BREAKING Ligia Deca anunță 1200 de noi posturi de consilieri școlari – “creștere de 50%”, în condițiile unei scăderi accentuate a numărului de consilieri raportați în statisticile oficiale

17.740 de vizualizări
Foto: gov.ro
Un număr de 1.200 de noi posturi de consilieri școlari vor fi înființate în baza unei hotărâri de guvern adoptate miercuri, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca. Este vorba despre o creștere de 50% a numărului de consilieri, a spus ea. Creșterea are loc în condițiile în care, în ultimele 6 luni, din statisticile oficiale au dispărut 850 de consilieri școlari, după cum a semnalat recent Edupedu.ro.

Ministrul a spus, în conferința de la finalul ședinței de guvern de miercuri, că în baza acestei creșteri se va ajunge la 1 consilier școlar per 800 de elevi, o “creștere istorică”.

Din nota de fundamentare reiese că se propune “suplimentarea cu 3.750 de posturi a numărului total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv învățământul special, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, pentru asigurarea unui număr mai mare de profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică (consilieri școlari), astfel încât să se permită extinderea reţelei de cabinete şcolare de asistenţă psihopedagogică din mediul rural şi să se asigure îmbunătăţirea serviciilor de asistenţă psihopedagogică, consiliere educaţională şi orientare şcolară pentru un număr mai mare de elevi şi preşcolari din învăţământul preuniversitar, precum şi organizarea şi funcţionarea serviciilor de educație timpurie complementare:

  • 412 începând cu anul şcolar 2023-2024
  • 500 începând cu anul şcolar 2024-2025
  • 650 începând cu anul şcolar 2025-2026
  • 850 începând cu anul şcolar 2026-2027

Aceeași HG prevede înființarea, în premieră, a serviciilor complementare, de tip ludotecă, loc de joacă sau grădiniță comunitară, a spus ministrul.

Ministrul Ligia Deca:

“La inițiativa Ministerul Educației, a fost adoptată în ședința de astăzi hotărârea de guvern pentru aprobarea metodologiei de organizare și funcționare a serviciilor de educație timpurie complementare și modificarea anexei numărul patru la hotărârea Guvernului numărul 369 / 2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației. Mai concret, hotărârea de Guvern prevede cea mai mare creștere a numărului de consilieri școlari și introducerea serviciului de educație timpurie complementare. Mai precis, se alocă 1.200 de noi consilieri școlari, reprezentând o creștere cu aproximativ 50 la sută față de numărul actual”.

Această măsură va asigura un număr mai mare de profesori în cabinetele de asistență psihopedagogică, ceea ce va contribui la creșterea accesului elevilor și preșcolarilor la serviciu de asistență psihopedagogică, orientare școlară și profesională, extinderea rețelei de cabinete școlare și extinderea activităților de prevenire a violenței școlare în contextul campaniei împotriva violenței în școli. Precizăm că, în anul școlar 2022-2023, la nivel național, sunt încadrați 2.288 de profesori în cabinete de asistență psihopedagogică pentru un număr de 2.751.233 de elevi și preșcolari. Practic, trecem de la un consilier la 1.200 de elevi în medie la un consilier la 800 de elevi și preșcolari. Practic, această creștere istorică este una dintre țintele atinse ale viziunii România Educată și ne apropiem de dezideratul pe care le avem către 2030 un consilier la aproximativ 500 de elevi”.

Nota de fundamentare a HG privind educația timpurie
Metodologie
Citește și:
Peste 800 de consilieri școlari au dispărut din sistem în 6 luni, conform datelor Ministerului Educației

10 comments
  1. ca să fii consilier,trebuie sa fii neapărat psiholog?sau ce studii trebuie sa ai?Că eu zic că și un preot poate fi consilier scolar, atâta timp cât poate fi și duhovnic.

  2. Consilierii școlari sunt f. “utili” : transmit directorului scolii informațiile pe care le obțin de la copiii “consiliați”(informații despre profesori, diriginți, colegi care devin vulnerabili și pot fi șantajați la momentul oportun); intervin imperativ în decizia profesorului atunci când respectivii copii sunt în situație de corigenta și, încălcând deontologia profesionala, impun promovarea lor invocând ca au avut tentative de suicid sau suferă de depresie etc.; consiliază elevul la școala de câteva ori apoi continua acasă la copil contra cost motivând părintelui ca la cabinetul școlar nu au timp. As putea continua dar concluzionez: consilierii școlari sunt inutili copiilor, dar utili sistemului.

  3. consilierii școlari nu pot fii asistenti la orele de dirigenție, atata timp cat ei sunt specialiștii in domeniul consilierii. Este nevoie de acesti ,,asa zisi consilieri scolari,, care de multe ori uita de familiile lor pentru a fii, singurul sprijin pentru copiii scolilor noastre.

  4. Asa zișii consilieri scolari sunt specialiști în domeniul psihologiei, care sunt de multe ori singurul sprijin pentru mulți dintre cei 800 de copii împrăștiați în nu știu câte scoli. Consilierul școlar este cel care fără cabinete dotate corespunzător, fără instrumente de lucru asigurate, pune fiecare copil în parte, mai presus de binele personal.

  5. Mare creștere!!! Daca vor fi găsiți acei 1200 de consilieri școlari (trebuie sa se roage de cei plecați sa se întoarcă…)

  6. Consilierii școlari sunt Degeaba! Avem nevoie de psihologi, de profesori bine pregătiți, de școli bine dotate și ar fi multe de spus, de salari mai mari profesori, de sporuri etc. Asta e România Educată a lui iohanis! Mariana

  7. Unii vor sa creasca cu orice pret numarul de bagatori de seama!!!
    Daca se doreste cresterea calitatii educatiei trebuie redus numarul de elevi dintr-o clasa si evident crescut numarul de cadre didactice.

    1. Exact, acesta e crudul adevăr. Nu e nevoie de asistenți la orele de dirigenție, ci de psihologi școlari, de un număr mai mic de elevi/clasă, de aplicarea salarizării aprobate în 2017 și tot amânată, de respectul pierdut de către cadrele didactice, prin legi aberante despre comportamentul profesorilor, dar nu și al elevilor, de conduceri competente, nu pe criterii politice și care nu au habar ce presupune a fi director. De astea avem urgent nevoie pentru a crește calitatea educației, nu de așa zișii consilieri școlari, stimați guvernanți!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O elevă care a primit notă mai mică la limba romană, după contestații la Bacalaureat, solicită o reevaluare națională a lucrărilor: Mi-aș dori să se schimbe ceva în sistemul de învățământ, care ne vrea agramați. Sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli

O absolventă de filologie a Liceului Teoretic „Brâncoveanu Vodă” din Urlați solicită „o reevaluare națională a lucrărilor, realizată de profesori competenți”. Aceasta a contestat nota 9,50 obținută la proba de…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Director de școală, despre corectarea digitalizată de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația

Iulius Timar, director Colegiul Național Onisifor, a declarat pentru Antena 3 CNN, în legătură cu evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, că aplicația trebuie îmbunătățită:…
Vezi articolul