BREAKING Ordinul de ministru care introduce testarea standardizată pilot începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a VIII-a și a XII-a, la limba română și matematică, a fost trimis pentru consultare partenerilor de dialog social – DRAFT

Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Un document prin care se introduce din acest final de an școlar 2021-2022, evaluarea standardizată pentru clasele I-VII, și IX-XII-a, a fost trimis către partenerii de dialog social: părinți, elevi, sindicate, potrivit surselor Edupedu.ro. Evaluarea se va face în câte 7 unități de învățământ, din fiecare județ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic, în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevii claselor I-a – a VII-a și în perioada 30 mai – 8 iunie pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a.

Ordinul emis de ministrul Educației introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, cu scopul de a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar.

Vor participa la pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, elevii claselor I – a VII-a, respectiv a IX-a – a XI-a din unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației.

La nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic, în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevii claselor I-a – a VII-a și în perioada 30 mai – 8 iunie pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a.

Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt următoarele: 

a) pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică;

b) pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Testele pentru evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt construite respectând programa școlară corespunzătoare fiecărei clase/disciplină menționată la alin. 1.

Cum se vor desfășura evaluările

Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplină la care se susține evaluarea standardizată este 30 de minute, pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute, pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal.

Testele vor fi digitalizate, și vor fi realizate în câte un județ. “Nu va fi presiune pusă pe evaluatori, pentru că nu vor mai avea un loc fix și un interval orar fix în care să fie obligați să corecteze”, spunea ministrul Educației la prezentarea raportului național privind literația.

“Desfășurarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 se realizează în format digital, în baza unei instrucțiuni, care va fi comunicată inspectoratelor școlare județene/al municipiului București în termen de 3 zile de la publicarea prezentului ordin.”

Se mai precizează în document: “Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ trebuie să se asigure că elevii dispun de un număr suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel încât în perioada de desfășurare a evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 să se ofere posibilitatea fiecărui elev din clasele I-a – a VII-a, respectiv a IX-a – a XI-a să susțină această evaluare.”

“Dispozitivele utilizate trebuie să fie conectate la rețeaua internet, să aibă un sistem de operare și un browser web. Fiecare elev trebuie să aibă acces la browserul web,” mai precizează documentul.

Ordinul de ministrul nu precizează cum și de cine au fost întocmite evaluările

Nu este precizat în Ordinul de ministru cum arată evaluările, cine le realizează, dacă sunt avizate de minister și mai departe cum sunt valorificate rezultatele. De precizat că astăzi, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot dar pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică.

Art. 6. (1) În urma evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt furnizate detalii despre întrebările/itemii la care elevul a răspuns și se generează rapoarte de narative de evaluare la finalul fiecărui test.

(2) Rapoartele narative de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor și nu pot fi utilizate în vederea evaluării activității cadrelor didactice.

(3) Rapoartele narative de evaluare analizează în detaliu competențele elevilor, precizând nivelul de cunoștințe, astfel încât la nivelul Ministerului Educației să poată fi adoptate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Stire in curs de actualizare

Mai jos, draftul complet

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citeste și:
BREAKING Cîmpeanu propune public unei companii private să îi testeze pe toți elevii din clasele V-XI, fără cei de-a VIII-a, la limba română, matematică și istorie, cerându-le partenerilor sociali să discute în câteva ore ordinul de ministru care prevede asta. Testarea „pilot” s-ar face prin parteneriat, nu prin licitație publică, în perioada 30 mai-10 iunie
Sorin Cîmpeanu vorbește despre evaluări standardizate și digitalizate, în câte un județ, la BAC și Evaluare Națională 2022: Nu va fi presiune pusă pe evaluatori, pentru că nu vor mai avea un loc fix și un interval orar fix în care să fie obligați să corecteze

Exit mobile version