Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, îi califică drept „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut public prelungirea perioadei de dezbatere pe legile educației

8.864 de vizualizări
Foto: Grigore Popescu – Agerpres Foto
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, are o replică deplasată la adresa celor 100 de intelectuali care i-au cerut modificarea proiectelor de legi ale Educației și prelungirea dezbaterilor publice. Demnitarul i-a calificat drept “un grup de interese”, într-o declarație pentru HotNews.ro.

O scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, a fost adresată public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru modificarea radicală a proiectelor de Legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbatere publică. Amintim că Sorin Cîmpeanu a lansat în dezbatere publică legile Educației, de importanță capitală pentru dezvoltarea societății, în plină perioadă de concedii: pe 13 iulie 2022, cu dată finală astăzi, 24 august 2022. Testarea standardizată în format digital reprezintă factor de vulnerabilitate. Are potențialul de a orienta elevii spre memorizare, va descuraja descoperirea și exersarea funcțiilor gândirii, atrag atenția semnatarii apelului.

Cîmpeanu i-a catalogat drept “un grup de interese” pe semnatari:

“Putem înțelege nemulțumirea unui grup de interese, dar acest lucru nu trebuie să afecteze interesul general de a avea un cadru legal care să asigure dreptul la o educație de calitate pentru peste 3,5 milioane de copii și tineri!”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației pentru HotNews.ro.

Cîmpeanu a refuzat solicitarea acestora și a peste 70 de profesori universitari, plus a mai multor asociații și organizații, de a prelungi dezbaterea publică pe proiectele legilor educației. La întrebarea Edupedu.ro, ministrul a justificat răspunsul spunând că „99,7% din profesori nu au solicitat acest lucru. O să merg pe punctul de vedere al celor care sunt mai mulți”. Declarațiile integrale pe subiect, făcute în cadrul dezbaterii publice pe legea învățământului superior.

Cei 100 de intelectuali scriau că „înțelegând seriozitatea și importanța unui asemenea demers, educația fiind o direcție prioritară a administrației prezidențiale, vă rugăm să vegheați la asigurarea calității lui, inclusiv prin reanalizarea sa, ca și prin prelungirea perioadei de dezbatere și restructurare, până când se vor epuiza implicarea și consultarea entităților din zona de expertiză, în măsură să se exprime cu privire la proiectele propuse, atât pentru învățământul superior, cât și pentru cel preuniversitar.

De asemenea, considerăm necesară implicarea și consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților, adică a celor direct interesați, în formularea propunerilor de legi ale educației, destinate reformării sistemului educațional de amploarea intenționată, care sunt în măsură să îmbogățească patrimoniul educației românești”.

Semnatarii scrisorii sunt următorii:

Brândușa Armanca – jurnalist

Adriana Babeți – scriitor

Magda Cârneci – istoric al artei

Andrei Cornea – filosof

Rodica Culcer – jurnalist

Daniel Cristea-Enache – critic literar, conf.univ.dr., Universitatea din Bucuresti

Petre Guran – cercetător, Institutul de Studii Sud-Est Europene al Academiei Române

Grupul pentru Dialog Social

Emil Ionescu – profesor universitar doctor, Universitatea din București

Gabriel Liiceanu – filosof

Nicolae Manolescu – critic literar

Mihai Maci – lector univ. dr, Universitatea din Oradea

Mircea Miclea – prof.univ.dr., Universitatea “Babeș Bolyai”, Cluj

Antonio Momoc – decan, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicării, UB

Andrei Oișteanu – antropolog cultural

Horea Paștină – pictor

Mircea Platon – istoric, eseist

Cristian Preda – decan FSP, Universitatea din București

Alex Ștefănescu – critic literar

Radu Vancu – scriitor, conf. univ. dr. Universitatea “Lucian Blaga”, Sibiu

Lazăr Vlăsceanu – sociolog

Varujan Vosganian – scriitor

Luigi Bambulea – cercetător științific, Muzeul Național al Literaturii Române, București

Ramona Bică – medic cardiolog

Sanda Alina Bălan – lector univ.dr., Universitatea din Pitești

Ionuț Butoi – lector univ. dr, Universitatea din Bucuresti

Lucia Cifor – prof.univ.dr., Universitatea “Al.Ioan Cuza”, Iași

Alexandrina Cernov – acad., scriitor – Cernăuți

Antonia Ciolac: CS dr. Institutul de Lingvistică al Academiei Române “Iorgu Iordan – Al. Rosetti” Christian Crăciun – critic literar

Alex Costache – asistent univ.dr, ASE, București

Cristina Chirvasie – regizor de teatru, scriitor

Ioan Dănilă – conf.univ.dr., Universitatea “Vasile Alecsandri”, Bacău

Eugenia Driscu- profesor, realizator radio, tv – Iași

George Enache – profesor universitar doctor

Oana Enăchescu – realizator radio

Mihai Tudor Gavrilă – medic ortoped

Stefan Găitănaru – prof. univ. dr,  Universitatea din Pitesti

Gheorghiță Geană – prof. univ. dr., filosof

Adrian Alui Gheorghe -prof.dr., scriitor

Ionut Gobej – medic neurochirurg

Ioana Gobej – medic oftalmolog

Octavian Gruioniu – conf.univ. Dr., Universitatea din Pitești

Tudor Guzun – jurnalist, redactor

Georgiana Heemeryck – medic primar orl

Veronica Iani – scriitoare

Grațiana Lăzărescu – scriitoare

Doina Modola – prof. univ. dr., critic de teatru, teatrolog

Elena Murariu – pictor restaurator, iconograf

Emanuela Andreea Ovadiuc

Cristina Paladian- conf.univ.dr., Cernăuți

Ion Pop – prof.univ.dr., critic literar

Vasile Rauț, Aliona Barbălat – Societatea Golgota românilor din Ucraina

Constantin Ritivoiu – pictor

Dr. Amalia Ritivoiu – medic primar endocrinologie

Adrian G Romila – prof.dr., scriitor

Simona Sora – scriitoare

Teodora Stanciu – profesor, realizator emisiuni radio, tv

Mihai Șleahtițchi – profesor universitar doctor

Maria Șleahtițchi – profesor universitar doctor

Maria Toacă Andrieș – jurnalist

Cristina Vasiliu – jurnalist, redactor

Ciprian Voicila – sociolog

Delia Voicu – cercetător, Institutul Diplomatic Român

Felicia Vrânceanu – conf.dr., Universitatea Ștefan cel Mare, Suceava

Elena Vântu Tărâțeanu- director muzeu “Mihai Eminescu”, Cernăuți

Tudor Zbârnea – pictor

Cadre didactice din învățământul preuniversitar:

Elena Angelica Androni (sc. Stefan cel Mare, Focsani)

Irina Anghelescu (C.N. Sfântul Sava, București)

Rucsandra Bălășoiu (C.N. Mihai Viteazul, București)

Adriana Călin (șc. “D. Zamfirescu”, Focsani)

Cristina Cergan (șc. Ion Minulescu, Pitesti)

Gabriela Corobana (C.N. Mihai Viteazul, București)

Lucian Costache (profesor, scriitor)

Florin Eufrosie-Mirica (C.Ec. Mihail Kogălniceanu, Focșani)

Iudita Dodu Ieremia

Eleonora Fojica (C.N. Mihai Viteazul, București)

Adrian Gobej (C.N. Vlaicu Vodă, Curtea de Argeș)

Silviu Graure (C. Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Marin Ionescu (profesor, Pitești)

Simona Liutiev (C.tehn. Dacia, Pitești)

Raluca Mihaela Marinescu (C. Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Maria Miron (C.N. Mihai Viteazul, București)

Alexandru Mîță (Lic.Teoretic. Mihail Kogălniceanu, Vaslui)

Carmen Adriana Moraru

Andreea Gabriela Năstase

Constantin Nicolau (C.N. Vlaicu Voda, Curtea de Arges)

Manuela Oncescu (C.N. Dinicu Golescu, Câmpulung)

Maria Panaitopol (profesor, matematician)

Oana Petre (C.N. Mihai Viteazul)

Melania Popa (C. tehn. Grigore Cerchez)

Raluca Prelipceanu

Florina Ioana Revnic (Liceul pedagogic Anastasia Popescu)

Vlad Nicolae Robu

Maria Robescu

Răzvan Săcrieru (Liceul de Artă Gh. Tattarescu, Focșani)

Grațiela Soare (Scoala Stefan cel Mare, Focsani)

Monica Serbanescu (liceul pedagogic Anastasia Popescu, Bucuresti)

Mugurel Stefan (C.N. Mihai Viteazul, București),

Loredana Taga (C.N. I.L.Caragiale, Ploiești)

Daniel Văcaru (C.Ec. Maria Teiuleanu, Pitești)

Simona Valinda Zepisi (C.N. Ienăchiță Văcărescu, Târgoviste)


12 comments
  1. De 7 ani, tot căutam Președintele. Vă spun eu unde bănuiesc că ar fi:ori se plimba pe undeva turist(gen piramide cu doamna profesoară) când trebuia să fie prezent la dezbateri unde se aflau toți președinții de state cărora le păsa de poporul lor,ori… nu stiu(altceva în afară de turist nu am văzut că face) Dar, e un exemplu pentru “România educată!”

  2. Domnule ministru, nu procentul semnatarilor este important ci capacitatea si profesionalismul lor !
    Ce pacat ca desi sunteti de formatie cadru didactic, NU faceti parte din acest procent de intelectuali !

  3. Acest grup de interese, ce interese or fi avand, numai domnul ministru stie, au sustinut partidul liberal si presedintii lui 30 de ani. Acum ce sa vezi? Brusc au niste interese dubioase, nu mai sunt de luat in seama pentru ca au indraznit sa sublinieze niste anomalii ale legii create de niste oameni care habar nu au care este realitatea din clasa, stau pe scaunele ministerului si isi imagineaza cum ar fi daca ar fi…copiii sunt niste marionete pe care le pun ei unde vor si fac ce isi imagineaza ei. Presedintele ce are de spus despre aceasta lege? Mai exista presedinte in tara asta needucata?

  4. Cred ca s-a referit la Ministerul Educatiei ca este un grup plin de interese care urmareste sa politizeze pas cu pas educatia din Romania. Ni se arunca praf in ochi ca avem dezbateri pline de succes, parca suntem in China.

  5. Are dreptate domnul ministru, cei 100 reprezinta un grup de interese. Este vb despre interesele copiilor, elevilor, tinerilor, care, nu beneficiaza de un invatamant de calitate ci de tot felul de schimbari, reforme, reconditionari…etc. Politicienii nostri, tot fac niste schimbari nastrusnice pe ici pe colo si nu vor sa priceapa ca pun unei dacii hodorogite ba roti noi, ba o vopsesc ba- i schimba farurile. Nu mai merge ca devenim periculos de prosti!
    Asculta domnule minstru ce are de spus si elita semnatara a acestei petitii! Suntem satui de autosuficienta dumitale!

  6. Cum altfel ar putea reacționa, când nu are argumente? Coaliția montruoasă care dictează cum trebuie să arate această lege va triumfa! De fapt, toți semnatarii scrisorii sunt resemnați și știu că legea va trece conform agendei ministrului, pentru că are susținere politică. De ce are susținere politică? Pentru că proiectul legii educației, cu toate fumigenele legate de examenele naționale și altele, păstrează nucleul dur al vechii legi: controlul centralizat asupra resurselor. Nema descentralizare. Dacă ne gândim că o lege a educației trebuie să asigure predictibilitate pentru cel puțin 10 ani, iată că ne va prinde 2032 tot cu bugetare pe cost standard, tot cu zeci de agenții și direcții care căpușează bugetul învățământului, tot cu decizii luate de la “centru”.
    Când alții vor pleca pe Marte, noi tot vom raporta situații și statistici la minister…

  7. Multe cuvinte despre această caricatură de tăciune pe zidul ministerului: magaloman, fudul, grandoman, infatuat, încrezut, înfumurat, îngîmfat, mîndru, orgolios, semeț, trufaș, țanțoș, vanitos, (livresc) prezumțios, suficient, (învechit și popular) măreț, (popular și fam.) țîfnos, (popular), închipuit, (învechit și regional) pîșin, (prin Banat) măros, nărtos, (învechit) fumuros, preaînălțat, zadarnic, (figurat) bățos, înțepat, scrobit. Un dicționar întreg pentru o caricatură de intelectual.

  8. Vai, domnule ministru, de ce nu le spuneti direct: Sunt dusmani ai poporului (specal) si vor sa sape la “interesul national”! La canal cu ei!
    Mai Campene nici nu sti, cat de mic incepi sa fii!

  9. Pe undeva este într-adevăr, ceva dubios.
    Si in politica apăruse la un moment dat un document semnat de nu stiu cati intelectuali.
    In Romania nu 100 de intelectuali sunt reprezentativi.
    Nu spun ca sunt ok toate legile care pot fi adoptate.
    Dar obiceiul acesta cu grupa de șoc a țării, este doar teatral.

  10. Grup de interese nu ar fi directorii Colegiilor Nationale, care vor o admitere “pe spranceana” pentru elevii lor, in detrimentul majoritatii? Mi se pare ca ministrul a sustinut din greu acel grup de interese!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Noi condiții de angajare în UE

“O perspectivă europeană mai largă” inclusă în curriculum și cel puțin două limbi europene învățate până la finalul liceului – printre cererile membrilor Parlamentului European către Comisie și statele membre, în vederea Spațiului European pentru Educație

Acum un an, în plină criză pandemică ce punea o presiune fără precedent asupra educației, Comisia Europeană contura planurile înființării unui Spațiu European al Educației, un cadru de cooperare care…
Vezi articolul

În a cincea zi a anului școlar 2023-2024, Ministerul Educației a reușit să pornească aplicația SIIIR – surse. Acum, profesorii și secretariatele școlilor trebuie să adauge manual elevii în fiecare clasă/grupă

Ministerul Educației a reușit să actualizeze aplicația SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România – n.red) pentru anul școlar 2023-2024, potrivit surselor Eduepdu.ro. Acum, secretariatele școlilor vor adăuga manual…
Vezi articolul