BREAKING Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost publicate de Ministerul Educației

102.305 vizualizări
Modele de subiecte Matematica Evaluarea Nationala 2021
Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost publicate de Ministerul Educației. Elevii care pe 14 septembrie intră în clasa a VIII-a vor susține examene de final de gimnaziu cu subiecte cu o structură diferită de a celor de până acum, ei fiind prima generație care a intrat în școală începând cu clasa pregătitoare și conform unui curriculum nou.

Modelele de subiecte și baremele aferente pentru pregătirea elevilor pentru Evaluarea Națională 2021 au fost făcute publice de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale.

Modelele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021:

Specialiștii din cadrul Ministerului Educației precizează că, “în perioada următoare, vor fi publicate modele pentru proba la disciplina limba și literatura maternă”.

Modelele de subiecte pentru Limba română – Evaluarea Națională 2021

 

 

Știre în curs de actualizare

 

 


42 comments
  1. Bataie de joc! Sa se schimber regulile in timpul jocului este inacceptabil! Ar fi mult mai bine sa se revina la subiectele din iulie.

  2. Evaluarea nationala 2021 trebuie sa respecte programa ministerului educatiei, nu standardele de evaluare pisa!
    subiectele pentru evaluare trebuie sa fie corespunzatoare , din punct de vedere al continutului, cerintelor si competentelor, manualelor scolare intocmite in conformitate cu programele scolare.
    in caz contrar, sunt nelegale si o altfel de evaluare poate fi contestata in instanta!
    modelele de subiecte prezentate nu au legatura cu programa! baremul este abstract, generic si permite corectorului o interpretare subiectiva, ceea ce este eronat. ex. relatia text-ilustratie, exprimare punct de vedere, realizarea compunerii cu cerintele precizate, raportate la barem, depasesc nivelul intelectual al unui copil de 14 ani.
    o evaluare nationala nu este un examen al performantelor precum olimpiada, ci trebuie sa verficie cunostintele teroretice de scris si citit ale unui elev de 14 ani, si nu fabulatii de ordin creativ sau filosofic, intrucat nu toti elevii vor fi filologi, poeti sau scriitori.

    1. Gresiti foarte tare!
      Verificati noua programa de clasa a VIII-a, sau oricare alta treapta a gimnaziului! Noile manuale promoveaza astfel de cerinte, in care se solicita exprimarea libera a gandurilor, opiniilor…

  3. Evaluarea nationala 2021 trebuie sa respecte programa ministerului educatiei, nu standardele de evaluare pisa!
    subiectele pentru evaluare trebuie sa fie corespunzatoare , din punct de vedere al continutului, cerintelor si competentelor, manualelor scolare intocmite in conformitate cu programele scolare.
    in caz contrar, sunt nelegale si o altfel de evaluare poate fi contestata in instanta!
    modelele de subiecte prezentate nu au legatura cu programa! baremul este abstract, generic si permite corectorului o interpretare subiectiva, ceea ce este eronat. ex. relatia text-ilustratie, exprimare punct de vedere, etc.

  4. Oameni buni, ne furam singuri caciula! Ce vreti sa demonstrati prin aceste intrebari ? Induc in eroare si un adult dar un copil de 14 ani? Suntem la examen de intrebari capcana? Vai de capul nostru! Suntem varza!

  5. Spuneți că cerințele la limba română sunt clare ?
    Spuneți să citim baremul ?
    Păi atunci cum rezolvăm situația în care , în modelul dat, la primul subiect, ex.3, se cere a doua pasiune preferată de oameni și baremul dă varianta” d” ( sportul ) ,iar din text aflăm că ” A doua pasiune , apropiată de muzică, dincolo de statistici,este dansul ”?
    Ce noțiuni legate de ”statistici” au elevii din clasa a VIII-a ? Le explică profesorul, la oră, ce înseamnă o statistică , înainte de a întâlni acest cuvânt în textul examenului ?
    Ce variantă trebuie să bifeze elevul la această cerință ambiguă ?

    1. Variantă d. Se vede din ilustrația 1 că varianta d este corectă. Poate nu știu toți ce e statistica dar sigur au învățat la matematică despre procente.

  6. Aceste subiecte sunte făcute de acea specie se “specialiști “ care nu părăsesc biroul , nu știu cu arată un manual și mai ales cum sunt transmise elevilor noțiunile din manual (când exista manualul). E același model ca la autostrăzi proiectate din birou fără a cerceta terenul ( și apoi ne miram ca se prăbușesc . Aceeași prăbușire e și in învățământ .

  7. Schimbarea aceasta este complet gresita.
    1. Momentul nu este acum cand materia nu poate fi facuta cum trebuie din cauza situatiei de fata cu virusul.
    2. S-a mai incercat trecerea la sistem tip grila. In 2019 s-a dat simulare la BAC la clasa a 11-a. Elevii buni si muncitori, care poate gresesc din neatentie un semn sau un calcul la final de oboseala si gasesc in grila raspunsul acela gresit, vor lua 0 puncte, pe cand daca ar fi fost cu punctare partiala ca pana acum luau aproape tot punctajul. Iar altii dau cu banul la noroc, nimeresc si iau note mai mari.
    3. Majoritatea profesorilor s-au axat pe genul de exercitii care stiau ca se vor da la examen.
    Sper sincer sa se revina la vechea forma.

  8. O generatie de care v-ati batut joc si de care va bateti joc in continuare.
    Cate 7 ore pe zi la scoala, fara manual incepand din clasa a V a.
    Pe copiii ce au dat evaluarea anul acesta i-ati avantajat, acestia dand examen fara materia din sem II si cu nenumarate modele de antrenament si celor ce vor da in 2021 le schimbati si structura testelor?
    Corect este să aibă ca modele de evaluare acești copii aceleași teste de antrenament pe care le-au avut cei de cls a VIII -a, deoarece au avut si ei școală online și nu au parcurs toate lecțiile.
    Dar, se pare că unii sunt favorizați, alții discriminați.
    De ce se evaluează după alte competențe? Vă bateți joc de copii, le creați depresii, traume, nu vă gândiți?
    Cum puteti sa evaluati copii in alt mod dacă predarea- învățarea s-a realizat altfel, inclusiv manualele, culegerile au fost realizate după alte competențe. Încetați să vă mai bateți joc de acești copii. Lăsați elevii sa dea Evaluarea națională în modul în care s-au pregătit nu sunt cobaii vostri.

    1. Este o bataie de joc fata de generatia asta care nu au avut nici carti din ce sa invete si acuma vreti sa schimbati evaluarea nationala cu teste grila.
      Copii sunt deja bulversati cu atatea schimbari pe care le-ati facut si foarte stresati din cauza aceasta.
      Programa aceasta trebuie inceputa cu elevii din clasa a-V-a ca sa aiba ceva habar .
      Trebuie sa ramana aceeasi programa ca anul trecut si sa se schimbe evaluarea in mod treptat nu asa brusc ca a vrut cineva .
      Aceasta generatie a fost de la inceput o generatie de sacrificiu si se continua in acelasi mod, o generatie de care v-ati batut joc si va bateti joc in continuare.

      1. Corect!As fi curioasa, daca s-ar da o simulare, care ar fi rezultatele?Subictele pot pune probleme si celor de clasa a 9-a.. si sunt convinsa de acest lucru.In primul rand mi se par foarte prost structurate si foarte mult de scris pt. 2 ore.

  9. Este o bataie de joc sa schimbati structura testelor cand au pierdut un semestru si urmeaza cls a VIII-a in plin Covid!!!
    Stat la scoala 7 ore pe zi, fara manuale, inchisi in casa cateva luni, pierdut multa materie pt ca scoala online e o prostie, nu se invata nimic, anxiosi, bulversati, stresati pt ca se schimba structura testelor.
    Cum recupereaza sem II si sa asimileze si materia de cls aVIII-a? E imposibil, in conditiile in care pregatiti si mers la scoala si online. Va fi o zapaceala.
    Profesorii nu sunt pregatiti pt predat online.
    O generatie de care v-ati batut joc.
    Macar dati-le aceeasi sansa ca celor de anul acesta!!

  10. Este o bataie de joc daca schimbati structura testelor dupa ce au pierdut un semestru si urmeaza cls a VIII-a in plin Covid!!
    Scoala online este pierdere de vreme, nu se invata nimic, profesorii nu sunt pregatiti pentru predat online.
    Copiii sunt anxiosi, stresati si chinuiti de-a dreptul.
    Pe copiii ce au dat evaluarea anul acesta i-ati avantajat, acestia dand examen fara materia din sem II si cu nenumarate modele de antrenament si celor ce vor da in 2021 le schimbati si structura testelor?
    Cate 7 ore pe zi la scoala, fara manuale, inchisi in casa luni de zile, fara socializare, au pierdut si urmeaza sa piarda mult din predat si invatat si le mai pregatiti si un examen extrem de greu.
    Discriminare se numeste, da, o generatie de care va bateti joc!!

  11. Corect! Nu este posibil ca dupa 3 ani de invatat dupa vechile metode,sa fie astfel evaluăti.Trebuie sa se inceapa cu clasa a 5 a.
    Trebuie sa se faca ceva,sa luam atitudine! Acesti copii de clasa a 8 a trebuie evaluati ca si cei de anul acesta.Copilul meu este in depresie,nu mai vrea sa mearga la examen.

  12. Generatia asta este cea sacrificata,in anul scolar 2020-2021 este al 9 lea an cand elevii astia nu au manuale la inceputului scolar,programa la toate disciplinele este mai mult complicata,nr.de ore de curs pe saptamana este mai mare,toata decizia cu generatia asta si cei ce urmeaza dupa ei este un exemplu clar ca acum 9 ani schimbarea asta a fost facuta numai pentru avantajele cadrelor didactice si a celor de la sindicat.

    1. Beneficiari principali ai educației au fost și vor fi profesorii pt ca la ei e decizia finala . Vezi comentariile entuziasmate ale profesorilor de romana referitor ka aceste subiecte . Nu înțeleg de ce . La casele copiilor mei nu s-a predat pentru acest model de subiecte . Acest model de subiecte este IMPOSIBIL de corectat OBIECTIV.

  13. Mi se par subiecte frumoase(matematica), cred ca se doreste sa ne apropiem de tipul de test PISA la care suntem varza noi ca natie, adica subiecte care pun elevul la incercare in primul rand cu intelegerea textului , subiecte legate cat de cat cu realitatea. Trebuie ca profesorii compunatori sa fie ffff atenti , sa nu dea nastere la confuzii sau neintelegeri in text. Probabil va fi jale in primii ani cu acest tip de test, notele vor scadea dramatic (dar nu notele conteaza, ….sau nu?!) dar nu poti face omleta fara sa spargi ouale.

  14. Corect este să aibă ca modele de evaluare acești copii aceleași teste de antrenament pe care le-au avut cei de cls a VIII -a, deoarece au avut si ei școală online și nu au parcurs toate lecțiile.
    Dar, se pare că unii sunt favorizați, alții discriminați.

    1. In plus, elevii de clasa a VIII-a au sustinut, anul trecut, in clasa a VII-a, simularea ex. de evaluare nationala pe vechile teste! Nu e corect fata de ei sa aiba o schimbare acum!

  15. Evaluarea ar trebui să fie în funcție de modul de predare. Vă bateți joc de copii, începeți să schimbați manualele elevilor care acum intră în clasa a V-a, apoi să le cereți în clasa a VIII-a așa ceva..
    Lucrurile nu se schimbă începând cu evaluarea, ci cu predarea.
    Plus de asta, nu ține nimeni cont de faptul că acești elevi au avut școală online, iar conținuturile nu au fost parcurse integral?
    La cei ce au dat anul acesta Evaluarea națională ați scos semestrul al II- lea, așa ar trebui si ptr cei ce intra acum clasa a VIII- a. Credeți ca vor putea recupera din mers? Nu au cum, si asa programa este foarte încărcată..
    Așteptăm în fiecare an aerisirea programei și..nimic!
    In acest mod contribuiti la demotivarea elevilor. Si ne mai mirăm că nu vor elevii să învețe..

  16. Copiii care acum intra in clasa a 8-a nu au avut in niciun an manuale la începerea anului școlar.Intai a-ți facul schimbarea doar pe hârtie și după,a venit coșmarul.Oameni in minister fără viziune in sprijinul elevilor!Cum veti implementa prostiile voastre in pandemie?

  17. Este generatia fara manuale, o generatie de care va bateti joc. Schimbati programa in conditiile in care semestru 2 din clasa a VII-a nu s-a parcurs in intregime (a durat aproape o luna sa se poata lucra on-line si sa spunem adevarul – aia nu a fost scoala). Si daca se incepe scoala online si orele se vor tine ca in semestrul II ce fac acesti copii ? De ce nu luati legatura cu profesori consacrati de romana si matematica si faceti subiecte pertinente, pe intelesul copiilor – asa cum s-a predat la scoala.

  18. Între predare- învățare- evaluare trebuie să existe o relație de interdependență, evaluarea NU este ruptă de procesele de predare- învățare. De ce se evaluează după alte competențe? Vă bateți joc de copii, le creați depresii, traume, nu vă gândiți?
    Începeți cu manualele din clasa a V-a,
    realizați-le astfel și evaluați acei copii după aceste modele, nu generația actuală.
    Este așa greu să se respecte principiile de bază ale pedagogiei ca știință a educației?

    1. Modul in care sunt concepute subiectele la Limba si literatura romana nu are nimic de-a face cu ceea ce este in manuale si cu itemi din fisele de evaluare de la finalul fiecarei unitati de invatate. Bataia de joc continua!!!

      1. Dacă sunteți profesor, aveți o gravă problemă: nu cunoașteți programa.
        Dacă sunteți părinte, vă înțeleg teama de necunoscut, dar subiectele SUNT conform noilor programe, deci elevii ar fi trebuit să lucreze la clasă în acest mod.

  19. Între predare- învățare- evaluare trebuie să existe o relație de interdependență, evaluarea NU este ruptă de procesele de predare- învățare. De ce se evaluează după alte competențe? Vă bateți joc de copii, le creați depresii, traume, nu vă gândiți?
    Începeți cu manualele din clasa a V-a, realizați-le astfel și evaluați acei copii după aceste modele, nu generația actuală.
    Este așa greu să se respecte principiile de bază ale pedagogiei ca știință a educației?

    1. Cei de anul acesta au avut semestrul II scos, dar cei ce dau anul viitor de ce nu?
      Nu au avut și ei școală online?
      Nu au rămas și ei în urmă?
      Nu, nu..
      Iată o discriminare de neacceptat!
      Nu mai zic test întins pe 9-11 pagini. Din start elevii se panicheaza. Lăsați cerințele in 2 pagini, nu e nevoie de spatii libere care oricum unii le folosesc, altii nu, dar școlile le vor asigura tuturor… câtă risipă, Doamne ferește!!!

  20. Unde sunt specialiștii în pedagogie? Nu este posibilă o astfel de evaluare dacă predarea- învățarea s-a realizat altfel, inclusiv manualele, culegerile au fost realizate după alte competențe. Încetați să vă mai bateți joc de acești copii. Lăsați elevii sa dea Evaluarea națională în modul în care s-au pregătit în acești ani școlari.

    1. De ce nu v-ati plâns atunci când au susținut EN în clasele 2, 4 și 6. Subiectele au avut cam aceeași structură.
      Bine că le-au publicat și profesorii știu din timp cum să pregătească copiii. Ar fi fost o problemă dacă erau în conformitate cu legea educației (care nu este modificată în acest moment) adică matematică + biologie + fizică + chimie.

    2. Parintii sunt cei care au solicitat subiecte pe modelul PISA, dar, tot parintii sunt cei care se plang… Singura diferența dintre modelul de la mate de anul acesta si cel de anul trecut este aparitia a 3 probleme, si spatiul acela. Nu sunt necesare schimbari in procesul de predare, pentru ca materia este aceeasi.

  21. Pt. matematică la o primă vedere: ce rost au subiecte grilă până la nota 7? La S2 pui raportorul și-ți ies ceva subiecte fără habar să ai de mate. La alt punct: simetricul? Se vede pe imagine. Alt punct: distanța de la un punct la dreaptă – se intuiește, la fel, pe imagine. Oare de ce se doresc atâtea subiecte care se pot ghici cu ușurință. Ce era dacă se nota 2 puncte rezultatul și 3 puncte rezolvarea? Și din nou S3 cu punct a) f. ușor. Geometrie în spațiu? La ce să mai pierzi vremea în clasa a VIII-a din moment ce e doar 50 sutimi din 10 puncte?

    1. Tocmai ne-a demonstrat Edupedu cum puteau lua elevii la proba de istorie de la Bacalaureat nota 7, fara sa citeasca o carte de istorie.
      Atunci de ce sa nu fie si la mate la fel? Ati auzit ce a spus dna ministru….notele mari se datoreaza faptului ca a publicat teste de antrenament. Ati vazut…avem 900 de copii geniali. La anul 1000…si tot asa…toata tara va deveni geniala.

  22. La romana par mai clare, in schimb la mate nu inteleg daca unele subiecte trebuiesc rezolvate complet sau doar incercuit raspunsul corect. Puteau sa fie mai clari, sa nu existe niciun dubiu pentru elevi. De ce trebuie sa fac o demonstratie doar in spatiul dat de ei, poate unii au nevoie de mai mult spatiu de exprimare.
    Astia care care subiectele…..parca nu sunt profi de mate😢😢 .

      1. Copii nu au baremul la examen!
        Orice subiect trebuie sa fie foarte clar, dar la noi nici macar legile nu sunt clare, de aceeanu merge nimic.

    1. Din contra, la romana sunt mai neclare. Multa subiectivitate la evaluare. Iar o sa fie diferenta uriase intre nota si contestatie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul

Dacă diriginții nu sunt anunțați de părinți că nu vin copiii la orele de pregătire, înseamnă că elevul va fi prezent fizic la ore, spune secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar

Dacă diriginții nu sunt anunțați de părinți că nu vin copiii la orele de pregătire, înseamnă că elevul va fi prezent fizic la ore, anunță Rodica-Luminița Barcari, secretarul de stat…
Vezi articolul