BREAKING Ghidurile oficiale pentru profesori și școli pe fiecare nivel de învățământ, publicate de Ministerul Educației

Foto: Freepik.com

Ghidurile metodologice pentru profesori și școli au fost publicate pe 1 septembrie de către Ministerul Educației pe platforma educatiacontinua.edu.ro. Este vorba despre ghidurile pentru grădinițe, cel pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, profesional și vocațional.

Ghidul pentru grădinițe: Materialul este recomandat și unităților de învățământ preuniversitar care au în subordine grupe de învățământ preșcolar, precum și unităților de învățământ preșcolar particular.

Ghidul pentru învățământ primar: Care sunt prioritățile comunității educaționale în viitorul an școlar? Cum putem colabora pentru a găsi soluții aplicabile ca sursă de inspirație pentru a transforma barierele în oportunități?

Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal propune realizarea unui orar modular.

Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module)

Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.

Ghidurile au fost făcute la Editura Didactică și Pedagogică, potrivit inscripției de pe coperțile acestora.

Ghidul pentru învățământul profesional: “în materialul de față se vor aborda doar acele aspecte specifice formării de specialitate în laboratoare, ateliere din şcoală şi la operatorii economici. Pregătirea elevilor pentru predarea teoretică a modulelor de specialitate în școală se realizează similar și integrat cu celelalte ore/ discipline”, scrie în ghid.

Ghidul pentru învățământul vocațional: “Pentru diferitele situații care pot apărea, altele decât cea care ar permite deschiderea tuturor unităților de învățământ vocațional (Scenariul 1), au fost concepute alte două scenarii: un scenariu cu soluții de derulare a activităților cu elevii combinat „față în față” cu „online” (Scenariul 2) și un scenariu în care se poate reveni la formula de învățare exclusiv „online” din timpul stării de urgență/alertă, evident, cu unele adaptări, ameliorări și corecții, în funcție de lecțiile învățate (Scenariul 3)”, potivit documentului.

SURSA: Freepik.com

Exit mobile version