Elevii români care au participat la Olimpiada Internațională de Chimie 2022, organizată de China și desfășurată online, au luat 2 medalii de aur, una de argint și una de bronz, conform rezultatelor anunțate luni, 18 iulie, după cum a declarat pentru Edupedu.ro profesoara Daniela Bogdan. „Este o performanță deosebită, o performanță care arată efortul pe care l-au depus acești elevi, împreună cu profesorii lor pregătitori de la clasă, împreună cu echipa de profesori universitari care a asigurat pregătirea lor”, a precizat aceasta.
Rezultatele elevilor români:
- Alexandru Catalin Dianu de la Liceul Internațional de Informatică, București – aur
- Vlad Iova de la Colegiul Național “Emanuil Gojdu”, Oradea – aur
- Teodor Padureanu de la Colegiul Ferdinand I, Bacău – argint
- Vlad Gabriel Ristache de la Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu” – bronz
Cadrul didactic a menționat că au participat 326 de elevi din 83 de țări: „Olimpiada Internațională de Chimie din 2022 era programată de aproximativ cinci ani a se desfășura în China, ori e ușor de înțeles de ce nu s-a desfășurat în format fizic, ci online. Era prea mare riscul, presupun, pentru a merge în China. Așa au hotărât organizatorii, că este mai bine să se desfășoare online”.
Întrebată dacă anii pandemici au afectat elevii, cadrul didactic a spus următoarele: „Elevii s-au pregătit, dovadă fiind rezultatele. S-au pregătit în continuare și au fost pregătiți. Noi, anul trecut, am ținut chiar și olimpiada Națională, în format online, și am participat chiar dacă Ministerul Educației a anulat competițiile școlare, am participat și am avut și anul trecut rezultate foarte bune: au fost trei medalii de aur și una de argint”.
Profesoara a spus că nu există un psiholog pentru lotul elevi, dar ar putea să fie pe viitor: „S-a încercat la un moment dat această variantă, dar eu am considerat că nu a fost de prea mare folos impactul psihologului, pentru că mai degrabă încercat să obțină date despre lot, decât să-i ajute pe ei, dar poate că a fost o întâmplare mai puțin gândită pe partea aceasta de gestionarea emoțiilor”.
- Coordonator al pregătirii lotului este academicianul Marius Andruh.
Daniela Bogdan, pentru Edupedu.ro:
- „A fost o echipă destul de omogenă, pregătită de profesori universitari de la Universitatea din București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara și trei cercetători de la Institutul de Chimie organică.”
- „A fost în format online, din păcate, pentru că nu are același impact Olimpiada Internațională atunci când este desfășurată fizic. Emoția este și ea mare chiar dacă este online, dar parcă este ceva mai mare atunci când se petrece acolo, la fața locului. Au participat 83 de țări și o echipă individuală. Numărul de elevi participanți a fost de 326. A fi printre primii elevi în cei 326 din cele 83 de țări nu este puțin lucru, este o performanță deosebită, o performanță care arată efortul pe care l-au depus acești elevi, împreună cu profesorii lor pregătitori de la clasă, împreună cu echipa de profesori universitari care a asigurat pregătirea lor.”
- „Olimpiada Internațională de Chimie din 2022 era programată de aproximativ cinci ani a se desfășura în China, ori e ușor de înțeles de ce nu s-a desfășurat în format fizic, ci online. Era prea mare riscul, presupun, pentru a merge în China. Așa au hotărât organizatorii, că este mai bine să se desfășoare online. Și anul trecut a fost tot online, și în urmă cu doi ani – tot online. Începând de anul viitor, sperăm că se va desfășura fizic. Anul viitor va fi (organizată – n.red.) în Elveția”.
- „Pregătirea se desfășoară din momentul în care se face selecția lotului lărgit la olimpiada națională. Practic, au fost selectați 20 de elevi în urma barajului care s-a desfășurat la Olimpiada Națională. Cei 20 și de elevi au fost pregătiți timp de două săptămâni, apoi au dat două baraje, probe teoretice, urmând a fi selectați cei patru. Aceștia au fost pregătiți în continuare încă timp de două săptămâni.”
- „Pregătirea s-a făcut. S-a realizat online, s-a realizat fizic. Elevii au beneficiat anul acesta de pregătire fizică, la București, în ambele etape. Afectarea poate este mai degrabă din punct de vedere emoțional, au fost accentele puse altfel o poate pe această pregătire. Rezultatele arată că elevii sunt cu performanță ridicată. (…) Copiii performează la nivel ridicat de fiecare dată.”