elevi, Elena, Maria, George și Mihai, au calculat media geometrică a numerelor y = 3 -2√2 și y = 3+2√2 și au obținut următoarele rezultate:

Elena √17

Maria √2

George 1

Mihai 3

Dintre cei patru elevi, cel care a calculat corect media geometrică este:

  • a) Elena
  • b) Maria
  • c) George
  • d) Mihai

6. Afirmația „Numărul 4 este mai mare decât numărul 2√5” este:

a) adevărată

b) falsă

Subiectul al II-lea – 30 de puncte, câte 5 puncte pentru fiecare item

1. În figura alăturată este reprezentat segmentul AB cu lungimea de 5 cm. Punctul C este simetricul punctului B față de punctul A, iar punctul D este simetricul punctului C față de punctul B. Lungimea segmentului CD este egală cu:

a) 5cm

b) 10cm

c) 15cm

d) 20cm

Celelalte subiecte pot fi descărcate de aici:

Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023

20 comments
  1. Scuzati-ma dar acest subiect a fost foarte usor. Chiar si partea de geometrie este acceptabila. Spun asta ca si elev in clasa a 9-a.

      1. Exact! Aria laterala a conului circular se exprima prin generatoarea conului. Ori studiul aprofundat al conului se face in ultima unitate de invatare. Vad fara sens sa se aleaga tocmai un corp rotund cand erau atatea poliedre in care se putea evidentia o sectiune. Dar nimic nu ne mai mira!

      2. De unde sa o știe ei, când de 2-3 ani și profesorii au fost evaluati tot online. Au uitat si programa, dar … gândesc ca probabil…cine știe…
        Si ca obiecție, subiectele sunt acceptabile spre dificile, dar timpul nu este de ajuns, orice examen tine 3h, nu stiu de unde au scos-o cu 2h. Haideți sa nu-i punem pe toți la aceeasi linie. Faptul ca termini mai repede dar prost, nu este egal cu mai încet si bine.
        Ca și o părere, cu destulă experiență, subiectele ar trebui un pic altfel concepute, iar la vârsta lor un pic de timp ceva mai mult, ar “scoate stresul” efectuării rapide și automat a greșelilor…induse!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2023 la Matematică. Sfaturi pentru elevi de la profesoara Florentina Pavăl: Ai voie să simplifici, ai voie să completezi un desen, ai voie să faci altul dacă-l consideri necesar în rezolvare

Pentru proba de matematică de la Evaluarea Națională, elevii pot simplifica pe fracțiile de pe foaia de examen, să completeze cu creionul desene sau să facă altele dacă sunt relevante,…
Vezi articolul

Ce se va întâmpla cu BAC-ul și Evaluarea Națională, dacă sunt mulți elevi care nu au participat la școala online? Cîmpeanu: Nu aș merge până la echivalare cu mediile. Dacă va fi nevoie vom putea avea și o sesiune suplimentară

Ministrul Educației spune că nu ar apela la echivalarea examenelor naționale cu mediile, ci ar face doar “măsuri de flexibilizare a modului de evaluare, în interesul elevilor”. Cîmpeanu a declarat…
Vezi articolul

În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai…
Vezi articolul

Consecințe pentru profesorii-evaluatori care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor de la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Cîmpeanu: Să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte

Profesorii-evaluatori de la Bacalaureat sau Evaluarea Națională care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor candidaților cu diferențe uriașe de punctaj ar putea „să nu mai corecteze vreodată” lucrări sau „cel…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2023. Subiectele la limba română, rezolvate de profesorul Cătălin Zaman: Subiectele s-au înscris în linia de dificultate a celor din ultimii ani, nu au ieșit din tipar

Profesorul Cătălin Zaman a rezolvat subiectele la proba de limba română pentru Edupedu.ro, de la Evaluarea Națională 2023. Profesorul a precizat că “subiectele s-au înscris în linia de dificultate a…
Vezi articolul