BREAKING Creștere de 10.000 de locuri la liceu, pentru elevii care vor trece anul viitor în clasa a IX-a, echivalentul reînființării a peste 400 de clase – proiect

6.345 de vizualizări
Foto: RBLS
Ministerul Educației prevede o creștere cu 10.000 a numărului de locuri de la clasa a IX-a de liceu pentru anul școlar viitor, 2022-2023, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere publică. Cifrele de școlarizare arată că dacă anul acesta aveam 120.600 de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență zi, pentru anul școlar următor propunerea este de 130.600 de locuri. Asta înseamnă reînființarea a 416 clase cu 24 de elevi, în medie, per clasă, față de anul trecut.

“Modificarea cifrelor aferente unor niveluri și forme de învățământ prin realocarea acestora în vederea suplimentării cifrei de școlarizare la învățământul liceal cu frecvență zi, cu 10.000 locuri“, prevede nota de fundamentare.

Cifrele de școlarizare sunt propuse ținând seama de efectivele de copii/elevi pentru fiecare nivel de învățământ, precizează documentul

“Cifra totală de școlarizare pentru învățământul preuniversitar propusă pentru anul școlar 2022 – 2023, cu excepția învățământului preuniversitar militar, se menține la nivelul celei aprobate pentru anul școlar 2021-2022“.

Autorii documentului spun că au analizat cifrele rezultate în urma “centralizării propunerilor inspectoratelor școlare, evoluției demografice a populației școlare și fluxurile de intrări – ieșiri ale acesteia în sistemul educațional“.

Ministerul Educației a și scăzut anumite cifre de școlarizare după ce a “constatat o scădere a numărului de elevi care solicită școlarizarea“:

  • Vor fi cu 4.000 de locuri mai puține la învățământul liceal pentru clasa a IX-a, cu frecvență seral și cu frecvență redusă “deoarece se constată o scădere a numărului de elevi care solicită școlarizarea la aceste forme de învățământ“.
  • Diminuarea la învățământul de masă cu 1.500 de locuri la stagii de pregătire practică și cu 500 locuri la învățământul special la stagii de pregătire practică având în vedere faptul că elevii aleg învățământul profesional.
  • Diminuarea cu 1.500 de locuri la învățământul sportiv – nivel primar și gimnazial, deoarece din solicitările inspectoratelor școlare se constată o scădere a numărului de elevi pentru acest segment.
  • Diminuarea cu 2.500 de locuri la învățământul obligatoriu cu frecvență redusă – nivel primar și gimnazial și program educațional ”A doua șansă”, deoarece se constată că elevii nu mai sunt atrași de forma de învățământ frecvență redusă.

Documentul remarcă o creștere a numărului de copii care frecventează învățământul profesional – “se observă că numărul de elevi cuprinși la începutul anului școlar, în învățământul profesional a crescut substanțial și continuu în perioada 2012 – 2021. Astfel, în anul școlar 2021-2022 numărul de elevi cuprinși în învățământul profesional este cu peste 85.000 mai mare decât în anul școlar 2012-2013, ceea ce reprezintă o creștere de peste 5 ori“.

Articol în curs de actualizare


1 comment
  1. Un excelent proiect. Asa va creste si calitatea invatamantului de stat, elevi buni din scoli, Chembrige, Franceza vor fi tentati sa frecventeze licee bune venind cu limba invatata, un plus necesar pregatiri europene. Excelent. Eu daca as fi ca se intampla voi aduce copilul fara problem, ar continua intensiv limba moderna si ar asimila experienta profesorilor Romani. Bravo. Succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Trebuie să schimbăm un pic metodele prin care ajungem la elevi, spune Anca Mile, directorul Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea: Dacă nu formăm resursa umană și dacă profesorul nu se simte confortabil folosind tehnologia, ora de curs nu va câștiga / Primul centru SEED din zona de Nord-Vest a țării găzduiește, la „Gojdu”, cursuri de formare pentru toți profesorii

Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea, județul Bihor a fost primul din țară care găzduiește, din anul școlar 2022-2023, un centru educațional realizat prin programul Samsung Ecosystem for Education Development (SEED).…
Vezi articolul

Sănătatea începe din școală / Proiectul „Gust pentru sănătate” vine cu o abordare integrată pentru promovarea sănătății mintale, fizice și emoționale în rândul adolescenților și familiilor lor (P)

Într-o societate în care statisticile alarmante privind obezitatea infantilă și stilul de viață nesănătos domină, Asociația InspirAction, în parteneriat cu Carrefour România, aduce o perspectivă nouă prin proiectul „Gust pentru…
Vezi articolul