„În situația în care tu nu-ți îndeplinești anumite obiective, tu nu-ți faci datoria în sala de clasă, să-ți poți pierde titularizarea respectivă”, este soluția propusă de Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, ca titularizarea să nu fie desființată. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.
„Așa cum poți deveni titular al sistemului de învățământ – și noi mergem pe ideea că titularizarea în sistemul de învățământ asigură și stabilitate – în situația în care tu nu-ți îndeplinești anumite obiective, tu nu-ți faci datoria în sala de clasă, să-ți poți pierde titularizarea respectivă. Aceasta ar fi soluția, dar nu desființarea titularizării în sistemul de învățământ”, a precizat liderul sindical.
Redăm discuția pe tema titularizării:
Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș: „Au existat cazuri concrete în școala noastră când colegi cu nota 9.80, de exemplu, la titularizare, au trebuit să-l reia (concursul de titularizare – n.red) de 2-3 ori până să poată să se titularizeze. Eu aș mai adăuga aici un punct: aș vorbi despre autonomia școlii. Nu este normal ca eu, în calitate de director, să nu am niciun cuvânt de spus asupra personalului din școală.”
Moderatoare: Deci vă doriți această autonomie.
Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș: „Cu siguranță, eu, da. În același timp sunt tras la răspundere dacă rezultatele școlii nu sunt bune, dar nu pot să aleg în niciun fel personalul didactic din școala mea. (…) Aici vorbim și de o oarecare profesionalizare a managerilor școlari și trebuie găsit un sistem standardizat, obiectiv, prin care să să putem angaja acești profesori.”
Marius Nistor: „Este o dispută destul de veche. Aici este diferența între a fi titular la nivelul unității de învățământ și a fi titular al sistemului de învățământ. Eu, ca sindicalist, vă spun foarte clar că susțin titularizarea în sistemul de învățământ. Da, pentru că vorbiți într-adevăr de profesionalizarea carierei de director, așa ar trebui să fie, dar ne cunoaștem foarte bine directorii. Unii sunt de nota 10. N-aș avea nicio problemă ca să fiu titular doar pe post în unitatea școala respectivă, pentru că știu că am de-a face cu un director care este interesat de rezultate, da, și care vrea ca școala lui să fie cea mai cea mai bună, cea mai tare, cu cea mai bună resursă umană, dar în alte părți lucrurile nu stau chiar așa. Și atunci poate exista o soluție din asta care să împace și management-ul, și partea de de sindicat.
Așa cum poți deveni titular al sistemului de învățământ – și noi mergem pe ideea că titularizarea în sistemul de învățământ asigură și stabilitate – în situația în care tu nu-ți îndeplinești anumite obiective, tu nu-ți faci datoria în sala de clasă, să-ți poți pierde titularizarea respectivă. Aceasta ar fi soluția, dar nu desființarea titularizării în sistemul de învățământ.”
Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, a declarat la Euronews.ro că „problema cu titularizarea e că la noi, atunci când se scot aceste posturi, ești titular în sistemul de învățământ. Deci, nu școala scoate postul, ci sistemul”. Acesta a mai spus că „trebuie să terminăm ușor-ușor cu treaba asta, cu centralismele astea gratuite, care s-a dovedit în timp că sunt neproductive”.
Titularizarea ar trebui să fie eliminată din sistemul de învățământ sau, cel puțin, reconfirmată periodic, a declarat Silvia Mușătoiu, la Euronews Romania. Profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, Mușătoiu mai spune că lipsa unei evaluări riguroase a cadrelor didactice poate avea efecte negative asupra calității educației.
Ce este Titularizarea
Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza, profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.
Pe de altă parte, un profesor care a obținut minimum nota 7 este posibil să nu poată fi angajat pe perioadă nedeterminată, dacă nu există posturi titularizabile. Practic, în lipsa unui post titularizabil, atât candidații cu nota 5, cât și cei cu nota 10 sunt nevoiți să susțină din nou concursul în anul următor.
După obținerea titularizării, profesorii nu mai trebuie să susțină periodic examene pentru a-și menține postul, iar acest aspect a generat dezbateri asupra eficienței sistemului de evaluare continuă a cadrelor didactice. Criticii susțin că titularizarea limitează responsabilitatea și motivația pentru dezvoltarea profesională continuă, în timp ce susținătorii consideră că aceasta protejează profesorii de presiuni externe și elimină fluctuațiile de personal.
Amintim că sindicatele din educație susțin titularizarea în forma actuală, invocând stabilitatea postului și siguranța oferită cadrelor didactice în fața unor eventuale abuzuri sau decizii ale conducerii unităților de învățământ.
Ce prevede Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023
Conform art. 177 alin. (4), „în învățământul preuniversitar de stat validarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor se face de către DJIP/DMBIP (Direcțiile județene de învățământ preuniversitar/Direcția Municipiului București de Învățământ Preuniversitar – n.red).”
Art. 177 – (5) În învățământul preuniversitar de stat, angajarea pe post/catedră a personalului didactic de predare se face de către directorul unității de învățământ, în calitate de reprezentant legal al acesteia, pe baza deciziei de repartizare semnate de directorul general al DJIP/DMBIP, prin încheierea contractului individual de muncă.
(6) În învățământul preuniversitar particular, validarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, organizat în baza alin. (1), se realizează de către DJIP/DMBIP, și angajarea pe post a personalului didactic de predare se realizează de către conducerea unității de învățământ, pe baza deciziei de repartizare semnate de directorul general al DJIP/DMBIP. În situația concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, organizat conform alin. (2), angajarea pe post a personalului didactic de predare se face prin decizia conducerii unității de învățământ, care se comunică în scris DJIP/DMBIP.”
Informații de context
Amintim că Legea 1/2011 Miclea-Funeriu prevedea acum 13 ani că și școlile de stat își angajează propriul personal, astfel încât directorii școlilor de stat să poată realiza în mod real un management școlar, cu urmărirea progresului elevilor, cu țintirea profesorilor celor mai buni, cu posibilitatea reală de atragere a lor și de demitere a celor abuzivi sau care nu ating obiectivele propuse. Legea a fost modificată în 2014 de Guvernul Ponta și angajarea readusă la nivel de sistem, de inspectorat, astfel încât directorul să nu mai poată face mai nimic.
Referitor la proiectele legilor Educației, cercetătorul Mircea Miclea remarca faptul că un singur an a rezistat prevederea din Legea 1/2011 conform căreia profesorii să fie angajați și concediați de Consiliul de administrație al școlii: „Ca și până acum, degeaba părinții vor reclama incompetența profesională a unui profesor, pentru că directorul va ridica neputincios din umeri, pentru că incompetentul nu e angajatul școlii, ci al sistemului, și nu poate fi concediat. Incompetenții pot dormi liniștiți. Un singur an a rezistat prevederea din Legea 1/2011 conform căreia profesorii să fie angajați și concediați de Consiliul de administrație al școlii, pe baza performanțelor, după care au venit Ponta și sindicatele cu tancurile peste ea. Deci, cu calitatea profesorilor rămânem tot acolo. În privința curriculumului, propunerea legislativă vine cu ideea de a considera teme precum educația rutieră, financiară, gândirea critică, oratoria. Nu-i rău, dar depinde cum și de către cine vor fi implementate.”
În 2014, după ce a fost modificată Legea 1/2011, Mircea Miclea, fost ministru al Educației și președinte al comisiei prezidențiale care a elaborat Legea Educației Naționale nr. 1/2011, a explicat pentru HotNews.ro ca ordonanța de urgență prin care a fost modificată legea se blochează complet descentralizarea sistemului școlar și se re-centralizează “excesiv” sistemul școlar:
“Legea educației naționale spunea ca organizarea concursurilor pe post, angajarea și concedierea personalului didactic era făcută la nivelul școlii, pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației. Dar școala era autonomă și avea puterea de a decide asupra cadrelor didactice. În cazul în care Consiliul de Administrație considera ca un profesor nu îți face datoria, îl putea concedia, pentru ca părinții semnalau acest lucru și directorul putea să îl concedieze pentru ca tot el l-a angajat. Cum concursul de angajare era la școala, tot școala îl putea și concedia”.
Tot în cadrul aceluiași interviu, Miclea explica ce înseamnă organizarea concursului de angajare la nivel național: “Acum, concursul se organizează la nivel national, exact ca înainte de Legea Educației Naționale nr.1/2011. În consecință, tu, ca director, ești doar repartizat la școală și școala nu face decât să te angajeze în baza repartiției primite de la inspectoratul școlar județean. Deci școala nu te mai poate concedia. Dacă părinții îi semnalează directorului ca un profesor are o prestație didactică proastă, directorul și Consiliul de Administrație nu îi mai pot face nimic, pentru ca el nu a fost angajat de școală”.
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
60 comments
Nenea Nistor, las-o mai moale. M-ai scos obligat din greva. M-ai tarat in greva ca sa rezolvi smenuri politice. Ai dezbinat profesorii in 2 tabere. Du-te, ma, acasa, ca ne-am saturat de tine. Nu am nevoie de firimiturile tale. Am ieșit din sindicat dupa greva. Nu mi-ai reprezentat niciodată interesele. Bâști!
Liderul de sindicat ce porneste si opreste greve in mod magic, parca la comanda, are de indeplinit o sarcina de partid noua: sa epureze din sistem profesorii incomozi.
Pacat ca inca au multi membrii, altfel nu ar musca mainile care il hranesc! Sau de fapt adevarul e ca e tinut si hranit de marele partid. Asa o fi?
Programa școlară actuală este supraîncărcată, iar elevii sunt nevoiți să lucreze mult mai mult decât un adult pentru a-și îndeplini toate sarcinile – teme, proiecte, pregătirea pentru examene. În plus, mulți profesori par să presupună că elevul se poate dedica exclusiv materiei lor, ignorând realitatea unui program educațional mult prea dens. La acestea se adaugă și slaba calitate a actului didactic în unele cazuri, iar părinții sunt deseori solicitați să suplimenteze educația copiilor lor, în ciuda faptului că aceștia au responsabilități profesionale copleșitoare.
E clar ca metodele actuale dau rezultate foarte slabe. De ce nu schimbam macazul? Cand ne trezim si realizam ca decat mult si pr0st, mai bine putin si bine?
Unele dintre cele mai mari șmecherii s-au făcut in acel an cu titularizarea in scoala, când pe viței și bani grei, multi dintre cei care nu au fost în stare să ia 7 la titularizare națională, au “reusit” sa unga directorii, sa afle subiectele și să prindă posturi în școli bune. DE FAPT se incearca controlul politic asupra profesorilor, ca deh, directorul e omul primarului si inspectoratului. Ia faceti voi alegerea directorului de către personalul din scoala… sa vedem, le convine?
se lucrreaza cu materialul clientului. daca elevii nu si iau examenele e vina profesorului?
Activitatea de la nenumăratele comisii în care sunt membri cadrele didactice trebuie făcută după orele de predare pt a acoperi cele 8 ore de munca pe zi pt care sunt plătiți. Unii profesori au câte 2- 3 ore pe zi și restul pana la 8 ore pe zi, ca orice angajat cu norma întreagă, unde sunt făcute? norma didactica de predare este de 18 ore pe săptămână și rămân cele 22 de ore de munca, conform contractului de muncă, care unde și când se fac? Acasă, la Mall, la piață, etc. Așadar este timp berechet, după orele de predare zilnice( 2- 3 pe zi uneori) , sa facă si muncă la comisii( pt gradatii de nerit) și alte hârtii în beneficiul elevilor( absente, burse, invoiri) pt care primesc spor de dirigenție( după care se zbat amarnic inseptembrie). Dar nu ….sa stea secretarele, bibliotecarii, mediatorii sa le facă lor treaba de diriginte, ca…deh….ei sunt cadre didactice….nu coboară ei ștacheta la hârtii, raportări, analize, situații…cam asa este realitate în marea majoritate a unităților de învățământ……asa ca….
Vezi că fluieri în biserică. Vor veni unii să-ți spună că profesorul muncește 27 de ore într-o zi de 24.
Tu și cei ca tine aveți impresia că ce nu vedeți voi nu se întâmplă sau nu există.
Ia aplică logica asta când discutăm despre creierul tău – nu-l vezi, deci nu există. Succes în viață, o să ai nevoie.
Bai, desteptule (iti vorbesc pe limba ta, poate pricepi). Dirigintele nu e statistician, secretar, asistent social,jurist. Confunzi borcanele. Profesorul educa, nu face hartii. Ca i s-a pus asta in carca, e altceva. Tu ca secretara, fa-ti treaba, ca de aia te-ai făcut secretara. Sa lucrezi cu hartiile. Nu mai judeca tu ce facem noi in restul orelor. Ca avem ce face. Fix treaba ta pe care tu nu ti-o faci.
Domnule Hagiu, de când e școala dumneavoastră? Ne puteți spune cum ați fost numit în funcție? Eu cred ca mai eficient ar fi sa fie alesi noi directori, la propunerea cadrelor didactice, nu de sus pe criterii politice.
Bate campii. Si acum profesorul poate fi dat afara daca nu-si face treaba sau are abateri, exista ultima sanctiune disciplinara-desfacerea contractului de munca, care implicit inseamna ca esti dat afara din sistem, ca sa revii trebuie sa dai un nou concurs, ca sa mai poti preda intr-o scoala.
Ma mira ca un lider de sindicat nu cunoaste legislatia din propriul sistem. In orice caz, de dat afara nu poti fi dat fara o cercetare serioasa si fara sa ai abateri serioase. Si asta e valabil peste tot, si la stat si la privat, nu doar in invatamant. Nici la privat nu poti da angajatul afara asa, pe un motiv din asta vag precum ca “nu si-ar face datoria”…te da in judecata si castiga . Cred ca ati ramas in pana de subiecte de tot reincalziti ciorba asta rasuflata cu titularizarea.
Nu sunt de acord nici cu directorii care vor “sa-si selecteze profesorii”. Pana una alta directorul acela este temporar in functia de conducere, peste 4 ani poate nu mai e, pai ce facem, vine altul si da profesorii afara sa isi “selecteze” altii? Si pana la urma noi avem un sistem national de invatamant, avem o programa scolara unica, valabila in tote scolile, avem niste examene nationale pe care le dau elevii din toate scolile. Nu avem scoli private care fac ele ce vor…atunci este absolut normal ca si examinarea profesorilor sa se faca la nivel national, prin concurs unic. Si nu de catre directori…directorii acestia sa o lase mai moale, ca nu fac ei mari minuni, ei de cele mai multe ori mai mult incurca procesul de invatamant stresand profesorii…unele scoli inca merg bine IN CIUDA directorilor nu datorita lor. De cand pana cand un director de…sport sa zicem ar fi in masura sa evalueze/selecteze un profesor de matematica? Sau invers? Este o aberatie. Acestor directori li s-a urcat “functia la cap”…ei viseaza sa faca ei ce vor cu profesorii din scoala, ei bine, nu se va intampla asta.
Cat despre vrajeala cu eliminarea titularizarii in sistem, ea s-a incercat si nu se poate face, deoarece o eventuala noua lege nu poate avea efecte retroactive asupra celor care sunt deja titulari. Asta-i din categoria “a-ti pune pofta-n cui”.
Deci nu mai citati toate bazaconiile si “parerile” unor directori sau ale altor habarnisti. E pierdere de timp sa citim asa ceva.
In orice caz, directorii pot sa-si ia gandul de la ideea ca vreodata ar putea da ei afara profesorii “incomozi” fara motive serioase.
Stiu vreo doua cocotate de-astea politic pe functie de director care au avut neaimtirea sa vina la ora in inspectie la profesor de matematica cu 27 de ani vechime si sa comenteze ca nu e destul de atractiva, ca de ce pune copiii sa invete formule pe de rost. Mentionez ca directorasa preda educatie tehnologica. A incercat si cu colega de romana cu 33 ani vechime. Nu i-a mers. A pus-o aia la punct urgent. Daca stii ca esti mic si pus cum esti pus in functie, macar ai bunul simt si nu fa din scoala plantatia ta de sclavi si culege-ti singura ‘bumbacul’, nu mai incerca sa intepi in el degetele angajatilor sau sa le scoti ochii ca sa-ti fie tie bine si sa te dai mare ca ce director ai ajuns tu. Nu peste mult s-ar putea sa nu mai fii director si ai sa te miri de ce nu-ti raspund la salut colegii profesori de o viata pe care tu i-ai ‘inspectat’. Limiteaza-te la debutanti. Ca atata poti, lepro!
toți directorii sunt puși politic și profesional sunt niște nulități
nu e caz singular la scoala voastră
Atunci să începem cu d-ul Nistor. Este ușor, nu a mai intrat la clasă de ani buni! Rușine dle lider de sindicat!
Domnul asta sindicalist, își mai amintește că profesorii mai au de recuperat după gravă o parte de bani? Pentru asta ar trebui să lupte, că de aia cotizează profesorii la sindicat…nu pentru sugestii!
Ce facem cu elevii care nu își fac datoria? Ce facem cu părinții care nu își fac datoria? Ce facem cu societatea care nu își face datoria? Ce facem cu politicienii care nu își fac datoria? Ce facem cu polițiștii, judecătorii, medicii care nu își fac datoria?
ce ne facem cu politizarea(pâna-n măduva oaselor)a instituțiilor publice ?
asta nu se discută!
Liderii de sindicat și-au pierdut funcțiile după eșuarea grevelor?
Directorii au viziune sau așteaptă rezultatele deosebite doar din inerție, generate de eforturile elevilor/părinților/profesorilor?
Trecutul a demonstrat că atunci când directorii au avut puterea să(-și) titularizeze profesorii în școală au fost cele mai grosolane/ inacceptabile manevre (doar pile și relații, “legal”)!!!
Nu școala îi interesează pe acești directori, ci interesul propriu. Viziunea este ceea ce lipsește unor directori, nu autonomia în titularizare!
Cu teamă/groază/presiune nu se ajunge la performanță, ci la vieți distruse!
La ce post “înalt” candidați, domnule Nistor? Mi-ar fi rușine să formulez astfel de propuneri negândite (idioate!)…
Work assessment anual ca la mediul corporate, cine se încadrează stă, cine nu, zboară.
Locurile de muncă pe viață indiferent de rezultate sunt o aberație tipică bugetarilor.
Și salariile de la corporații nu doar evaluarea.
De acord. Dar vezi că odată cu salariile vin și numărul de ore și zile muncite; un angajat din mediul corporate are 21 de zile de concediu pe an. Sănătate și toate cele bune!
Esti in eroare (pe langa frustrare … )
Nu exista nimic “pe viata”, nicaieri. Exista doar “contract de munca pe durata nedeterminata”. Asta inseamna titularizarea cea mult discutata.
Iar evaluare exista in fiecare an si la profesori, exista o fisa de evaluare, un calificativ, exista sau exista parca in legea anterioara ceva gen daca iei calificativ slab timp de 2 ani ti se desface contractul de munca.
Chiar si acum, in legea invatamantului, la capitolul sanctiuni disciplinare, ultima este “desfacerea contractului de munca”. Dar care poate veni doar in urma unei cercetari, daca profesorul are abateri sau chiar daca “nu isi face datoria” (dar asta trebuie demonstrat nu doar afirmat de un parinte sau elev frustrat).
Dar, de acord, cine nu isi face treaba, sa zboare.
Partea amuzanta este alta: ca deja avem deficit de profesori, sa vedem pe cine veti aduce in locul celor care “isi iau zborul”. Atunci va fi interesant. Ca asa de bine e in invatamantul asta cu “post pe viata” ca nu vrea sa mai vina nimeni…nu va da ceva cu virgula, nu va da de gandit? Daca e asa bine de ce nu se inghesuie lumea? Daca ar fi asa, “lucrezi 4 ore pe zi”, ai “vacante 3 luni pe an” si “post garantat pe viata” ar fi “bataie” pe posturile de profesor dar in realitate nu prea se mai duc multi…
Evident că este deficit de personal, ce evită știrile să spună e că majoritatea deficitului este în mediul rural sau în mediul urban mic de până în 10.000 de locuitori unde justificabil nu se înghesuie nimeni să meargă. Cu părere de rău, ca locuitor de mediu urban mare nici să îmi dai 6 luni de concediu și 3000 de euro salariu nu m-aș duce să fac naveta +100km/zi.
Cunosc orașe unde pe specialitățile mele nu a mai fost scos la titularizare un post de peste 12 ani.
Cât despre sancțiunile către profesorii care nu își fac treaba, cred că am văzut toți cum se comportă colegii de breaslă ai unui profesor care comite abateri, unele chiar foarte grave; de cele mai multe ori e nevoie de scandalizarea opiniei publice până aproape de linșaj ca un profesor să poată fi sancționat disciplinar.
Să mai spunem că un bugetar, profesor sau nu, trebuie să treacă prin pașii de mustrare orală, mustrare scrisă, scăderea salariului pe x perioadă până să ajungă la desfacerea contractului de muncă?
Cu toată sinceritatea, îmi doresc și eu să nu vin la muncă sau să vin în stare ebrietate la muncă și să îmi spună superiorii „vezi să nu mai faci că nu-i frumos”; mai vin peste o săptămână și îmi dau în scris „vezi să nu mai faci că nu-i frumos”.
Impresionant de pertinenta parere! Si atat de sincera! Pe masura seriozitatii si inteligentei!
Dar pari nemultumit! De faptul ca, precum profesoarele si profesorii, tu nu poti sa te duci beat la serviciu. Pai incearca! Unui om atat de serios i se iarta o prima abatere. Iar daca nu, macar ti-ai facut damblaua si te-ai simtit si tu cum se simt profesorii beti, toti, in fiecare zi.
Hîc!
Specializari, nu specialități, deșteptule!
Inteligentule corect, muncitor și dedicat!
Am fost educat de profesori din România, se înțelege de ce comit acea eroare.
Du-te, ma, si mai fa o garda! “Corporatul” lu’ pește mic!
Dar birocrații, așa că dumneavoastră, le permite cadrelor didactice să-și practice profesia? Din câte știu eu, peștele de la cap se strică. Ați transformat cadrele didactice în secretare. Cum să-și mai poată face treaba? Eu nu înțeleg cum va tolerează ei? Cum se complac ei? De ce nu vin peste dumneavoastră, să vă întrebe de sănătate?
Sunt și uscaturi, pentru care ar trebui sa se aplice ceea ce spuneți dumneavoastră. Sunt profesori care nu vin la ora, sau vin in ultimele 10-20 min. In aceste minunate, le țin morală elevilor că nu știu nimic. Dar oare, cum să știe, când omul de la catedră nu înțelege că la el este problema? In concluzie, problemele în sistem sunt multe și grave. De gura, sunteți buni toți. Practica va omoară.
Ce sindicat misto ……
Cica platiti de profesori ca sa le apere interesele ……
Bine ca am iesit din sindicat ca il luam de gat pentru declaratia asta !
și eu am ieșit!
Sindicatul este un partid de fapt.Apara puterea
Apară drepturile lor.
UM Sindicat este portavocea unor interese din agenda guvernului. De peste 15 ani unii încearcă să găsească portițe pentru a putea disponibiliza “conform legii” personalul din învățământ.
Ar fi bine sa se înceapă cu cei care nici nu pun piciorul la ore.Sunt unii care nu vin cu zilele la ore.
toți politrucii numiți directori (de organizațiile de tip mafiot ce se pretind a fi partide politice) vor să-și angajeze pilele, așa că se gândesc să anuleze drepturile unor titulari! titularizările organizate de instituțiile școlare au dus la angajarea că catedra a unor nulități care la examenul national de titularizare luai doar note sub 5! rezultatele se vad la clasele unde predau asemenea nulități! Cei care i-au angajat ar trebui sa plătească milioane de euro despăgubiri pentru nenorocirea a zeci de generații de copii! à-propos de politrucii numiți directori, de când școlile sunt ale voastre? de la cine le-ați moștenit că sa puteți face ce va taie capul (doar pentru că sunteți politruci)?
Eu zic sa se duca toti pe unde au venit inclusiv domnul Ciolan cu facultatea lui cu tot de invatatori si educatori si sa vada ca de acolo porneste una dintre bube ca baga numai teorie in studenti si practica aproape 0, iar domnul Nistor sa-si vada de postul lui ca e rupt de realitate, saracul. Singurele solutii sunt debirocratizarea ca rolul profesorului nu este sa faca parte din comisii si sa faca 15 mii de hartoage (astea le pot face si directorii si inspectorii), ci rolul profesorului este de a preda la clasa si de a atinge acele obiective cu elevi, DAR pentru atingerea lor ai nevoie de o programa clara , care sa raspunda nevoile copiilor, particularitatilor de varsta si nu sa ne ingropam in individualisme ca nu lucram la stadiul de profesor-elev, ci clasele sunt supraaglomerate si acum (poate mai faceti verificari prim unitati si cataloage ca eu am un efectiv de 27 de elevi din maximul de 23 cat se aloca prin noua lege). Solutia 2 ar fi eliminarea coruptiei. Sunt o gramada de ingrijitoare angajate pe posturi de invatatoare, educatoare, profesori ori posturile nu se dau pentru ca se opresc pentru examenul la nivelul scolii/gradinitei ca sa vina X de la 1 septembrie. Solutia 3: materiale…avem lipsa de materiale…Deci , ce centralisme gratuite viseaza domnul Ciolan? Mi-a dat mie cineva postul pe gratis ca asa am vrut eu sau am muncit sa dau concurs de titularizare ? Titularizare de care domnul Ciolan habar n are ca ei iau posturi la facultate pe ochi frumosi.Odata obtinut prin lege, acel post este al meu si punct. In niciun sistem nu se fac atatea propuneri ca in invatamant. Eu cred ca nu suntem reprezentati de cine trebuie ca in MAI, MAPN, Justitie sau Sanatate n-am auzit de tampenii din acestea. Chiar abia astept sa plec din sistem daca se intampla vreo tâmpenie din asta ca la cata bataie de joc e cu parintii in ziua de azi si odraslele lor si la cata munca se face ca sa-ti actualizezi materialele cele mai multe din banii proprii ca statul nu binevoieste sa dea prima didactica la inceput de an scolar si nici nu te lasa sa o consumi pe toata pentru materiale, nu merita sacrificiul.
Folosește acest pretext doar ca să se poată fi dați afară din învățământ cei care nu convin sistemului.
Mesajul lui este ,,Ciocul mic”.
NU m-am așteptat La o asemenea trădare.
Eu muncesc gratuit în plus 6 ore pe săptămână neplătite (pregătire pentru bacalaureat cu 3 clase de a XII-a.)
Să-i fie RUȘINE!!!
Trădător.
👍👍👍
Titulatura se pierdea si pana acum daca erau probleme. Nu inventeaza Nistor apa calda. Iar titularizarea nu se va desfiinta, pentru ca este ultimul stalp al cotectitudinii in invatamant. Daca si asta dispare, liber la mosii si mosieri.
Individul asta Sorin Hagiu se crede patron de scoala.
Daca se va umbla la titularizare jumatate din profesori vor fi necalificati!Discutia este pentru viitor!Domnul de la sindicat stie ca va iesi la pensie !
Doriți să știți cine nu își face datoria la clasă,da ? Introduceți camerele obligatoriu ! Școala este o instituție publică, cine nu dorește, poate să își dea demisia sau să nu-i frecventeze cursurile. Așa-i vedem și pe profesorii care nu dau pe la ore….un an întreg, dar și comportamentul ” civilizat” al unor elevi sau chiar părinți. Se rezolvă multe cu aceste camere ! În colegiile renumite, renumite pe banii părinților, s-ar vedea ” implicarea” unor profesori, și ” prezența” elevilor de clasa a XIIa.
Pardon, sunt camere! De când nu ați mai călcat printr-o instituție școlară?…
Cine decide daca isi fac datoria???
Elevii care nu au chef de ore si parintii lor care ii invata sa fie atenti doar la “materiile importante” sau directorii care au un “nepot” care termina facultatea si vor un post de profesor crezand ca e usor sa stai in fata clasei???
Va rog sa va ganditi bine!
👍👍👍
Cum adică dacă nu își fac datoria la clasă?Parca vad ca apare cine știe ce șmecherie și tot pe cei care muncesc ii “executați “.Nu va mai crede nimeni pentru ca în posturi importante au ajuns tor felul de oameni fără examen și iau bani mulți degeaba.
daca liderii de sindicat nu mai reprezintă interesele sindicaliștilor,sa și piardă postul,zic …
Ce prostii mai trancaneste dinozaurul asta la TV? E în campanie electorala?
Daca nu-ti poti indeplini obiectivele ar trebui mai întâi sa vezi de ce nu le poti indeplini. De exemplu pentru ca ministerul / scoala nu ti-a oferit un training care se răspundă nevoilor tale.
in Hunedoara sper că nu și în țară a devenit moda sa vi la clasa cu lecția listată pe foi, sa o împărți elevilor și să nu mai predai
ex, Dna de istorie circo de la Matei Corvin
Și, învață dacă le dă deja scrisa lecția?Întreb și eu, ca eu și dacă le desenez nu mai vor sa învețe.
Am și eu din aceștia care nu scriu la ora și apoi se fac ca nici nu au auzit de lecție.
In mod normal, intr-o tara civilizata:
– elevii si parintii acorda feedback profesorului – in mod normal profesorul tine cont de feedback si isi imbunatateste activitatea
– la ore participa din cand in cand un profesor senior care observa si acorda feedback profesorului – in mod normal profesorul tine cont de el si isi imbunatateste activitatea
– la evaluarea anuala / la jumatate de an profesorul are un interviu formal cu directorul despre performantele sale si impreuna alcatuiesc un plan de dezvoltare care poate cuprinde training si coaching, pe langa o marire de salariu daca este cazul
– in conditiile de mai sus nu cred ca isi permite cineva sa dea un suport de curs si sa se uite pe geam la ore
Pentru comparatie:
– la noi vine un neica nimeni inspector de partid sau director de partid si te da afara pentru ca nu ai atins nu stiu ce obiective – asta e gandirea dinozaurului de la sindicat, pffff
E deja un efort chiar laudabil din partea doamnei. Pentru ca le da, retardati cum sunt toti acum de scriu 3 randuri 50 de minute, mura-n gura. Femeia a gasit o metoda sa-i faca sa si inteleaga si sa-si si predea materia. Daca nu le facea sinteza scris ramanea saraca cu materia nepredata, iar ei ramaneau la fel de prosto. O idee chiar buna. As aplica-o si eu daca scoala ar avea bani de tus, foi pentru toate cele 18 clase pe care le am anul acesta.
nu poți lua titulatura, nu mai vorbiți prostii.
se pot găsi alte soluții pentru astfel de cadre didactice, ele există dar sun de ordinul 1- 2 pe școală, adică infim.
sunt cadre care isi fac treaba așa și așa PTR că sunt băgați in o multitudine de comisii, așa că înainte să “videm” de ce unii nu își fac treaba sa mai debirocratizam de hârțoage cadrele didactice, făcute sa predea cu pasiune și nu ptr a face hârtii….
nu pot anula un drept obținut pe bune doar pe niște presupuneri sau vorbe de la nu știu care l, care are cine știe ce interes
hmmmm….ce vocal e domnu lider…de la greva nu l am mai auzit:)
Toți profesorii se bârfesc între ei,știu că nu și fac datoria la clasa ,dar sunt o haită care se apără întrei ei și distrug toți colaboratorii ,elevii și parintii care i critica.Nu departe sunt toate comentariile de pe Edu,singurii vinovați ai sistemului sunt elevii și părinții.Singurii educați și corecți sunt doar ei profesorii .😭
haita…ce jigniri gratuite,doamna…dvs așa trăiți? in haita?!
Precum gaina lui Cristoiu, oanaM naste pui vii. De exemplu ina. Nu e din haita, e din turma.
Doamna a folosit sensul figurativ, cu scopul de a accentua gravitatea situatiei. Domnule profesor. Sau duamna.., sau ce increngatura sunteti….
O, vai, avem un cunoscator in ale limbii. Sens figurat ai vrut sa spui?. Si unde era epanadiploza? Dar chiasmul? Nu-ti bate capul daca nu duci. E un limbaj secret al increngaturii noastre.
Sper ca ti-ai luat nick-ul dupa liceu, nu dupa scriitor. Sau poate asa te cheama. Oricum n-ai loc pe Mantuleasa.
Și dacă dl Marius Nistor, lider sindical, nu mai predă de ani de zile la clasă, să își piardă și dânsul postul de titular? Halal luptător pentru drepturile profesorilor!
Si daca domnul Nistor nu ne-a indeplinit obiectivele la greva si a spart greva pe persoana fizica, normal nu ar fi sa-i facem si noi un sut pana-si reconsidera afirmatiile heirupiste de prin presa? Zic si eu. Ca asa cum am putut pana la urma sa ne adunam in ‘haita’ la greva, om putea sa ne-adunam si sa semnam pentru demiterea lui si sa-si ia un mare pucior in dos. Nu de alta,dar un sut in fund e un pas inainte. Si vad ca isi masoara fiecare pas politic si tinteste sus.