BREAKING Cel mai mare număr de contestații din ultimii 10 ani la Evaluarea Națională 2024. Peste 27.640 de contestații au fost depuse anul acesta

32.145 de vizualizări
Foto: grafic Edupedu.ro
Peste 27 de mii de contestații au fost depuse la Limba română, Matematică și Limba maternă de la Evaluarea Națională 2024, potrivit datelor Ministerului Educației. Concret, la cele 3 materii au fost înregistrate 27.642 de contestații, cele mai multe fiind la Limba și literatura română. Amintim că rezultatele finale de la Evaluarea Națională vor fi publicate marți, 9 iulie, conform calendarului oficial.

Conform datelor Ministerului Educației, la Limba română au fost înregistrate 14.486 de contestații, iar la Matematică 12.731. La limba și literatura maternă au fost 425 de contestații.

  • Limba și literatura română: 14.486
  • Matematică: 12.731
  • Limba și literatura maternă: 425

În 2023, au fost înregistrate 27.128 de contestații la Evaluarea Națională, potrivit dosarului de presă cu rezultatele finale de la Evaluare.

Despre rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024

La nivel national, 65 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a au media 10 la Evaluarea Națională 2024, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației.

Peste 74% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională în 2024 au luat medii peste 5a anunțat Ministerul Educației miercuri, într-un comunicat de presă. Rezultatele sunt cele inițiale, înainte de contestații. Este cel mai mic procent din ultimii 4 ani. Față de anul trecut, scăderea este de aproape 2 puncte.

Un singur elev de la o școală din mediul rural, care a susținut Evaluarea Națională 2024, a luat nota 10 atât la Limba română, cât și la Matematică, potrivit rezultatelor consultate de Edupedu.ro. Este un elev de la Școala Gimnazială Iepurești, din județul Giurgiu.

Cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Națională 2024 au fost obținute în județele București, Cluj și Brăila. La polul opus, cele mai puține medii peste 5 vin din județele Vaslui, Călărași, Caraș-Severin.

Elevii nemulțumiți de rezultatele obținute au putut depune contestații la centrele de examen sau le-au transmis electronic, în zilele de 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00), potrivit calendarului oficial

Cum se calculează noua notă după contestație, potrivit ordinului de ministru privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale pentru anul școlar 2023-2024

Articolul 11 – „(1) În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică având două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

(2) În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note. După eliminarea celor două note/valori extreme, nota finală se calculează ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală și este înregistrată în catalogul evaluării naționale.

(3) În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, lucrarea este reevaluată de alți doi profesori evaluatori. Reevaluarea se face respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de-a doua comisie de contestații este nota finală obținută de candidat.

(4) Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.”

Câte contestații au fost depuse anii trecuți
  • în 2023 au fost 27.128 de contestații
  • în 2022 au fost 21.856 de contestații
  • în 2021 au fost 20.271 de contestații
  • în 2020 au fost 15.275 de contestații
  • în 2019 au fost depuse 21.509 contestații
  • în 2018 au fost depuse 23.761 de contestații
  • în 2017 au fost depuse 14.0267 de contestații
  • în 2016 au fost depuse 21.227 de contestații
Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Citește și:
Contestațiile la Evaluarea Națională 2024 se depun sau se transmit electronic miercuri, 3 iulie, între orele 16-19, și joi, 4 iulie. Descarcă modelul de cerere
O singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024. Este de la o școală din județul Giurgiu
Ligia Deca: Rezultatele la Evaluarea Națională „nu sunt comparabile de la un an la altul” și „nu putem să facem comparație între subiecte” / De ce? E „o chestiune pur științifică”, spune ministra / Ea fusese întrebată în legătură cu scăderea procentului de note peste 5, față de anul trecut
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală
La Evaluare Națională 2024, aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5 / Rezultatele înainte de contestații
Topul județelor la Evaluarea Națională 2024: București, Cluj și Brăila au cele mai multe medii peste 5 la examenul de final de clasa a VIII-a / La polul opus sunt Vaslui, Călărași, Caraș-Severin
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2024. Prăbușire cu peste 84% a mediilor maxime, comparativ cu 2023. Doar 65 de absolvenți de gimnaziu au luat media 10
BREAKING Rezultatele Evaluarea Națională 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Vezi notele și mediile absolvenților de clasa a VIII-a, pe județe – LISTĂ

9 comments
  1. Am avut o colega de liceu, fata de primar, care dupa contestatii a luat 9,45 la limba romana (de la 6,25 initial) si 9,15 la matematica (de la 4,90 initial). Au existat reclamatii inclusiv la DNA si nu s-a rezolvat nimic. In clasa a X-a deja se prostitua cu rromi manelisti chiar daca era plina de bani, si vindea droguri in liceu. In clasa a XI-a s-a transferat in Bucuresti si de atunci nu mai stim nimic de ea. Tatal e primar si in ziua de azi. Oare se vor repeta astfel de situatii si anul acesta?
    Astazi sunt educatoare si am o nepoata care tocmai a dat Evaluarea Nationala dupa ce a invatat pe rupte in toti anii de scoala. Deocamdata are medie pentr un liceu foarte bun, dar oare va mai avea si maine dupa masluirea contestatiilor?

  2. Daca notele de la contestatii se vor dovedi mai mari, propun anularea evaluarii si partajarea la liceu in functie de medii din clasele 5-8, acestea sunt notele care reprezinta elevul si nu meditatiile sau copiatul la examene. Daca diferenta de puncte va fi foarte mare dupa contestatii eu ca mama cum sa-i intaresc credinta in calitatea invatamantului la copilul meu tinand cont ca este extrem de demoralizat pentru faptul ca la evaluari s-a si copiat astfel ca elevi de 5 au luat 8 la evaluarea Multumesc pentru atentia acordata!

    1. Inseamna ca un elev de la o scoala slaba va intra mai usor la un liceu de elita pentru ca in clasele V-VIII in scolile slabe se dau usor note mari.

  3. E rușinos ca multi au depus contestații! Dar, e rușinos din partea lor! Nu subiectul si nu corectarea sunt
    problema! Nesimtirea celor care nu au scris nimic si contesta, e problema! Statisticile ingrijoreaza, realitatea e alta! Stiind ca sunt primiti
    la liceu cu orice nota,elevii nu invata! Am corectat la matematica lucrari
    cu grile perfecte,dupa care a urmat
    00000000…… Nu mi doresc sa fiu
    prof acestui elev la anu’…

    1. Exagerati doamna profesoara. Foarte urat sa declarati asta in calitate de profesor. tocmai asta va e datoria. Sa atrageti elevii catre materia ce o predati. Nu sa spuneto ca nu vreti sa lucrati cu ei. Chiar ar tb cei ca dumneavoastra sa plece daca asta e atitudinea. Exista si alte meserii daca asta nu va face placere. nu inteleg ce cauta unii ca dumneavoastra la corectare.
      Oare toti acesti 27 mii de copii si parinti sunt de zero cum ii clasati dumneavoastra? Cred ca ar fi fost mai intelept sa va tineti comentariile pentru dumneavoastra
      si va spun in calitate de cadru didactic nu de elev

    2. Dar de profesori “foarte buni” care afirmă că nu ar puncta la problema 4a) dacă a fost rezolvat prin intermediul asemănării a două triunghiuri ați auzit? Sunt colegi cu dvs. și nici eu nu aș vrea ca la anu’ să predea la clasa copilului meu. Din păcate, vă place, nu vă place, trebuie să recunoașteți că aveți colegi care nu ar fi trebuit să fie acceptați la corectarea unor lucrări din cadrul unui examen care se presupune a departaja corect elevii.
      Din păcate nu pot să atașez o poză din manualul de clasa a VII -a, care tratează exact aceeași speță ca la problema 4a) și un tabel care prezintă clar concluziile unei ipoteze care permit demonstrarea a două triunghiuri asemenea prin intermediul cazurilor de asemănare.
      Dar pot să vă indic paginile din manual – editura litera clasa a VII -a: pag. 179 – 180.
      Și oare câți copii sunt în această situație, de a nu obține puncte pentru că baremul nu conține toate metodele posibile, iar corectorul este mai mult decât mediocru.
      O fi rușinos?

    3. Rușinos? Doamne ferește de asa oameni… De ce este rușinos ca pe barem copilului ii da la fix în 2 corecturi independente cu 0.70 sutimi mai mult și în corectarea lor nu? Poate au sărit un exercițiu de punctat, poate au apreciat eronat de frica returnarilor de lucrări…
      Ce este atât de rușinos? Contestații sunt de când lumea, la fw cum sunt și notele mici. Copilul meu a greșit grila (o înmulțire din grabă!!!) și a făcut perfect punctul 3…..stai acasă data viitoare dacă nu îți convine sistemul la care ai contribuit din plin din ignoranță. Să-mi fie cu iertare dar la asa comentariu, nu mi se pare ca meriți considerație, ca prof evaluator. Rușine să-ți fie ca pui astfel problema.

  4. bataie de joc cu scanarea. PNL nu are pe nimeni capabil sa explice, pe litere daca altfel nu inteleg, lui sorin ion si deca ca digitalizarea nu inseamna scanare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prima reacție a ministrului Educației la abuzurile sexuale din școli și universități, la 11 zile de la prima reținere efectuată de poliție: Consiliul de Etică și Management Universitar verifică modul în care au gestionat universitățile cazurile de hărțuire sexuală / Nicio măsură nouă, niciun plan de combatere a abuzurilor sexuale în școli și universități, în anunțul Ligiei Deca

Ministrul Educației, Ligia Deca, reacționează la abuzurile sexuale din școli și universități dezvăluite de presă și anchetate de Poliția Română, la 11 zile de la prima reținere efectuată de poliție.…
Vezi articolul

Casa de la școală, program inedit pentru copiii cu dizabilități de la o școală specială din Oradea: Au învățat să împăturească haine, să încheie nasturi. Pentru asta, toți profesorii am donat articole textile, majoritatea care au rămas mici de la copiii noștri, spune profesoara Carmen Ilisie

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, elevii vor învăța abilități pentru o viață independentă, să se îmbrace, să așeze masa, să facă curățenie, să încheie nasturi…
Vezi articolul