BREAKING Ghidurile oficiale pentru profesori și școli pe fiecare nivel de învățământ, publicate de Ministerul Educației

66.956 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Ghidurile metodologice pentru profesori și școli au fost publicate pe 1 septembrie de către Ministerul Educației pe platforma educatiacontinua.edu.ro. Este vorba despre ghidurile pentru grădinițe, cel pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, profesional și vocațional.

Ghidul pentru grădinițe: Materialul este recomandat și unităților de învățământ preuniversitar care au în subordine grupe de învățământ preșcolar, precum și unităților de învățământ preșcolar particular.

Ghidul pentru învățământ primar: Care sunt prioritățile comunității educaționale în viitorul an școlar? Cum putem colabora pentru a găsi soluții aplicabile ca sursă de inspirație pentru a transforma barierele în oportunități?

Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal propune realizarea unui orar modular.

Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module)

  • Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan
  • La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni.

Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.

Ghidurile au fost făcute la Editura Didactică și Pedagogică, potrivit inscripției de pe coperțile acestora.

Ghidul pentru învățământul profesional: “în materialul de față se vor aborda doar acele aspecte specifice formării de specialitate în laboratoare, ateliere din şcoală şi la operatorii economici. Pregătirea elevilor pentru predarea teoretică a modulelor de specialitate în școală se realizează similar și integrat cu celelalte ore/ discipline”, scrie în ghid.

Ghidul pentru învățământul vocațional: “Pentru diferitele situații care pot apărea, altele decât cea care ar permite deschiderea tuturor unităților de învățământ vocațional (Scenariul 1), au fost concepute alte două scenarii: un scenariu cu soluții de derulare a activităților cu elevii combinat „față în față” cu „online” (Scenariul 2) și un scenariu în care se poate reveni la formula de învățare exclusiv „online” din timpul stării de urgență/alertă, evident, cu unele adaptări, ameliorări și corecții, în funcție de lecțiile învățate (Scenariul 3)”, potivit documentului.

SURSA: Freepik.com


15 comments
  1. Ce fel de mișcare pot face elevii în sala de clasă, având masca pe figură și fiind nevoiți să păstreze distanța între ei??? Poate doar niște mișcări ușoare de relaxare, fără a depăși perimetrul băncii…… Este incredibil unde s-a ajuns!

  2. Am citit. Multe vorbe, greu de aplicat,, Un angajat din unitate” dirijeaza fluxul de elevi. Cine ,in fisa postului carui angajat se va stipula? In scoala in care predau nu este cabinet medical, nu avem cadru medical, o ingrijitoare la doua corpuri de cladiri …unde sa se imparta? Ramane pe invatator sa le faca e toate: organizarea lectiilor,condusul la microbuz si insotirea elevilor pe microbuz, aerisit, dezinfectat, supravegherea la toalete,in pauza,…..etc. Cursurile incep inainte de alegerile locale, actualul primar nu mai candideaza, nu este deloc interesat de situatia scolilor din localitate. Sunt convinsa ca sunt multe scoli in tara intr-o astfel de situatie. Doamne ajuta sa pasim cu dreptul in noul an scolar si sa facem ce putem si cat putem mai bine pentru elevii nostri! Succes tuturor celor angajati in actul educational!

  3. Profesorii sunt si ei oameni? Potrivit celor care au elaborat ghidurile, nu prea! Sunt niste roboti meniti sa tina lectii, sa insoteasca elevii pe culoare, sa schimbe cataloagele! Pauza de schimb cataloage este de 5 minute care include si timpul petrecut pe drumul intre clase si cancelarie. Daca sarmanul ”robot” este prididit de vre-o nevoie, ce face? Ca nu s-au asigurat ele mastile si dezifectantii, nu mai vorbesc de pampersi!

    1. Da, ce sa spun, profund! Autorii, editura si ministerul lui peste prajit. Nu e editura aia care a facut manualul de biologie in care ficatul disparuse de la locul lui? A se scuti!

  4. Citit (gimnaziu+liceu). Demn de Editura pedagogica. Nu se intelege nimic. Scenarii, S-uri, ore de 55 de minute, dar de fapt de mai putin la finalul carora profesorul trebuie sa-i intrebe pe elevi cine vrea la baie. Cine nu vrea trebuie sa faca ”miscare”. Vrei la baie? Nu. Baga atunci 10 flotari. Pauza de 5 minute in care doar profesorii circula pe holuri, supravegheati de auxiliar si administrativ. Orwell e mic copil pe langa astia.
    Ca sa nu mai spun ca fraza de deschidere e naucitoare: ”Noul an școlar este posibil ca la început să se desfășoare în cadrul unui scenariu și să fie nevoie, la un moment dat, ca opțiunea inițială să fie schimbată, ca urmare a dinamicii criteriilor care au stat la baza primei opțiuni.”

  5. Ușor de pus pe hârtie, greu de aplicat. Cred că cei care el gândesc nu au văzut niciodată o sală de clasă. Cât despre „doamna”…

    1. As rade, dar imi vine sa plang si invers. In prima zi de scoala nu purta nici naiba azi masca. Nimeni din personalul didactic si didactic auxiliar. Niciun parinte aflat in vizita la scoala, nimeniiiii. Si mai vreti sa respecte tatele din deal de la Cucuietii??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul