România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022 / Profesorul Mihai Bălună, coordonatorul lotului: Îmbucurător este că tradiția rezultatelor bune s-a păstrat, e o recunoaștere a seriozității cu care se face treabă în școlile din care provin aceste fete

26.618 vizualizări
Foto: EGMO.hu
România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022, potrivit clasamentului oficial al competiției, care ia în considerare țările europene participante. Punctajul României a fost 112 puncte, fetele obținând o medalie de aur și 3 de argint. În urmă cu un an, la competiția care atunci s-a desfășurat online, lotul național ocupa locul al II-lea.

Locul 1 în clasamentul european al EGMO 2022 este cea mai bună clasare a României din istoria de 11 ani a acestei competiții.

Lotul României a fost format din:

  • Diana Țolu – medalie de aur
  • Elisa Ipate – medalie de argint
  • Lucia Rîșnoveanu – medalie de argint
  • Cezara Danciu – medalie de argint
  • Coordonator lot: prof. Mihai Bălună, Colegiul Național “Mihai Viteazul” din București
  • Adjunct coordonator lot: prof. Anca Băltărigă, Liceul Teoretic Internaţional de Informatică

Diana Țolu, elevă în clasa a XII-a la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București, este la a doua medalie de aur la EGMO, după cea din 2021. În 2020 și 2019 a luat medalii de argint.

Elisa Ipate este elevă în clasa a IX-a la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București și se află la prima participare la EGMO.

Lucia Rîșnoveanu este clasa a XI-a la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, Constanța și este la a treia participare. Anul trecut a luat medalia de aur, în 2020 medalia de bronz.

Cezara Danciu este în clasa a X-a, la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București și este la prima participare la EGMO.

Foto: Facebook.com/Radu Gologan – de la stânga la dreapta: prof. Anca Băltărigă, Diana Țoiu, Elisa Ipate, Cezara Danciu, Lucia Rîșnoveanu, prof. Mihai Bălună

Profesorul Mihai Bălună, coordonatorul lotului României la EGMO 2022 a declarat pentru Edupedu.ro:

„Ne-am clasat pe primul loc dintre țările participante, așa-zis oficial, și pe locul patru dacă punem la socoteală și țările care au avut calitatea de „invitat”. Principala bucurie creată de acest rezultat este că el confirmă rezultatele foarte bune obținute în ultimii doi ani la aceeași competiție, care au fost obținute online, și acum sunt confirmate prin ceea ce s-a întâmplat în urma unui concurs la fața locului.

Este primul concurs post-pandemie, după revenirea la participarea fizică.

Fetele s-au comportat foarte serios și foarte responsabil, lucru care însă nu mă miră, pentru că așa se întâmplă totdeauna. Toți copiii care ajung în situația asta, își apără cu seriozitate șansele și până la urmă reușesc să obțină rezultate bune și foarte bune. Ceea ce este îmbucurător este că, deși echipa din acest an a avut două participante care nu au mai fost până acum, tradiția rezultatelor bune s-a păstrat, lucru care de fapt reprezintă o recunoaștere a seriozității cu care se face treabă în diversele locuri din care provin aceste fete.

Edupedu.ro: Aveți un mesaj pentru colegii dumneavoastră, pentru profesorii de Matematică? (În context internațional și național, Matematica apare tot mai des o disciplină cu rezultate în declin, din păcate. Unele state, cum este Franța, sunt în mijlocul unei reforme a predării acestei discipline la liceu, de exemplu.)

Nivelul la care se învață matematică nu știu dacă e neapărat reflectat de note, care pot să varieze în funcție de factori mai mult sau mai puțin obiectivi, în schimb, fetele care sunt aici reprezintă partea de sus a segmentului școlar. Una este pregătirea pentru un concurs, altceva este pregătirea de zi cu zi. Însă, ceea ce încercam să spun mai devreme, este că existența unei permanențe, a unor talente care vin din urmă arată seriozitatea cu care se face pregătire în destule școli, pentru că elevii ăștia care știu carte nu apar de nicăieri și nu se fac într-un an sau doi”. 

Clasamentul oficial:

Pe primul loc s-au clasat Statele Unite, Peru și Australia, dintre statele participante, dar acestea au avut statut de țări invitate. România este pe poziția 4. Pe coloana a doua din tabel (#o), este trecută poziția ocupată în clasamentul European, oficial. În total, au participat 57 de echipe, dintre care 31 oficial din Europa. S-au câștigat 23 de medalii de aur, 32 de argint și 62 de bronz.

Clasamentul național:

Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete este un concurs internațional similar ca structură cu Olimpiada Internațională de Matematică, cu două probe scrise, susținute în două zile consecutive. Conform regulamentului, o echipă este compusă din patru eleve cu vârste până în 20 de ani.

EGMO este, în același timp, singura olimpiadă internațională de științe care se adresează exclusiv elevelor de liceu, pasionate de matematică dincolo de programa școlară clasică.

Articol în curs de actualizare


7 comments
  1. Felicitări fetelor si școlilor private , pe care le frecventează , pentru treaba buna pe care o fac. Așteptam cu interes si tineri de la școlile de stat .

  2. Cine crede ca rezultatele acestor copii au vreo legatura cu sistemul de invatamant romanesc, traieste intr-o lume paralela. Acesti copii se pregatesc in particular de duduie, duduie si creierul lor dar si buzunarele parintilor pt ca e nevoie de pregatire speciala pt aceste concursuri altfel nu faci fata. Cu pregatirea aia “serioasa” de la clasa nu faci fata nici la bac daca vrei mai mult de 6, nu mai vorbesc de admitere la vreo universitate rasarita.

  3. De acord cu dvs. Aparent este o favoare făcută fetelor, să aibă și ele o șansă, să câștige și ele ceva.
    Oficial, explicația este că fetele sunt încă subreprezentate la competițiile internaționale în științe, că aceste olimpiade sunt încă apanajul băieților, că sunt încă prea puține femei cercetători, deși au capacitatea; aceste olimpiade destinate lor ar trebui să le facă să se simtă în largul lor, să le încurajeze.
    Asta este explicația pe care am citit-o pe site-ul francez destinat EGMO.

  4. Felicitari fetelor, dar de ce este nevoie de o olimpiada separata pentru fete? Exista olimpiada de matematica, unde concureaza impreuna cele doua sexe, fara nicio discriminare. Ideea unui concurs separat doar pentru fete nu este deloc stralucita: da impresia ca fetele nu ar fi la fel de bune ca baietii si nu ar face fata intr-o competitie directa cu acestia.

  5. Excellent!!!! Congratulations!!! Bravo fetelor cu ambitii. Cat mai multa sanatate si, universul sa va ajute la indeplinirea dorintele.

  6. Cu seriozitate se face predarea in toate scolile, nu doar in cea din care provin aceste fete. Problema este ca materialul clientului nu este la fel. N-ai sa scoti pantofi de piele cand ai la dispozitie doar panza, oricat de bun cizmar ai fi tu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul câștigător în apelul pentru dezvoltarea platformei de evaluare a elevilor și realizarea de conținut digital, de 78 milioane de euro, anunțat de ministerul Educației / Pilotarea platformei se va face în 42 de școli din toată țara și vor fi instruiți 4.700 de profesori – surse

Proiectul câștigător în apelul pentru dezvoltarea platformei de evaluare a elevilor și realizarea de conținut digital, de 78 milioane de euro, a fost anunțat de ministerul Educației. Este vorba de…
Vezi articolul

Articol susținut de platforma LearnGate.ro

De ce experimentele îi ajută pe copii să învețe mai ușor chimia, fizica, biologia și matematica. Laura Băjenaru, profesor de științe și examinator Cambridge: Experimentele sunt esențiale pentru că toate științele sunt vizuale, iar elevii au o inteligența vizual-spațială pe care noi o ignorăm – interviu

Laura Băjenaru este profesoară de științe și examinator pentru Cambridge Assessment International Education. A absolvit Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor (Politehnica București) și are un Masterat în Biofizică…
Vezi articolul