BREAKING Monica Anisie: Școlile să se întrunească cel târziu mâine în ședința Consiliului de Administrație ca să decidă programul concret de începere a școlii și să-l trimită la inspectorat / Părinții vor afla până pe 10 septembrie cum încep copiii școala sau grădinița

18.289 de vizualizări
FOTO: Captura presidency.ro
Școlile “ar fi bine ca mâine, cel târziu, să se întrunească în ședința Consiliului de Administrație, să facă propunerea către inspectoratul școlar” cu programul concret de începere a școlii din 14 septembrie, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației, Monica Anisie. Aceasta a detaliat procedurile care se vor desfășura începând de astăzi, când “fiecare Direcție de Sănătate Publică (DSP) transmite către inspectoratele școlare situația epidemiologică pe fiecare localitate în parte”.

“Acum la școli este propunerea. Lor li se spune [astăzi, de către DSP – Nota Redacției] că în localitate va fi scenariul galben, de exemplu, dupa care în Consiliul de Administrație trebuie să analizeze din punct de vedere al particularității unității de învățământ și să decidă care este programul concret. Trebuie să prezinte în fapt ce decizie doresc să ia. Acolo sunt și părinții”, a precizat Anisie, pentru Edupedu.ro.

“Ieri, premierul a spus clar că pe 14 septembrie începem cursurile. (…) Este pentru prima dată când dăm autonomie școlilor și îmi doresc ca această descentralizare să continue nu numai din acest punct de vedere, ci să dăm putere directorilor și autonomie școlilor”, a continuat ministrul Educației.

Declarațiile integrale acordate Edupedu.ro de către ministrul Educației
Rep: Astăzi, școlile află situația epidemiologică din fiecare localitate, pe baza căreia va stabili scenariul în care începe școala. Ce trebuie să facă, astăzi, concret, școlile?

Monica Anisie: Astăzi, fiecare Direcție de Sănătate Publică (DSP) transmite către inspectoratele școlare situația epidemiologică pe fiecare localitate în parte. Tot astăzi, inspectoratele școlare județene și a municipiului București le transmit unităților de învățământ această situație, după care se întrunesc Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ și aleg un scenariu pe care îl propun pentru data de 14 septembrie.

Rep: Când trebuie să se întrunească în ședință Consiliile de Administrație ale școlilor?

Monica Anisie: Ar fi bine ca mâine, cel târziu, să se întrunească în ședința Consiliului de Administrație, să facă propunerea către inspectoratul școlar, iar până la data de 10 septembrie Comitetul Județean pentru Situații de Urgență să decidă scenariul pentru fiecare unitate de învățământ.

Rep: Părinții când vor afla cum vor începe copiii școala sau grădinița?

Monica Anisie: Până pe 10 septembrie trebuie să afle. Școlile trebuie să comunice până pe data de 10 septembrie decizia cu privire la începerea școlii.

Rep: Mulți directori se întreabă dacă mai are rost să decidă în Consiliul de Administrație cum începe școala, având în vedere declarațiile de vineri ale premierului Ludovic Orban. Mai are rost?

Monica Anisie: Ieri, premierul a spus clar că pe 14 septembrie începem cursurile. Vineri s-a referit la o discuție pe care am avut-o cu epidemiologi: pentru a se consuma boala, având în vedere faptul că foarte mulți au fost în concedii în această perioadă și ar fi putut să contacteze virusul, propuneau începerea școlii în format fizic de la 1 octombrie.

Dar acum la școli este propunerea. Lor li se spune că în localitate va fi scenariul galben, de exemplu, dupa care în Consiliul de Administrație trebuie să analizeze din punct de vedere al particularității unității de învățământ și să decidă care este programul concret. Trebuie să prezinte în fapt ce decizie doresc să ia. Acolo sunt și părinții, iar în această perioadă inspectorii generali au vorbit cu profesorii, cu diriginții, cu învățătorii, să vadă ce temeri au.

Este pentru prima dată când dăm autonomie școlilor și îmi doresc ca această descentralizare să continue nu numai din acest punct de vedere, ci să dăm putere directorilor și autonomie școlilor, pentru că ei cunosc cel mai bine unitatea de învățământ.

Pentru a da autonomie școlilor, este necesar să fie și o stabilitate și o predictibilitate la conducerea unităților de învățământ. Asta înseamnă că este bine să se organizeze din nou concursurile pentru directori.

Legea 55, prin articolul 27 alineatul 3, interzice organizarea oricărui concurs la nivel de funcție de conducere. Dar sperăm să se analizeze în Parlament mai repede acest aspect și să se revină asupra acestei prevederi.

Rep: Spuneați “îmi doresc ca această descentralizare să continue”. La ce vă referiți, concret?

Monica Anisie: Îmi doresc această autonomie să continue nu numai la acest nivel, ci așa cum este prevazut chiar în legea educație. Știm foarte bine ca Legea 1/2011 prevedea ca școala să poată să facă chiar și angajări ale personalului didactic.

Rep: În acest moment, există județe care știu deja datele de la DSP?

Monica Anisie: Da. Este vorba despre județul Galați, unde deja a fost o conferință de presă realizată de inspectorul școlar general împreună cu directorul DSP și aceștia au anunțat situația epidemiologică la nivel județean. Ei au spus că din punct de vedere epidemiologic există o localitate în scenariul roșu, cinci cu galben și restul cu verde.

Le-am recomandat tuturor inspectorilor școlari generali ca astăzi, împreună cu directorii DSP și eventual cu prefecții, să comunice prin conferințe de presă datele existente la acest moment, tocmai ca sa existe transparență.

Citește și:

6 comments
  1. La o școală renumită (așa este prezentată în presa locală) conducerea propune ca învățământul primar sa fie dimineața iar cel gimnazial după-amiaza, cu varianta o saptamana la scoala si o saptamana teme acasa, clasele fiind împărțite alfabetic în două grupe.
    O fi bine?

  2. Din punctul meu de vedere nu este tocmai o soluție sa incepem școala, când erau 1000 de cazuri de Covid-19 toată tara era în carantină iar acum la 90.000 de cazuri nu se aplica nicio măsură serioasă, pe deasupra se m-ai incep și școlile unde v-a fi un focar foarte mare de infecție
    Gândiți-vă numai la copii navetiști ,ce focar de infecție se poate face în autobuz
    Ar fi mult m-ai bine sa reducem numărul elevilor și să meargă doar strictul necesar, adică elevii cu Evaluare Națională (cls a 8 a ) si elevi cu Examenul de Bacalaureat (cls a 12 a )
    Ceilalți elevi vor învăța online cum au făcut-o la începutul pandemiei Covid-19
    Aceasta este doar o sugestie, sper să se lămurească această teme cu începerea școlilor ,multă sănătate tuturor 🙏🏻❤

  3. Ce scenariu verde dacă școlile sunt supraaglomerate?! Nu se poate asigura distanțarea minimă de un metru față de următorul elev, nu se știe cine plătește măștile, până la urmă, dar intrăm pe scenariul verde?!

    Majoritatea – unde se poate și sunt prea mulți elevi în clase – vor porni pe scenariul galben, cum se poate, târâș-grăbiș. Altfel nu am face decât să așteptăm inevitabilul…

    1. Bine spus! N-au avut timp până acum să hotărască, și s-au decis sa ne mai jongleze puțin,să ne strice bucuria unei mari sărbători creștine. Se vede ca suntem conduși de străini!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O chiflă, produse din carne și/sau brânzeturi, legume și un fruct reprezintă meniul unui elev din programul “masă caldă”, care costă 15 lei / În normele de aplicare, aprobate de Guvern la 2 săptămâni de la începerea școlii, nu se precizează și de când ar putea primi elevii pachetul alimentar, depinde de licitații

Guvernul a aprobat normele de aplicare pentru masă caldă în școli, în anul școlar 2022-2023. Proiectul, denumit în continuare pilot, deși se află în al 7-lea an de derulare, a…
Vezi articolul

Atac frontal la Iohannis al lui Marcel Ciolacu, desemnat candidat la funcția de Președinte al României de PSD: Vi s-a promis o „Românie educată” și ați primit un sistem de educație eșuat, în care copiii sunt mai expuși la droguri decât la carte

Un „sistem de educație eșuat”, „în care copiii sunt mai expuși la droguri, decât la carte” – așa a catalogat prim-ministrul Marcel Ciolacu (PSD) proiectul „România Educată” al președintelui Klaus…
Vezi articolul

Studiu: Cum se raportează la România studenții care învață în afara țării / Cei mai mulți spun că vor să revină / Calitățile principale menționate, sub influența anilor de criză: reziliență și adaptabilitate

Marea majoritate a studenților care au participat la un sondaj internațional, adică mai bine de două treimi, și-au exprimat interesul de a se întoarce în țară și de a contribui…
Vezi articolul