BREAKING Sindicatele din Educație acuză Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli

9.867 de vizualizări
Foto: Radu Tuta/Agerpres Foto
Sindicatele din Educație acuză Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții profesorilor „consideră abuzivă, dar și disprețuitoare față de educația din România atitudinea Ministerului Finanțelor de a refuza avizarea memorandumului privind ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023.”
  • Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater”.

„În total dispreț față de prevederile legale în vigoare – respectiv cele ale  art. XVII alin. (5) din Legea nr. 296/2023  și ale art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 [ce permit ca, prin memorandum al Guvernului, să se aprobe ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023, respectiv permit ocuparea posturilor care devin vacante/temporar vacante în anul 2024] – proiectul de memorandum inițiat de Ministerul Educației pentru ocuparea posturilor vacante din educație este blocat de Ministerul Finanțelor, până la data la care se transmite situația privind posturile care se vacantează, la nivel național, în învățământul preuniversitar și în cel superior, până în anul 2025”, se arată în comunicat.

Redăm comunicatul integral al sindicatelor din Educație:

„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” – federații sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învățământ preuniversitar și învățământ superior – consideră abuzivă, dar și disprețuitoare față de educația din România atitudinea Ministerului Finanțelor de a refuza avizarea memorandumului privind ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023.

În total dispreț față de prevederile legale în vigoare – respectiv cele ale  art. XVII alin. (5) din Legea nr. 296/2023  și ale art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 [ce permit ca, prin memorandum al Guvernului, să se aprobe ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023, respectiv permit ocuparea posturilor care devin vacante/temporar vacante în anul 2024]proiectul de memorandum inițiat de Ministerul Educației pentru ocuparea posturilor vacante din educație este blocat de Ministerul Finanțelor, până la data la care se transmite situația privind posturile care se vacantează, la nivel național, în învățământul preuniversitar și în cel superior, până în anul 2025.

Însă, în condițiile în care încetarea raporturilor de muncă – prin demisie, deces, pensionare etc. – sau suspendarea raporturilor de muncă sunt situații care depind, în principal de voința angajatului sau de alte împrejurări care nu pot fi prevăzute, este evident că ne confruntăm cu un abuz al reprezentanților Ministerului Finanțelor, prin care se urmărește obținerea de economii la bugetul de stat, în detrimentul sistemului de învățământ.

Atragem atenția asupra faptului că buna desfășurare a procesului educațional, atât în învățământul preuniversitar, cât și în învățământul superior, presupune asigurarea resursei umane necesare, în funcție de nevoi, indiferent de natura postului care s-a vacantat sau se va vacanta.

Reamintim tuturor factorilor decizionali că acțiunile de protest din primăvara și din vara anului trecut au fost generate de starea generală de nemulțumire a salariaților din învățământ, desconsiderați sistematic în ultimii  ani. Nu trebuie uitat că una dintre problemele ridicate a fost lipsa de personal, federațiile sindicale solicitând, în mod constant, asigurarea resursei umane calificate și suficiente, indiferent de natura postului.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” consideră că Guvernul României trebuie să aibă ca prioritate buna funcționare a sistemului educațional, inclusiv prin asigurarea resursei umane calificate și suficiente, nu blocarea, prin orice mijloace, a ocupării posturilor din învățământ.


5 comments
  1. Care?!Care?!Sunt școlile pline de sprijinatori de pereți.Mai lasati-o cu vrăjeala:bibliotecara care nu face nimic,femeile de serviciu care nu se omoară cu munca,și alți băgători de seamă care stau pe acolo fără rost.Aia nu e muncă!Și voi vreți mai mulți!!Mai aveți multe neamuri?

    1. daca în școală dvs aveți “sprijinitori” de pereți,nu generalizați. Sunt scoli unde bibliotecarele și femeile de serviciu își fac treaba!!

  2. Nu uităm nici că greva pornită din dorința angajaților din învățământ a fost oprită discreționar de cei trei dinozauri care se cred lideri de sindicat. Ei au girat situația asta, ce îi surprinde acum?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspecții tematice în școlile din județul Iași, până pe 15 martie, după ce peste 80% din elevii din rural au luat note sub 5 la Matematică – simularea Evaluării Naționale 2024 / Programul intensiv de învățare remedială, pentru elevii de clasa a VIII-a, printre aspectele vizate

În perioada 26 februarie – 15 martie au loc inspecții tematice în școlile din județul Iași, ca urmare a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui document…
Vezi articolul

Profesorii vor include inteligența artificială în predare la nivel preuniversitar, ei și elevii vor fi evaluați cu ajutorul unor instrumente IA, iar domeniul va fi abordat în discipline opționale la liceu, conform proiectului Strategiei naționale pentru IA

Inteligența artificială urmează să fie studiată în cadrul unor discipline noi, opționale, sau în module opționale la nivel de liceu, iar profesorii o vor îngloba în activitățile de predare, reiese…
Vezi articolul