BREAKING Haos provocat de Ministerul Educației. Ierarhia de admitere la liceu a fost publicată greșit de instituție, inducând în eroare peste 154 de mii de elevi / Mediile elevilor sunt ordonate după media de absolvire a gimnaziului și nu după notele de la română și matematică, criteriile principale de departajare

21.470 de vizualizări
Ministerul Educației provoacă haos printre elevii de 14-15 ani, absolvenți de clasa a VIII-a și părinții acestora. Instituția a publicat greșit, marți, ierarhia de admitere la liceu a elevilor, stabilind drept criteriu de departajare media de absolvire a claselor V-VIII și nu notele de la română și matematică. Media claselor V-VIII a fost scoasă din calculul mediilor pentru admiterea la liceu.

UPDATE ora 21:10: Ministerul Educației retrage ierarhia greșită pentru admiterea la liceu 2023, publicată marți

Analiza asupra ierarhiei județene sau cea pe București arată că ordinea candidaților este una greșită. Până la ora publicării acestui articol niciun reprezentant al Ministerului Educației nu a răspuns solicitărilor Edupedu.ro de a explica ce se întâmplă și de ce a fost publicată cu o zi mai devreme decât data din calendar o iararhizare greșită a elevilor.

Un exemplu luat aleator, la pagina 55 pe București, unde sunt 20 de elevi toți cu media la Evaluarea Național 9,72. Conform regulilor de ierarhizare prevăzute în ordinul de ministru, nota la limba română era următorul criteriu de depoartajare, în caz de egalitate de medii. Apoi, dacă și acestea erau egale, urma nota la matematică, abia apoi, al treilea criteriu – media de absolvire a gimnaziului. După cum se poate vedea, în acest caz toate pozițiile sunt aranjate după media de absolvire, singura coloană cu mediile aranjate descrescător.

La pagina 110 este aceeași situație.

De ce e importantă ierarhia?

În funcție de poziția în această ierarhie, în București și în orașele mari elevii aleg specializările viitoare la care optează pentru repartizare computerizată pe baza poziției în ierarhie similare cu ceea ce s-a întâmplat în anii trecuți și orientativ după mediile pe care le aveau cei care au intrat pe aceste poziții, la acele specializări.

Media de admitere la liceu, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial o reprezintă media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la probele incluse în Evaluarea Națională*.

  • Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei generale la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate și se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență în perioada prevăzută de calendar. Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei generale la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal în clase cu predare în limbile minorităților naționale
Criteriile de departajare sunt următoarele:

În cazul în care doi candidați au medii de admitere egale, aceștia vor fi departajați folosind, în ordine, următoarele criterii:

a) nota obținută la proba de limba și literatura română din cadrul evaluării naționale;
b) nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale;
c) nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor art. 10 din Metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.802/2010 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale;
d) media generală de absolvire a claselor a V-a — a VIII-a.


7 comments
  1. sa se fi intamplat intr o scoala asa ceva,imediat faceau o comisie si venea Corpul de Control…asa,la nivel inalt,e doar o eroare…inca una…suntem oameni…deh:))

  2. O știre la TV anunță că elevii din jud. Ialomița, Călărași și Ilfov pot opta / concura , pe locurile liceelor din București!
    Nu cred ca este în regulă ! Să aibă posibilitatea sa se transfere, după ce se încheie repartizarea, cu motive bine întemeiate, abia după ceelevii bucureșteni isi ocupă locurile ! Iar ei să opteze pentru liceele din orașele lor! Au în orașele lor licee teoretice, pedagogice, agricole căci ei sunt orașe reședință de judet !!! Statisticile naționale vad ca sunt separate pe județe, nu amestecate cu Bucureștiul !

  3. Îmi place cu departajarea în funcție de nota la matematică.
    Chiar vreau să văd cum 2 elevi cu media 9.80 și nota 10 la română vor fi departajați de nota la matematică. care e 9.60 în cazul ambilor elevi

  4. Romania educata = haos si incompetenta!!!!!!
    Bravo, domnu’ Haos, prezidentii dinaintea ta erau toti aceeasi mizreerie, iar tu esti de departe cea mai “tare” mizerie post ’89!!
    Sictir!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu 2023. Vor fi cu 3.400 de locuri mai multe, în clasa a IX-a, față de anul trecut, potrivit unui proiect de hotărâre / Scade numărul de locuri pentru clasa pregătitoare, după ce grupa mare a devenit obligatorie

Pentru anul școlar 2023-2024 vor fi alocate cu 3.400 de locuri mai multe la liceu, față de anul 2022-2023, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern. Documentul a fost avizat,…
Vezi articolul