BREAKING Peste 27 de mii de contestații depuse la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, cel mai mare număr de nemulțumiri din ultimii 8 ani. Peste 24 de mii de note erau greșite și au fost modificate după reevaluare

11.915 vizualizări
Ministerul Educației a anunțat marți rezultatele finale de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a 2023, iar conform datelor publicate anul acesta au fost peste 27 de mii de evaluări contestate de către elevi. Dintre acestea, 24 de mii au modificat notele elevilor la reevaluare.

Au fost înregistrate 27.128 de contestații, anunță Ministerul Educației, număr care reprezintă 8,52% din numărul total de lucrări. Cele mai multe au fost la Limba și literatura română, ca în fiecare an – 18.465. Matematica a adunat 8.219 de contestații, număr similar cu cel de anul trecut.

Comparativ, în sesiunile din 2016 până în 2022, pentru care există date despre contestații, numărul cererilor de reevaluare a lucrărilor a fost mai mic decât în acest an. Este astfel un record de contestații în 2023. La fel și de note modificate prin această procedură.

Cum au modificat contestațiile notele

În cazul a 16.476 de lucrări contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 7.668 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.

Rata mediilor peste 5 în urma reevaluării lucrărilor contestate, a crescut cu 0,2% la 76,4% (117.798 de elevi), față de rezultatele inițiale (76,2%), adică 291 de elevi au trecut de acest prag.

Publicăm dosarul statistic al Ministerul Educației:


29 comments
  1. Nu am contestat niciodată o lucrare, dar din ce știu la contestație se aplică o bandă de hârtie peste numele corectorilor și notele acestora!
    Într o altă ordine de idei, discrepantele mari dintre notele inițiale și cele de la contestații pot fi de la graba cu care se corectează, 80 de lucrări sau 60 lucrări, de ex. per corector.(prima mână , a 2-a mână). Și această grabă, presiune, nu o hotărăște profesorul corector, ci comisia, președintele comisiei!! Sau, nici măcar, ministerul. Consider că pt. limba română, atât la EN, dar mai ales la bacalaureat, ar fi nevoie de 2 zile cu tot cu borderouri, note pe lucrări, semnături și alte documente! Așa se proceda cu niște ani în urmă. Asta, bineînțeles, dacă vrem calitate!

    1. Credeți că un semn discret (!’?;:”,)pe tezele acelor elevi preferentiati va face diferența dupa contestație ?Nu suntem naivi etc.

  2. Exista suspiciunea rezonabila in acest caz ca daca in cazul a 16.476 de lucrări contestațiile au schimbat nota prin creștere, tot cam atatea lucrari sa fi avut nota umflata la prima corectare si la o eventuala contestatie sa aiba nota mai mica? Dar cum sa faci contestatie cand simti ca te-a lovit norocul cu o nota mai mare decat ar fi trebuit! Mergi pe burta si asta e!

    1. Nimeni nu a facut contestație daca nu a fost sigur 100% de ceea ce a scris, bineînțeles, ascultați si îndrumați de profesorii.

  3. La limba romana este vorba de subiectivismul celui care corecteaza,
    când prostului îi dai putere nu il interesează corectitudinea ci profitul.
    Tind sa cred ca faci parte di acei profesori incompetenți din comisie sau din acei profesori care au vândut acelor copii “eminenți” (care au dat bani sa primească evaluările,barem,note, etc…)?
    Nu este vorba de un singur copil e vorba de n….copii care au nedreptățiți.

  4. Limba romana:de la 8 la 9.Inca este mica nota dupa contestatie.Cine face dreptate in acest caz copilului.Este imposibil ce se intampla.

  5. In ce tara trăim!Sunt cadru didactic si copilul meu a susținut evaluarea națională .Lucrarea la limba română a fost corectată și recorectata cu picioarele.Domnilor profesori, incompetenta este cuvântul de ordine pentru dumneavoastră!Nu mai alergați după bani!Rămâneți acasă ,mergeți la școlile în care predați,așteptați-va salariile nemeritate ,dar nu mai nenorociți copiii acestei țări! Rușine să vă fie!

    1. Buna seara, nu sunt cadru didactic, nici eu nu pot sa îmi explic câta bătaie de joc a fost la aceasta evaluare! Nu vreau sa ma laud, dar copilul meu a fost din clasa 0 pana in clasa a8a de nota 10. A participat la olimpiade, înscrisă in centru de excelenta, proiecte, etc. Nu ne explicam de ce a ajuns sa i se dea 9,20 iar in contestație 8,55 la romană! Ce naiba se întâmpla? As dori sa văd lucrarea doar ca sa ii demonstrez copilului ca dreptate are el și nu acești profesori corectori, fix de toată jena!

  6. Si totusi… cine raspunde de aceasta bataie de joc care treneaza de ani de zile.
    Sa plece toti copii buni din tara, ne meritam soarta!

  7. Ca in fiecare an, nota la limba romana tine mai degraba de noroc si scris frumos decat de cunostintele si abilitatile dobandite ale elevului.
    Anul acesta observam diferente imense intre nota initiala si cea dupa contestatii, coroborate cu marturii care atesta pafarismul si lipsa totala de intelegere a baremului a profesorilor care corecteaza.
    Nu e posibil ca un procent consistent de elevi sa aiba media crescuta cu aproape 1 punct, de ex. de la 9,05 la 10. Si, ca si in anii trecuti, profesorii care au corectat initial vor corecta si anul urmator.
    Si, cum altfel, departajarea copiilor care se duc spre mate-info si stiinte se face dupa nota la limba romana…

    1. Dacă copiii ar putea să își vadă lucrarea corectată înainte de a face contestație, nu am mai avea zeci de mii de contestații. Așa, nici măcar nu poți știi cine a notat corect: primii evaluatori, sau următorii.
      La matematică poți cere obiectivitate, la română însă întotdeauna vor exista opinii diferite asupra subiectelor de creație. Notele nu vor fi foarte diferite, dar vor fi. Dacă ar fi posibile încă două contestații, tot alte punctaje s-ar obține. Poate ar fi corect să se corecteze la 4 mâini, nu la două. Oricum, din ce știu eu, de multe ori mâna a doua nu mai corectează, pune o notă pe aproape de a celuilalt corector.

  8. Pai dacă ar fi cum zici tu (sa nu existe sansa de a scade notele) toată lumea ar da contestație și nu am ajunge niciunde.
    Eu zic sa nu va mai supraevaluați copilul deoarece profesorul de la contestații trebuie sa respecte mai strict baremul.
    Astfel putem spune ca profesorul care v-a dat nota 8.20 a fost un profesor mai bland

    1. Cel mai bine ar fi ca dvs. sa treceți pe la școală să vă luați diploma de 8 clase.
      se pare că nu ați luat-o.

  9. Sa vedem daca la examenele de definitivat si titularizare profesorii vor avea parte de aceeasi bataie de joc.
    Unii chiar “merita” salarii marite.
    “Felicitari” celor care au corectat cu picioarele.

  10. Un examen foarte corect!
    Subiecte aflate de unii înainte de examen!
    La unele unități s-a putut copia sau s-a umblat la lucrări după predarea lucrarilor- înregistrările audio video nu le verifică nimeni. Doar așa se explică saltul miraculos la unele unități de învățământ.
    Ce nu se poate obține așa, e posibil să se remedieze la contestații. O greșeală în borderou sau semne mari de întrebare privind calitatea corecturii inițiale și în cazul celorlalți elevi care nu au depus contestație.
    Frumos!

  11. O bataie de joc in masa! Nu este normal sa existe asemenea diferente! Lucrari recalculate la Limba romana de la 8,55 la 9,60…? Si de la 8,80 la 9,80? Noi, ca parinti, ce trebuie sa facem? Sa ne bucuram pentru recorectare? Dorim corectarea lucrarilor cu atentie! Ce Dumnezeu…nu exista calculator? Sau in asemenea hal de habarnisti sunt cei de la corectare? Rusine celor care au efectuat prima corectare si in urma carora au venit altii sa dea cu matura! Schimbati modelul de examinare si efectuati doar grile, daca asa va bateti joc de punctajele copiilor si de viitorul lor! Si am dori sa vedem si noi lucrarile inainte de contestatie! Tocmai din aceste cauze! Sa existe o transparenta totala! Nu ne tot puneti sa stam la mila celor care habar nu au sa adune sau sa corecteze! Eu, daca as sesiza pe lucrarea copilului o greseala la adunare, as contesta acest fapt! Asa, multi nu fac aceste contestatii deoarece nu au curaj, ( doar din amintirile copilului), si raman cu nota adunata gresit! Mi-e greata de tot ceea ce se intampla in tara aceasta! Ori unde intorci privirea, doar nedreptati si sfidari! In masa sa plece acesti copii din tara, sa ramana doar cei care nu s-au sinchisit sa treaca de nota 7! Dezgustator! Asteptam repartizarea! Noroc ca este informatizat sistemul, de altfel, fereasca Dumnezeu! Examinare tip CAMBRIDGE, si la Evaluare Nationala la Romana! Punctaje clare! Fara atatia profesori ofensati de raspunsurile copiilor. Daca inventeaza, isi bat joc si rad, daca invata comentarii literare se simt plictisiti la corectare! Serios? Mai lasati-ne sa existam, ne-ati exasperat!

    1. De la 8.20 la 7.85 Limba și literatura română ,0.45 sa fie scazut la contestație mi se pare strigator la cer atât timp cat primul corector iti da 8,20 (adică după tine, celelalt profesor a fost incompetent iar tu esti competent și îi dai 7,85 “felicitări “). Cât de idiot poti sa fii, tu, ca “profesor”, de cea mai joasă speță știind că după corectarea ta nu mai poate nimeni sa vada lucrarea și să îți bați joc de munca si viata unui copil (asa sa iti ajute Dumnezeu, după fapte)?Da, atât de idiot cât iti permite funcția de” profesor corector “.Tu nu iti meriti statutul de profesor (nu pot sa cred ca ai terminat o facultate si ca ți-ai luat gradele pe merit. O persoana care a muncit pe brânci sa isi ia toate examenele ,licența, gradele etc . nu isi bate joc de munca celorlalți profesori și copii).

      1. În cazul nostru de la 8,20 la 7,00 fix este o diferența de 1,20, dezamăgire totală ….., nu înțeleg modul de corectare…

      2. Serios?!! Ia gândiți-vă că la prima corectare s-a corectat cât s-a putut de mult în favoarea copilului dvs., de obicei așa se procedează. N-ați fost mulțumit, iar la recorectare s-a aplicat strict baremul, așa s-au pierdut cele 45 de sutimi care, pentru o materie ca limba și literatura română nici nu reprezintă o diferență prea mare. Înțeleg că sunteți frustrat, dar asta nu justifică lipsa de civilitate în exprimare. Cu siguranță valoarea reală a lucrării copilului dvs. o reprezintă nota de la recorectare.

        1. Cum ati ajuns la aceasta concluzie?
          Cum adica sa corectezi in favoarea copilului prima data….corectezi conform unui barem, de ambele dați.
          Statistica vad ca arată , însă , mariri ulterioare ale notelor.

          Poate lucrarea merita o a treia verificare.. impreuna cu părintele si poate un profesor al școlii.
          Ne cereti sa avem incredere in cei care corecteaza. In timp ce tu..cel judecat, trebuie sa iti primesti ” judecata” unor oameni ce par ca bajbaie, fara sa mai ai nimic de spus.

      3. Cei care corectează la contestație nu știu ce notă a avut copilul inițial. Să nu credeți că îi dau o notă mai mică așa, de răi ce sunt.
        Dacă la recorectare primea o notă mai mare de 8,20, nu mai spuneați că e corectorul incompetent, nu-i așa? Acum spuneți că primul a fost competent, deși ați contestat nota pusă de el. Vă înțeleg frustrarea, dar fiți mai rațional.

        1. Nimeni nu a facut contestație daca nu a fost sigur 100% de ceea ce a scris, bineînțeles, ascultați si îndrumați de profesori.

          Pe prima pagina al examenului sunt:
          1.numele și prenumele elevului, școala de proveniență, centrul de examen, localitatea și respectiv județul
          2. comisia de evaluare 1 :
          evaluator 1
          evaluator 2
          evaluator 3
          evaluator 4
          Nota finală
          Numele și prenumele profesorilor.
          Deci, la contestație, se știe și numele, și prima nota acordată.

          1. @Sandu: Dacă habar nu aveți, de ce scrieți?
            Când lucrările se trimit la a doua evaluare, se muncește din greu la acoperirea notelor date la prima corectare. Ele sunt acoperite cu foi de hărtie groase, colorate, lipite peste, care nu permit să se vadă nimic. Practic, prima notă dispare, de vreme ce a fost contestată.
            Mai mult, nici profesorii corectori nu văd notele între ei.
            Notele variază mult oentru că așa sunt. formulate subiectele și baremele.
            Acest lucru s-a văzut cel mai bine la pilotarea evaluării digitale, unde notele nici măcar nu au ajuns pe lucrare, fiecare profesor a trecut notele pe calculator, vă,ând copia scanată a lucrării, fără să știe măcar cine și unde mai corecteaza, așadar complet independent, totuși notele au variat chiar mai mult ca acolo unde s-a evaluat fizic.

            Vreți note exacte, cereți test grilă, acolo evaluarea se face pe loc, în sală, de față cu elevil, așezând masca peste lucrare și numărând punctele.

            Așa cum sunt acum subiectele și baremele, 7 înseamnă 7±1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ador poveștile scurte! Mi se pare că un volum de povești e, așa, ca o cutie de bomboane de ciocolată” – Cinci recomandări de carte pentru copii și tineri de la librarul Ana Sipciu, cu povestiri moderne și care te lasă cu gura căscată de uimire ori de râs

În viața mea de adult nu sunt mare cititor de proză scurtă, recunosc (ca majoritatea românilor, din câte îmi amintesc parcă văzusem remarca asta pe undeva). În schimb, când e…
Vezi articolul

VIDEO Andrei Pleșu și „perplexitățile” sale despre ce se mai finanțează în cercetarea internațională și ce întrebări își pun cercetătorii. De la „de ce au zebrele dungi?” și dacă „zebrele sunt negre cu dungi albe sau albe cu dungi negre?”, până la „problemele de gender din mânăstirile grecești de secol IV”

Tendința ca cercetarea să fie finanțată doar pentru proiecte „de actualitate” sau care sunt „în trend” a fost abordată de scriitorul Andrei Pleșu în cadrul conferinței „Abisuri tematice – ce…
Vezi articolul