BREAKING Cîmpeanu propune public unei companii private să îi testeze pe toți elevii din clasele I-XI, fără cei de-a VIII-a, la limba română, matematică și istorie, cerându-le partenerilor sociali să discute în câteva ore ordinul de ministru care prevede asta. Testarea „pilot” s-ar face prin parteneriat, nu prin licitație publică, în perioada 30 mai-10 iunie

9.586 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale. Amintim că Edupedu.ro a scris încă din 1 aprilie despre intențiile ministrului Educației.

„Aș vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid însemană ore, în așa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noștri BRIO către care lansez invitație de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie prin teste care nu vor genera nici note, nici clasificări, nici ierarhizări, ci se vor constitui într-un instrument extrem de important pentru a vedea într-o manieră profesionistă, la nivel global, dar și la nivel individual, unde există puncte tari, unde există puncte ce trebuie susinute, unde există puncte slabe ce trebuie să facă obiectul unei acțiuni remediale. Împreună cred că putem gândi un sistem în care, pentru învățământul primar durata să fie de 15-30 de minute, să nu ne imaginîm că vor fi niște teste extrem de complicate care să streseze elevii, iar pentru învățământul gimnazial și liceal să fie teste rezolvabile în termen de 60 de minute. Repet, pilot în acest an prin colaborarea dintre Ministerul Educației și profesioniștii care sunt deja specializați în administrarea acestor teste. (…) Repet, este o modalitate de a vedea unde suntem”, a declarat Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței pentru lansarea Raportului Național de Literație. Platforma menționată de ministru oferă teste pe bază de abonament plătit.

Practic, este o încercare „pe repede înainte” de impunere a unei companii private în zona de testare a elevilor, girată de Ministerul Educației, testarea care ar urma să aibă loc pe platforma privată, din cele spuse de Sorin Cîmpeanu, compania putând obține astfel toate datele personale și de competențe ale elevilor din România, de la gimnaziu și liceu, urmând să emită rapoarte „narativ-descriptive” pentru fiecare elev.

UPDATE: Ministrul Sorin Cîmpeanu a precizat pentru Edupedu.ro, după eveniment, că ar fi vorba despre o eșantionare a testării, deci aceste teste nu vor fi aplicate pe toți elevii din clasele I-VII și IX-XI, ci doar pe un număr reprezentativ, din toate mediile, rural-urban, din toate tipurile de școli – mici/medii/mari. Ar fi vorba despre un proiect pilot, iar datele personale ale elevilor ar fi doar în posesia Ministerului Educației.

Încă din 1 aprilie 2021 Edupedu.ro a scris, pe surse, informația că aceste evaluări anunțate atunci de ministrul Cîmpeanu vor fi concepute de o companie specializată în așa ceva. Deci o firmă privată care să gândească subiectele evaluării standardizate naționale la final de an școlar a elevilor și subiectele evaluării standardizate de la început de an școlar.

Tot atunci scriam că în premieră, statul român renunță la monopolul subiectelor de examen și, atenție, la crearea propriului curriculum. Cum? Evaluarea determină în covârșitoare proporție învățarea, după modelul educațional actual. Spune-mi din ce îmi dai examen și cam cum sunt formulate întrebările, ca să îți spun ce voi învăța. Excelent că vom avea specialiști dedicați exclusiv evaluării standardizate. Dar atâta vreme cât ei nu sunt ai Ministerului Educației, atâta vreme cât nu au niciun jurământ de onestitate în fața viitorului acestei țări, ce anume garantează că nu vor modifica ușor-ușor conținutul învățării? Ce anume garantează că toate datele care vor ieși din această evaluare, de o importanță capitală pentru sistemul educațional și social românesc, vor fi făcute publice sau puse la dispoziția Ministerului? Ce anume garantează că toate analizele făcute până la urmă pe informațiile, atitudinile și aptitudinile pe care le au copiii de 6-19 ani din România și pe rezultatele tuturor profesorilor din țara asta vor fi livrate Ministerului de resort, și nu scurse într-un sistem paralel pentru interese de business, de profiling sau de alte tipuri?”


16 comments
  1. Domnui ministru este deci dornic sa vada cati elevi sunt atenți la orele de curs si câți stau in timpul orelor de curs cu telefoanele mobile pe sub bănci pe jocuri sau pe retele de socializare.
    O parte consistenta din elevi vin la scoala mai mult ca sa socializeze cu colegii, nu sa si fie atenți la orele de curs, nu pentru ca ar fi interesati sa invete.
    Ce vor parintii nu coincide cu ce vor copiii lor.

  2. Exact. Stiu foarte bine unde se afla copilul meu si de unde vin problemele,pot fi rezolvate doar in particular. Cu o materie f stufoasa si profesori slab platiti si implicit unii slab pregatiti ce rezultate sa fie? Am gasit solutia…o noua evaluare…

  3. Ma steptam sa fie BRIO inainte sa-mi confirme textul dvs. Pentru ca BRIO e fondata de un ins care a facut – asa zice el in CV – Psihologie – Sociologie – la Academia SRI! Dar, fiind foarte “competent”, a ajuns rapid prof, la 40 si un pic de ani, la UB, venind deja conf. de la SNSPA! Nu scrie insa domnul Dragos Iliescu, promovat la greu de presa, si de DIGI 24, ce titlu a avut teza lui de doctorat sustinuta – pare-se- la UBB, nici cine la indrumat. MISTER!
    Stat esuat, stat capturat de securisit! HUO, Iohannis! ca el l-a impus pe hotul de Cimpeanu, alt plagiator, de a carui teza inca n-am aflat pe unde e. Numai publicata n-a fost.

  4. De ce Brio? Poate eu ca parinte nu sunt de acord. Poate voiam alta companie. Ce a dat elevilor din Romania acest Brio? De ce nu sunt propuse 4-5 firme? Sa fie oare opera doamnei de la branding si celor cativa investitori care au interese in Brio? Asta da lovitura pe spinarea bietilor elevi! Or ramane datele la Minister dar brandul e al unor privati care il vor folosi ulterior fara sa fi dat comunitatii un cap de ata!

  5. Brio sunt foarte ok. Testarile lor sunt bine gandite, subiectele sunt corect formulate si evaluarile sunt atent detaliate. Comparativ cu feedbackul monosilabic pe care il obtin de la scoala, macar in testarile BRIO am putut afla in ce arii de invatare mai are nevoie de lucru copilul, ce concepte nu intelege, unde se descurca si unde nu.

    1. Sunt si greseli pe Brio asta….Plus ca nu stiu cat respecta programa scoalara. Este exact ce lipsea …nu ma interes acest BRio atata vreme cat copilul meu poate fi f bine evaluat de profesorul de la clasa. Stiu exact unde se afla….si care este cauza daca are rezult slabe. Sa investeasca in profesori,atat vreme cat salariile lor sunt f mici si se lupta cu atatia parveniti.e normal ca rezult sa fie acestea.. nu sa vina nu stie ce platformasa mi evalueze copilul.

      1. Salariile în învățământ nu sunt chiar așa de mici, sunt aproape decente. Însă acești parveniți … inspectori, gradații, grade date la grămadă etc. Și partea proastă e că, oricum ai face, tot cu parveniții ăștia trebuie să faci schibare, să implementezi eventual lucruri noi. Sincer, te ia un pic greața.

  6. Nu e prima oara cand Campeanu vorbeste de a da dedicatii pentru compania Brio. Fara licitatii, fara nimic, hai cu contractul la comanda si cu comisionul de rigoare.

  7. Cu testarile pentru admiterea in gimnaziu (clasa a V-a) la engleza (unde Inspectoratele ar trebui sa preia organizarea), mate si romana nu se stie nimic. Sau tot Brio le face si p-astea ?

    Later edit : In titlu sunt clasele V-XI, in primul paragraf clasele I-VII si IX-XI. Asadar, cum e corect ?

    1. În titlu scrie clasele V-Xi fără a VIII-a, în lead același lucru, dar în altă formă. Mulțumim!

      1. Exact. Stiu foarte bine unde se afla copilul meu si de unde vin problemele,pot fi rezolvate doar in particular. Cu o materie f stufoasa si profesori slab platiti si implicit unii slab pregatiti ce rezultate sa fie? Am gasit solutia…o noua evaluare…

  8. Cu testarile pentru admiterea in gimnaziu (clasa a V-a) la engleza (unde Inspectoratele ar trebui sa preia organizarea), mate si romana nu se stie nimic. Sau tot Brio le face si p-astea ?

  9. Nu cred ca testarea e problema…si daca ii testeaza, ce? Adica inca nu stim cit de prosti/destepti suntem? Se intampla vreo minune? …se remediaza deficientele profunde ale sistemului de educatie?…devine brusc luminat ministrul vis-a-vis de ce are de facut cu scoala romaneasca? Haide bre, Campene, te faci ca muncesti…doar de forma, fara fond…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe

„Dacă diferența este mai mare de un punct între notele acordate de cei doi profesori evaluator, platforma trimite lucrarea la alți doi profesori din țară. Oricât ar fi de probabilă…
Vezi articolul

Patru directori de școală din România au fost premiați pentru că au redus abandonul școlar, analfabetismul funcțional sau au îmbunătățit rezultatele la Evaluarea Națională în școlile pe care le conduc

Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului…
Vezi articolul