BREAKING Ministerul Educației transmite inspectoratelor școlare să sesizeze organele de cercetare dacă părinții își retrag copiii de la școală / Învățământul la domiciliu nu este recunoscut în România – document

60.692 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Ministerul Educației transmite inspectoratelor școlare să sesizeze organele de cercetare dacă părinții își retrag copiii de la școală, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. O altă măsură pe care ar trebui să o aplice inspectoratele școlare, conform sursei citate, este identificarea cazurilor de retragere a elevilor de la cursurile învățământului obligatoriu.
  • Doi părinţi din Bihor, care și-au retras de la școală și au decis să-şi educe acasă toţi cei patru copii, au fost trimişi în judecată şi au primit câte 4 luni de închisoare, însă cu amânarea aplicării pedepsei, relatează Adevărul.

În adresa consultată de Edupedu.ro apare și informarea părinților, prin intermediul școlilor, cu privire la obligațiile care le revin pentru asigurarea dreptului la educație al copiilor.

„Având în vedere informațiile potrivit cărora in România există familii care îți retrag deliberat copiii de la cursurile învăţământului obligatoriu, privându-i astfel de dreptul fundamental la învăţătură prevăzut la art. 32 din Constituția României, vă comunicăm următoarele:

Conform art. 12 din Legea învățământului preuniversitar 198/2023 cu modificările si completările ulterioare, „sistemul național de învățământ preuniversitar este constituit din totalitatea unităților de învățământ de stat, particulare și confesionale, autorizate să funcționeze provizoriu/ acreditate” sau în cadrul “unităților de învățământ preuniversitar înscrise în Registrul special al unităților de învăţământ preuniversitar care funcționează după un curriculum străin”. Orice altă formă de funcționare a unor entități care pretind că oferă servicii educaționale echivalente învăţământului obligatoriu este în afara Legii nr. 198/2023.”

De asemenea, art. 13 stipulează următoarele: „Învățământul obligatoriu cuprinde învățământul preșcolar, învățământul primar, învăţământul gimnazial și învățământul liceal”.

Amendă de la 1.000 de lei și până la 5.000 de lei pentru părinții care își retrag copiii de la școală

În adresa Ministerului Educației se arată că, potrivit art. 14 din Legea învățământului preuniversitar, „părinții sau reprezentantul legal au obligația să asigure participarea la cursuri a beneficiarului primar minor pe întreaga perioadă a învățământului obligatoriu. Nerespectarea prezentei obligații constituie contravenție și se sancționează potrivit dispozițiilor art. 148 alin. (1) lit. a)”, care prevede: ”(1) Următoarele fapte constituie contravenții, în măsura în care nu constituie infracțiuni, și se sancționează după cum urmează:

a) nerespectarea dispozițiilor art. 14 alin. (1), din culpa părintelui sau a reprezentantului legal, în sensul interzicerii participării beneficiarului direct la programul școlar, se sancționează cu amendă de la 1.000 de lei la 5.000 de lei.”

Cele 5 măsuri pe care le au de aplicat inspectoratele școlare, potrivit adresei Ministerului Educației

„Având în vedere prevederile invocate mai sus precum și atribuțiile ce vă revin, vă solicităm să luați, la nivelul județului/Municipiului Bucuresti, următoarele măsuri:

1. Informarea părinților, prin intermediul unităților de învățământ, cu privire la obligațiile care le revin pentru asigurarea dreptului la educație al copiilor;

2. Identificarea cazurilor de retragere a elevilor de la cursurile învățământului obligatoriu;

3. Informarea și colaborarea cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), filiala județeană/a Municipiului Bucuresti, pentru consiliere în vederea reînscrierii beneficiarilor primari în sistemul national de învățământ;

4. Colaborarea cu autoritatea publică locală pentru a monitoriza modul în care este respectat dreptul la educație;

5. Sesizarea organelor de cercetare pentru luarea tuturor măsurilor de intrare în legalitate;

6. Informarea obligatorie a Ministerului Educației cu privire la aceste situații.” 

Codul Penal prevede, la articolul 380, pedepse și sancțiuni pentru împiedicarea accesului la învățământul general obligatoriu:

„(1) Părintele sau persoana căreia i-a fost încredințat, potrivit legii, un minor și care, în mod nejustificat, îl retrage sau îl împiedică prin orice mijloace să urmeze cursurile învățământului general obligatoriu se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.

(2) Fapta nu se pedepsește dacă înainte de terminarea urmăririi penale inculpatul asigură reluarea frecventării cursurilor de către minor.

(3) Dacă până la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare inculpatul asigură reluarea frecventării cursurilor de către minor, instanța dispune, după caz, amânarea aplicării pedepsei sau suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, chiar dacă nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru aceasta.”

Informații de context

Fenomenul de homeschooling a luat amploare în România în pandemie, când mulți părinți și-au retras copii de la școală.

Edupedu.ro a scris de cazul din Timiș, unde peste 50 de elevi, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling, iar șeful ISJ anunța că va cere instituţiilor statului să ia măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională, spunea șeful inspectoratului școlar județean.

Un alt caz semnalat a fost în Bihor, în 2022. Șeful ISJ spunea că “sunt preponderent copii ai căror părinți se regăsesc în zona cultelor neoprotestante“. 

Ligia Deca spunea despre homeschooling, în cadrul dezbaterilor pe legile educației în 2023: “Nu considerăm, în acest moment, că este o opțiune fericită pentru a asigura dreptul la educație“.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate
Doi părinţi din Bihor, care au ales să-şi educe acasă toţi cei patru copii de vârstă şcolară, au primit câte 4 luni de închisoare cu amânarea aplicării pedepsei, pentru împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu – Adevărul
Peste 50 de elevi din Timiș, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling. Șeful ISJ: Vom anunţa instituţiile statului pentru a lua măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională
Mai multe familii și-au retras copiii de la școală, în „homeschooling”, semnalează șeful Inspectoratului Școlar Bihor: Sunt preponderent copii ai căror părinți se regăsesc în zona cultelor neoprotestante / Fenomenul este neconstituțional și pedepsit de Codul Penal
Ligia Deca, despre homeschooling: Nu considerăm, în acest moment, că este o opțiune fericită pentru a asigura dreptul la educație
Elevii retrași de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling nu mai pot reveni prin transfer la școală, anunță Inspectoratul Școlar Mureș. Învățământul la domiciliu nu este recunoscut în țara noastră

35 comments
  1. Probabil nu sunteti parinte, sau traiti in stratosfera educativa. Posibil sa fiti unul din cei ce fac legile stupide ce tin cetatenii captivi in Romania. Ce sistem de invatamant este acela care impune copilului o norma mai mare de activitate decat aa dultului ??? Care are o programa scolara de cel putin 3 ori mai mare decat este necesar si natural raportat la varsta lor ? Care are manuale de Einsteini, dar in final din scoala ies Frankensteini ? Ce educatie e aia care se face cu portile inchise (indoctrinare pura), cu paznic la poarta, astfel incat parintii habar nu au ce se intampla la scoala ? Scoli unde parintii nu pot participa la ore fie prezent fie audio video ? Unde bullingul, desi inca nu este ca in alte tari este in floare, si nu vorbim aici de buling doar din partea colegilor ci ma iales de cel din partea adultilor ? Sa vorbim de scoala ca de un factor stresor major pentru generatii intregi ? Un sistem care face aproape imposibila explorarea altor fatete ale vietii ??? Cand scoala este echivalentul adult al unui adult cu 2 job-uri ? Cand veniti de la scoala continuati sa lucrati ce mai aveati la munca ? Nu e destul 5-6 ore cat stau la scoala, inca o ora pe drumuri ? 9-10 ore de somn seara , poate o ora si pe timpul zilei, mai raman cateva ore in care sa vezi viata si altfel. Dar…nu, trebuie sa …. portofolim, fecm suplimentar muulte prbleme, probleme care deseori nici noi parintii nu vedem rezolvarea din prima, din manuale facute de extraterestri doctor docenti, care scriu manuale scolare pentru gimnaziu… fara sa aiba habar ce poate mintea unui copil de 10-16 ani. Si nu…nu vorbesc din pozitia unui prostovan bogat si parvenit, ci din pozitia unuia care stie ce inseamna ture de munca de 16-18-20 de ore de munca pe perioade prelungite, din pozitia unuia care a fost destul de in top la vremea lui, scolar vorbind, din pozitia pragmatica a faptului ca intr-adevar educatia este baza oricaror succese sau esecuri viitoare, insa educatia fortata are acelasi impact ca si munca fortata, pentru ca in peste 90 % din cazuri (faceti va rog un sondaj) copiii percep scoala ca pe un efort fortat. Care este diferenta dintre serviciul adultului si serviciul (scoala) copilului ??? Care este diferenta in final dintre copil si adult ? dintre copilarie si maturitate ? Nu are copilul dreptul de a explora si alte activitati extrascolare ? Nu are nimeni inimic impotriva unei scoli echilibrate, rezonabile, cu o materie adaptata varstei si coeficientului lor de inteligenta (sunt, zeci, sute, mii de informatii pe care nu le inteleg ci trebuie sa “le ia ca atare” nu le pot trece prin filtrul constiintei si sa le imbarce), un sistem, unde dinora de 50 de minute, 5 minute sunt recapitulare, 15 minute sunt predare si si 20-30 sunt de exersare – cum ar veni tema de acasa. O tema care trebuie facuta dupa parerea mea strict in prezenta unui adult care poate oricand sa intervina si sa dea explicatii, pentru ca elevii sa plece intr-adevar cu notiunile invatate de la scoala. Din contra scoala prezinta cantitati enorme de cunostinte, din care putina informatie ajunge in realitate sa ramana pe termen lung in mintea copilului. Mai mult, 3 sferturi din materie trebuie invatata acsa cu parintii,exersata, meditata. Nu am nimic impotriva sa imi educ copilul, dar tre sa il educ siin alte aspecte, practice, pragmatice ale vietii, nnu doar sa stau sa fac acasa ceea ce trebuia s afaca scoala pentru el. Si ar putea fi spuse inca 10 mii de pagini dar din pacate decidentii care stau in bule de sticla nu par sa aiba contact cu realitatea adevarata… Si atunci mi se pare perfect normal sa iau in calcul retragerea copilului dintr-un sistem care nu numai ca nu il ajuta sa performeze, ci il timoreeaza si in final ajunge sa piarda startul in viata si sa plece sa spele podele si sosele pe la altii care au stiut ca scoala nu inseamna carti de fictiune de 400 de pagini date copiilor de clasa a 5 a fi citite ca lecturi obligatorii. Si nu…din pacate inca nu am copilul la home schjooling pentru ca nu imi permit, si din pacate sunt putine lucruri care le pot face impotriva unui stat TOTALITARIST SI ANTIDEMOCRATIC . De ce se pleaca din start de la ideea ca daca retragi un copil din invatamantul Obligatoriu, vrei raul copilului ??? Si nu…nu sunt nici din vreo organizatie religioasa, sau din vreun curent neoliberalist, ci pur sisimplu imiiubesc copilul si vad in fiecare zi ca ascest sistem pur sisimplu nu ii face bine sima ingrozesc cum ma voi cataloga petse ani ca parinte. Am fost un parinte bun ca l-am lasat in mijlocul lupilor? Am fost un parinte rau ca nu am actionat mai mult ?

  2. Libertatea de alegere este un drept. Ministerul Educației ar trebui să asigure în fiecare județ al țării măcar o unitate de învățământ public de stat în care să se predea și prin altă metodă decât cea convențională și atunci am avea și noi părinții din ce să alegem. Cei care aleg homeschooling aleg așa pentru că sistemul actual de învățământ convențional este bazat strict pe sistemul pedeapsă-recompensă și ucide din fașă entuziasmul copiilor pentru învățare.

    Să existe o școală publică, gratuită, pentru etapa de vârstă 6-12 ani Montessori în fiecare județ și să comparăm rezultatele după câțiva ani! Ce procent de bulling există acolo, cât la sută abandon școlar, ce medii la evaluările naționale.

    Așa e corect.

    Cu personal didactic acreditat de Asociația Montessori Internațional, cu diplome A.M.I. și materiale originale Montessori.

    Sistemul de învățământ public din România e identic cu cel din Uzbekistan, unde e legalizată și sclavia în prezent.

  3. Că guvernul este varză,că politicienii sunt varză,că școala este varză,că profesorii sunt varză,că elevii sunt varză……că Deca este varză nu se sesizează nimeni .

    1. Aveti doar “varza” in vedere??
      Nu mai absolutizati!

      Vedeti ca multi dintre parintii care viseaza la “homeschooling” nu au nici posibilitatile materiale, nici, mai ales, studiile necesare/nivelul intelectual care sa-i faca sa inteleaga ce inseamna “schooling.”

  4. Numai in dictaturi si totalitarism e obligatorie scoala

    Mersul la scoala e un drept nu o obligatie.

    Scoala acum e o indoctrinare de-aia e obligatorie, ca in rest stim ca nu ajuta pe educabili si nici societatea

    1. Gresiti, domnule “ion magrove,”

      Scoala e obligatorie in democratie, tocmai pt a evita abuzurile unor parinti needucati si/sau exagerat de pragmatici sau ale unor “tutori legali” care nu vor decat profit!
      Credeti ca acei copii tinuti departe de scoala, pusi sa munceasca de mici, din Dickens, Mark Twain, Victor Hugo etc..
      nu vor fi fost inspirati de realitate?

      1. Acesta nu este cazul copiilor homeschooled. Sau sustineti ca copiii rromi care nu frecventeaza scoala sunt homeschooled?
        Se vede ca nu prea va pricepeti, cum nu se pricepe nici minunatul nostru minister, de altfel.

  5. De ce sa-ti dai copchilul la scolile romanesti care nu mai au profesori la catedra??

    Ce ivata copchilul in gunoaiele astea de scoli unde se fumeaza se bea si se drogheaza cutitarii in clase?
    E un atentat la viata copchilului.

    CE E INCHIZITIA ASTA?

  6. Nu ar trebui sesizate organele de cercetare si cand se angajeaza la minister incompetenti, si politruci pesedepeneleudemere?

  7. Iar apar comentarii despre vaccin. Vaccinarea e de folos. Răul cel mai mic. Dar câteodată e raul mai mare, provocând dezechilibre. Nu exista alb și negru!
    Cât despre home schooling, părinții să decidă cum e educat copilul, statul e un intermediar ineficient!
    Copiii au drepturi? Îi întreabă cineva ce vor? Vor să se trezească cu noaptea-n cap? Vor miopie școlară peste miopia dată de telefonul ținut prea aproape? Vor să stea în bănci cu orele, nemișcați? Vor să învețe toți același lucru?

    1. Cred ca ar trebui ca parintii sa si aiba posibilitatea de a decide in cunostinta de cauza. Nu pot decide in privinta scolii niste persoane care abia se exprima (incorect),si care nu au prea multe clase, totusi!

    2. Domnule “Haiduc,”
      Amestecati lucrurile rau de tot!
      Miopie ….se face si fara scoala (mai ales acum, cu telefonul, cum ziceti)

      Sa nu invete toti acelasi lucru????Adica sa nu stie toti chestiunile de baza, citit, scris, socotit, ceva bio si istorie si geogra …cat sa inteleaga unde s-au nascut si cand si cum le functioneaza organismul, sau ceva muzica si arte plastice, ca sa simta/inteleaga frumusetea Creatiei??🤔🤨
      Exagerati!!

      “Homeschooling” e ceva util pt societatile cu probleme demografice, unde sunt putini elevi la distante mari in teritoriu, cum ar fi in Australia, si unde NU PARINTII ii scolesc pe copii acasa, ci TOT PROFESORII prin anumite metode speciale.

      Ar fi bine sa nu-si mai tot dea cu parerea cei care chiar nu stiu/nu inteleg ce este, in ce consta si cum se face educatia.

      Sau poate vreti, in aceasta directie de gandire, ca oamenii sa renunte si la tratamentul medical profesionist pt ca …”stie parintele mai bine”(??) cum sa-si trateze copiii!!??🙃🙄😳🤨

      1. În atenția lui “CeZiEAzi”.

        Ați / ai citit textul meu dar nu ați / ai înțeles poziția mea.

        Copiii au drepturi? Nu au. Ei trebuie să rabde și să meargă înainte cu capul plecat. Să facă ce li se spune.
        Departe de ideal. Ideal ar fi să aibă dreptul la autoguvernare.
        Un copil e și el un om:
        “Fiecare om e liber să facă ce dorește, atâta timp cât nu încalcă aceeași libertate a oricărui alt om.”

        ————-
        Acum avem copii care așteaptă să li se spună ce să facă. Copii care aud NU de 9 ori și DA o singură dată.

        De la estul României (mai mulți) la vest (în scădere), copii ghidați să venereze și să se închine la “eroi” (hero worship):

        Eroul de pe cruce, eroul care a salvat țara, eroul care a salvat viața, eroul poet …

        Copii care în viitor vor continua plecăciunea la “experți” (adică la domnii):

        medic (domnul doctor), director (domnul director), patron, profesor, inspector, colonel, preot, prefect, deputat, ministru, etc. .
        Cel mai important lucru pentru experți e să-și mențină statutul de expert. Autoritățile trebuie să-și apere pozițiile, altfel nu ar mai fi autorități.
        O fac ținând publicul dependent, ignorant și confuz, opunându-se informațiilor noi care le-ar amenința puterea!
        Acei “experți” care pentru a-și menține autoritatea se opun schimbărilor ce duc la cunoaștere și adevăr trebuie să dispară!

        —————
        “Ar fi bine sa nu-si mai tot dea cu parerea cei care chiar nu stiu/nu inteleg”
        Scuze “CeZiEAzi”… îmi pare rău că nu sunt “expert”…

        —————
        “Îi întreabă cineva ce vor?… Vor să învețe toți același lucru?”.
        Completez cu citatul:
        “Mintea nu e un vas pe care să-l umpli, e un foc pe care să-l ațâți…”

        —————
        În ziua de azi din ce în ce mai mulți oameni au acces la servicii de sănătate. Doar că aceste servicii sunt din ce în ce mai proaste.
        “tratamentul medical profesionist” e greu de găsit. E mai degrabă “profesionist” în a spori veniturile breslei!

        “stie parintele mai bine”(??)
        Un părinte dedicat – mai bun ca un medic ocupat!

        Dacă părintele are IQ-ul mai ridicat decât medicul (ceea ce nu e nemaiîntâlnit, medicii îs puțin peste medie) sunt șanse foarte mari ca deciziile luate de părinte (inclusiv
        căutarea unei a doua opinii medicale) să fie cele mai bune.

    3. Doamne, ce vorbe goale, domnule Andrei Haiduc? Oferiti niste explicatii cel putin ciudate sau copilaresti. 😍
      Adica sa invete copilul acasa ca sa nu se trezeasca devreme?!🙃 Sa invete pe seara sau noaptea, cand deja e obosit de joaca?
      Sa-l intrebati pe copil daca vrea sa invete si ce vrea?!
      Copiii, cam 80-90%, va vor spune ca vor doar sa se joace si sa manance dulciuri😄🤣

      Ati auzit acele dialoguri cu diversi campioni care spun cat de utila si benefica este trezirea cat ma devreme dimineata?

  8. Pentru cei care nu au acces la educație ce masuri se iau? Dar pentru copii cu dizabilitati grave care nu au sprijin ? Dar de ce închidem ochii în cazurile triste în care suntem obligați sa învățăm la domiciliu pt ca nu avem scoala în apropiere? Ce e cu aceasta rusine de profesor de sprijin o data la saptamana 1-2 ore? cu restul timpului ce facem ? suntem ok noi parinti in aceste cazuri sa i educam? trebuie sa stam cu ei în banca la nesfârșit sa primească diploma și sa nu și piardă drepturile ? si ce sa facem cu diploma sa salvam rata analfabetismului cu diploma de 8 clase dar nu stim citi sau numara pana la 10 ? in aceste cazuri nu ar fi mai defolos scoala speciala unde sa putem si noi cat de cat sa ne dezvoltam mai bine autonomia sau pur si simplu sa fim fericiți si nu frustrati intr un mediu ostil? Cât aveți o ditamai bârnă în ochii ar trebui sa aveti grija cum încercați sa scoateți paiul din ochiul celorlalți! Educație mai jalnica nu găsești decât în lumea a 3 a ! Rusine!
    Zeci de ani ati închis în dulap acasa scoala la domiciliu copii cu dizabilitati care nu au avut acces la scoala nici măcar rampe ,toalete adaptate nu ati avut . Noi cei din Campia-Turzii, Turda si imprejurimi suntem 2 municipii și nu avem opțiune decât invatamantul de masa sau naveta prea grea și adulților de 2-3 ore la Cluj unde avem 5 scoli speciale iar pt noi nu e normal sa fie măcar una. Nici măcar clase speciale nu avem in invatamantul de masa. Dizabilitati diferite =nevoi diferite! Nu înțelegeți ca nu toți copii cu dizabilitati pot fi integrati in invatamantul de masa?
    Nu se pricepe ca in certificatul nostru de orientare școlară nu poate exista otiunea catre invatamant special ata tim cat nu avem in zona o scoala speciala? Tocmai pe acesta scuza va sprijiniti ce amem in orientare școlară nu ce avem disponibil si ce capacitate avem . Ne am bucura toti din invatamant de masa sa faceti o evaluare sa vedem ce rezultate avem in invatamantul de masa? Nu generalizez. Dar ce facem cu cei ce isi irosesc viata, fericirea si sanatatea in scoala normala fara nici un progres , ba mai mult agravand situatia lor sanitara .Sa ne bucuram pt cei care reusesc și au progres în învățământul de masă dar nu toti pot . Cu cei care nu aprezinta nici un progres ba mai mult stagneaza sau prezinta remisie si nu sunt integrati ce facem? i obligam ? Da i obligam cu tot cu legea de partea lor dar care nu se aplica! Dacă legea e de partea noastră chiar dacă nu e aplicată nu ne pierdem speranta ! Luptam ! Rau a fost destul în tara aceasta!

    1. Din pacate, prin lipsa unor Scoli SPECIALE, de mai multe feluri (pt cei cu nevoi psihice – nu neaparat psihiatrice(!!), speciale, dar si pt cei cu Probleme DISCIPLINARE), sufera cam TOTI copiii si parintii.
      NU-i poti INTEGRA pe toti asa … oricum.

      Cei cu probleme disciplinare sunt cel mai greu de suportat, pt ca ei, de obicei deranjeaza (putin spus!) si fura din timpul de predare-invatare al celorlalti, mai mult decat cei cu CES, autism, ADHD …, care de multe ori se integreaza.

      Elevii cu probleme educationale de comportament, huliganii claselor (din ce in ce mai multi), sunt cei care desfiinteaza si calca in picioare dreptul la invatatura al celorlalti copii.
      Cata vreme copiii agresivi, prost crescuti, obraznici sunt tolerati (li se impune asta profesorilor!), ceilalti copii (care nu deranjeaza orele, care inteleg sa stea cuminti, sa fie atenti…, sunt, de fapt, privati de dreptul lor la invatatura. Profesorii NU au ce face, cand li se impune, practic, sa mearga “inainte,” asa. Clasele cu astfel de probleme nu au sanse reale, iar “statul” se face ca ploua, in loc sa infiinteze si sa faca sa functioneze in mod REAL si realist acele scoli speciale pt elevii “problema.”

      1. Foarte bine spus. Cum naiba au desființat școlile de corecție? De ce au făcut-o? Nu toți copiii sunt la fel, de ce insistați să îi puneți împreună dacă se vede, de ani de zile, că nu asta a fost soluția? Lăsați naibii americanismele, că nu toate se aplică la noi! Pur și simplu!

  9. Trebuie să fie “spălați pe creier ” în mod unitar ,prin instituții de stat nu cum îi taie capul pe unii !!!🤕🙃😶

  10. Scandal International:
    Românii care au copiii înscriși la școli Americane sunt vânați și închiși de către statul român.
    Veniți și salvati-ne de ruși!!!

    Majoritatea școlilor umbrela folosite de români pentru Homeschooling sunt Americane. In urma noilor legi părinții care folosesc aceste școli sunt închiși.

    Un alt mod de a pune problema în urma vânătoarei de vrăjitoare începută de Ministerul educației.

    Această știre va ajunge pe masa guvernului american și sperăm să schimbe puțin perspectiva idioata abordată de statul Român în cazul cu acesta.

    1. Draga Tim,
      Aceste “scoli” americane de care vorbiti aici sunt, de fapt niste firme online. Acei copii din Bihor erau “inscrisi” la o astfel de “institutie de invatamant” (?!) online si, culmea, erau scoliti acasa (de parinti necalificati) dupa manuale ROMANESTI!! (cititi articolele cu atentie). Nu e nimic american aici (in afara, poate, de “spiritul” antreprenorial!).

      Toti copiii care invata in Romani(c)a vor avea de trecut examene aici, acasa, in Romania, inscriindu-se cu foile matricole in baza studiilor incepand cu clasa pregatitoare.

      Credeti ca vreo scoala (liceu, facultate) din SUA sau din alta tara le vor recunoaste “studiile” acelea online la nivel de clase 0-8 sau de liceu??

      In achimb, sistemul de invatamant din Romania are recunoastere la nivel international si, uneori cu examene de verificare/echivalare, copiii din invatamantul romanesc se pot inscrie la scoli in afara.
      Intrebati orice parinti care au plecat la munca si si-au luat copiii cu ei, dar si orice liceeni sau absolventi de facultate care si-au continuat studiile in afara.

      Absolvirea invatamantului obligatoriu nu tine de tiranie 🙃🙄, ci de democratie.
      Iar varsta pt invatamantul obligatoriu a crescut in ultimele decenii tocmai pt a nu mai aduce minorii in situatia de a intra in campul muncii prea devreme. Psiholigii, sociologii si pedagogii etc (si cam orice profesori!!) va pot explica la ce pericole sunt expusi minorii care incep sa lucreze prea devreme.

  11. La cat de slab e invatamantul in momentul de fata, ar trebui ca autoritatile sa se concentreze sa faciliteze home schooling.

  12. Era nevoie de un precedent ca sa se miste lucrurile? De ani de zile, mai ales o anumita etnie isi retrage plozii de la scoala dupa 4 clase ca sa ii casatoreasca sau sa ii trimita la munca sau cersit si lumea se facea ca nu vede. Daca s-or trezi cu amenda acasa si cu zile de lucru in folosul comunitatii, ei, care nu-si faceau nici orele de la ajutor social pe motiv de “frezoane”, poate i-o interesa putin mai mult. Ca puturosenia se sesizeaza rapid cand vine vorba de pus la munca, luat alocatii, ajutoare sociale, burse si alte jde beneficii necuvenite.

  13. Si așa începe vânătoarea de vrăjitoare.

    Bravo…asta e cea mai mare problema în învățământul scolar…cei 0.0001% care făceau homeschooling nu cei 20% abandon școlar sau 40% analfabeți funcționali.

    Mulțumiri fie aduse statului. Trăiască…Trăiască!!!
    Comuniștilor.

    Si va întrebați de ce plecam din țară și de ce nu vrem sa dăm copiii în școlile voastre…

    Nu pot spune decât…adios Romania. Mori in pace de gat cu cei care vor sa ramai la fel…COMUNISTSA.

    In majoritatea statelor cu cap se accepta HS.

  14. Ia sa vedeti cand nu-i dau deloc…nu ca ii retrag si iau alocatii complementare, ajutoare sociale si alte beneficii si nescolarizatii lor devin viitorii asistati social. Doarme primaria? Amenda.

  15. Ar trebui sa legalizati homeschoolingul nu sa indreptati arma spre parinti.
    Va e frica de copiii homeschooled??
    Copiii rromi merg la scoala , ati rezolvat problema cu ei? Cati parinti romi au fost dati in judecata ca isi trimit copiii la cersit??

  16. Inspectorii ar trebui militarizați și dotați fiecare cu câte un pistol și-o pereche de cătușe.

    După ce termină cu profesorii care de la o vreme și-au luat nasul la purtare și și-au uitat locul, să treacă la părinții care nu-s mulțumiți de școala românească.

    Cum să fii așa de ticălos să-i iei copilului dreptul de a fi analfabet funcțional cu diplomă de la duamna Deca?!

    1. În democrație nimic nu e obligatoriu, când apar chestii obligatorii nu mai e democrație ci dictatura. Nu pt asta s-a murit în 89.

      Școala aceasta inutilă îndoctrinativa a fost fondata după abdicarea regelui Mihai adică în dictatura comunista. Inutilă a devenit după 2000. Comuniștii au folosit-o in îndoctrinare plus dezvoltarea societății. Azi doar pt îndoctrinare mai e valabila, in rest nu mai ajuta.

      Rromilor nu au ce sa le facă ptr absenteism, aia au forța din cosmos, daca se revolta nu-i vad bine nici pe cei de la brosel.

      Când eram la școală de rromi nu poneam absente sau motivam că deja primeau in avans ajutoarele, altfel veneau peste noi in școala cu șatră cu lopeți pumnale bate că nu le dam banii că le ucidem copchiii că au boli că au drepturi.

      Dar s-au mai schimbat treburile, acum vin copchiii dar nu mai vor profesorii să vina. Se duc pe salarii mai mici decât să se bată cu poradeii prin clase. Viitorul e cu nepalezi oricum, neamuri cu ei.

      In rest, e bună ai warza, mai o sarmala mai o ceorba.

  17. Si totusi vedem in mass-media interviuri cu parinti care isi scolesc copiii acasa, la astia nu se mai sesizeaza nimeni…

    1. Doamna, alea de pe la tv mari vedete care topaie pe scene au statut special. De ce nu le bate nimeni la usa? Pentru ca sunt vedete. Toate toapele sunt acum mari pedagogi. Eu stiu oameni cu carte cu 2 facultati si foaaarteee multi bani. Si au spus asa: copilul meu nu are telefon pana la 14 ani, ca nu e director, nu-l las in jungla, ci la scoala; copilul meu nu merge la privat, ca trebuie sa invete sa socializeze, ca va trai printre oameni, nu intr-o bula; copilul meu pana la 10 ani nu are tv, tableta sau laptop, iar cand va avea, toate vor avea control parental cat e sub tutela mea. Si punct. Dar asa gandeste un om normal. Dar noi nu avem oameni normali in tara, ci medici, profesori si cunoscatori intr-ale toate cu 4-8 clase. Ce satisfactie sa ai sa educi copilul acasa cand stii ca tu nu esti calificat sa ti-l educi pe toate disciplinele si ce minte bolnava neaga propriului copil dreptul la socializare si educatie si tine copilul in casa ca un pustnic? Cunosc si reversul medaliei: Persoana cu multi bani(primar de metropola) care si-a dat copilul la liceu la privat…stiti voi…aia cu litera W… Copilul, unul de 10, silitor si cuminte, nu a luat de 2 ori bacalaureatul pentru ca la ei curricula nu cuprindea toata programa, ci mai multe ore de sculptura, pictura, gospodarie etc. QED

  18. “Nu considerăm, în acest moment, că este o opțiune fericită pentru a asigura dreptul la educație” -Deca

    Din păcate pentru noi, nici școala românească nu este o opțiune fericită, iar legile recent aprobate și tot recent amânate, ignorate, încălcate, nu arunca nici o urma de speranță de mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: Proiectul de ordonanță de urgență cu măsuri fiscale afectează funcționarea sistemului de învățământ, asigurarea dreptului la educație și drepturile personalului didactic

Ministerul Educației reacționează la propunerile din proiectul de ordonanță pe care Ministerul Finanțelor îl pregătește pentru a reduce deficitul bugetar. Într-un răspuns pentru Digi24, instituția arată că a trimis luni,…
Vezi articolul

Anton Hadăr: Marcel Ciolacu și miniștrii Muncii și Finanțelor ne-au confirmat că vor fi la ședința de la sediul FSLI cu toți colegii noștri din sindicatele din țară / Despre Ligia Deca încă nu știu nimic

Anton Hadăr, liderul Federației „Alma Mater”, a declarat la Radio România Actualități (RRA) că Marcel Ciolcu, ministrul Muncii și Ministrul de Finanțe au confirmat că vor veni la ședința sindicatelor…
Vezi articolul