Parlamentul vrea să modifice legea prin care toți elevii și profesorii pot primi „la cerere” un laptop sau o tabletă asigurate de Ministerul Educației. Consiliul Elevilor solicită respingerea proiectului

10.281 de vizualizări
Foto: CNE
Legea 109 din 2020, abia intrată în vigoare la începutul acestei luni, cea prin care Ministerul Educației este obligat să asigure „la cerere” tabletă sau laptop fiecărui elev și cadru didactic, este pe cale să fie modificată în Parlament, semnalează Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat primit de Edupedu.ro. Proiectul prevede că ministerul suportă cheltuielile doar pentru anumite categorii de elevi.

Elevii solicită respingerea proiectului de lege „care lasă mii de elevi fără acces la educație online”, se arată în document.

Redăm comunicatul Consiliului Național al Elevilor:

„În ciuda eforturilor constante ale elevilor reprezentanți din ultimele luni și a presiunii exercitate de către societatea civilă asupra decidenților de la nivel central pentru a înceta tergiversarea achiziției de device-uri electronice cu conexiune la Internet pentru toți elevii și profesorii dezavantajați, în vederea desfășurării actului instructiv-educativ în regim online, aceștia refuză în continuare să garanteze accesul necondiționat al elevilor la educație.

La mijlocul lunii iulie, membrii Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților au avizat o propunere legislativă pentru completarea art. 111 din Legea educației naționale nr. 1/2011, care prevede acordarea de dispozitive electronice pentru întreg personalul didactic care desfășoară activitate de predare, dar doar pentru elevii orfani sau aflați în centre de plasament, cu cerințe medicale speciale și elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziționarea dispozitivelor electronice un venit mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie.

Considerăm măsura ca fiind una discriminatorie, de natură să adâncească și mai mult discrepanțele între elevii din mediul urban și cei din mediul rural, dar și între elevii care au avut, în perioada pandemiei de COVID-19, posibilitatea de a beneficia de școală online și cei privați de educație de-a lungul a patru luni, din cauza situației financiare nefavorabile.

Atragem atenția asupra faptului că, în România, există numeroase familii în care un singur membru este angajat, iar salariul de bază minim net pe economie nu poate asigura atât achiziția device-urilor electronice necesare copiilor, cât și cheltuielile pentru satisfacția nevoilor de subzistență. În familiile cu mai mulți copii situația este cu atât mai îngrijorătoare, întrucât aceștia nu vor avea șansa de a participa la cursuri, dacă acestea se desfășoară simultan.

Solicităm, așadar, respingerea de urgență a Plx. 254/ 2020 în plenul Camerei Deputaților și asumarea, de către factorii decizionali, a unor măsuri care să aibă în vedere principii precum echitatea și egalitatea de șanse, astfel încât statul să nu mai prejudicieze dreptul niciunui elev la învățătură.

„Legea 109/2020 trebuie să fie implementată, în vederea garantării accesului la educație pentru toți copiii din România. Observăm așadar faptul că Ministerul Educației și Cercetării refuză respectarea legii și în loc să identifice resurse pentru dotarea elevilor cu laptopuri și tablete, susține restrângerea acestui drept pentru mii de elevi.

Nu putem trece cu vederea peste dublul discurs promovat în Parlament: toți profesorii pot în continuare să beneficieze de echipamente electronice, probabil pentru că aceștia au drept de vot, spre deosebire de elevi. Guvernul României nu se poate absolvi de atribuția de a garanta acces la educație online pentru toți elevii, indiferent de statutul lor socio-economic.”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Foto: CNE


4 comments
  1. în pandemie, când copiii au fost obligați sa stea acasă, sute, mii dintre ei nu au putut învață online. Guvernul le-a promis marea cu sarea, au dat cu chiu cu vai câteva mii și dzeu știe la cine au ajuns. Acum dau numai anumitor categorii! Familiilor unde se lucrează la negru și nu au o casa ca lumea, dar au telefoane “smechere”, pt ce sa le dea? E adevărat, sunt mulți copii amărâți, dar tocmai la aceștia nu vor ajunge!

  2. De ce sa primească profesorii? Au salarii bunicele, pe care le au primit în aceste luni fără sa presteze mare lucru, plus vauchere de vacanta, la fel ca toți bugetarii!
    Ca i galben ca i rosu, aceeași mizerie!
    Un popor care se lasă dus de nas!
    Copii sunt ultima lor problema!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sunt foarte puține cabinete medicale și stomatologice școlare sau dacă există cabinet, nu există medic, susține Alexandru Rafila, ministrul Sănătății / INS raporta că sunt 515 cabinete stomatologice școlare în toată țara, dintre care unul singur în mediul rural

„A existat pe vremuri o rețea de cabinete de medicină școlară, cabinete stomatologice. În momentul de față sunt foarte puține sau dacă există cabinet, nu există medic în multe dintre…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă a Academiei Române: Mai puține ore de Fizică înseamnă scăderea capacității creative a tinerilor pentru domeniile de vârf, România urmând să ajungă o țară ‘outsourcing’

Un număr redus de ore de fizică poate reprezenta un moment în care firul educației științifice din țara noastră să se rupă iremediabil, atrage atenția Academia Română într-o scrisoare deschisă,…
Vezi articolul

Alba-neagra la Consiliul Național de Etica a Cercetării. Deciziile de sancționare a doi preoți universitari, penalizați pentru autoplagiat, au fost șterse de pe site, după un articol jurnalistic care semnala cazurile

Situație fără precedent în activitatea Consiliului Național de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării, organism subordonat Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării. Două decizii de sancționare a unor cadre…
Vezi articolul

Studenții ar trebui să se întâlnească cu cercetători din domeniu, spune Răzvan Florian, cercetător în inteligență artificială: “Una din întâlnirile care m-au marcat cel mai mult a fost un seminar cu Alain Aspect, care a primit premiul Nobel pentru fizică, zilele acestea”

Cercetător în inteligență artificială, Răzvan Florian scrie pe pagina sa de Facebook că studenții ar trebui să se întâlnească cu cercetători importanți din domeniu. El povestește că, atunci când a…
Vezi articolul