Care sunt cele 8 universități care vor pregăti viitorii profesori, prin noul masterat didactic, pe locuri subvenționate de la buget

15.335 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației a anunțat lista universităților care vor pregăti viitorii profesori, prin noul masterat didactic. Opt universități vor pilota, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Programul de studii de master didactic va avea o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, care doresc să se orienteze către cariera didactică. Aceștia se pot înscrie la masterul didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență, dar pot opta și pentru o a doua specializare din cadrul aceluiași domeniu fundamental, aferent celui înscris pe diploma de licență sau echivalentă. Domeniile fundamentale sunt: matematică și științele naturii, științe inginerești, științe biologice și biomedicale, științe sociale, științe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.

Universitățile care vor pregăti profesori, prin masteratul didactic:

1. UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

2. UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

3. ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

4. UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” DIN CLUJ-NAPOCA – 50 locuri

5. UNIVERSITATEA “OVIDIUS” DIN CONSTANŢA – 50 locuri

6. UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA – 50 locuri

7. UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI – 50 locuri

8. UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA – 50 locuri”

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

“A fost semnat Ordinul de ministru privind înființarea și organizarea programelor universitare de master didactic

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a semnat Ordinul privind înființarea și organizarea programelor universitare de master didactic. Acesta a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial al României.

Opt universități vor pilota, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență. În termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial, ARACIS va adopta standardele specifice de calitate privind evaluarea programelor de studii universitare de tip master didactic, în conformitate cu cerințele cuprinse în Metodologia anexă la ordin. Ulterior, în cel mult 45 de zile calendaristice de la publicarea Ordinului, universitățile vor depune dosarele pentru evaluare în vederea acreditării la ARACIS.

Masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii educației naționale din 2011, ce nu a fost pus până acum în implementare.

Programul de studii de master didactic va avea o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, care doresc să se orienteze către cariera didactică. Aceștia se pot înscrie la masterul didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență, dar pot opta și pentru o a doua specializare din cadrul aceluiași domeniu fundamental, aferent celui înscris pe diploma de licență sau echivalentă. Domeniile fundamentale sunt: matematică și științele naturii, științe inginerești, științe biologice și biomedicale, științe sociale, științe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.

Masterul didactic se poate organiza în universități, în parteneriat între departamentele/facultățile de profil și structuri instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic. O universitate poate organiza programul de studii de master didactic pentru unul sau mai multe domenii de licență.

În vederea implementării optime a programului de studii de master didactic, universitățile care ofertează și implementează programul stabilesc relații de colaborare, pe baza unor protocoale/contracte, cu alte universități, unități de învățământ și instituții din sistemul de învățământ preuniversitar, autorități locale, mediul de afaceri, organizații neguvernamentale.

În vederea realizării pregătirii practice de tip practică pedagogică din cadrul programului de studii universitare de master didactic, se constituie o rețea de unități de învățământ preuniversitar, denumite școli de aplicație, dintre acestea universitățile urmând a le selecta pe cele care îndeplinesc criteriile specifice proprii.

Pentru a asigura adecvarea formării în cadrul masterului didactic la problemele reale ale școlii, învățarea și cercetarea didactică se derulează în parteneriat, respectiv profesor din mediul academic (tutore) – student – profesor din școala de aplicație (profesor-mentor).

„Încă de la preluarea mandatului de ministru m-am angajat ca primele programe de masterat didactic să înceapă din această toamnă. În cazul mai multor specializări se simte nevoia de un număr mai mare de cadre didactice calificate. Va fi un program pilot, 400 de viitori profesori vor avea acces la formare inițială de calitate, cu mai multă învățare practică, cu sprijin din partea unui mentor”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.

„Aspirațiile României de a îmbunătăți rezultatele procesului educațional, de a dezvolta o abordare educațională centrată pe formare de competențe elevilor depind, într-o mare măsură, de cadrele didactice” – România Educată, capitolul dedicat profesionalizării carierei didactice.

1. UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

2. UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

3. ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

4. UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” DIN CLUJ-NAPOCA – 50 locuri

5. UNIVERSITATEA “OVIDIUS” DIN CONSTANŢA – 50 locuri

6. UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA – 50 locuri

7. UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI – 50 locuri

8. UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA– 50 locuri”


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clasamentul internațional QS după domenii de studiu – 2024: Mai puține universități românești prezente, cu mai puține apariții  față de anul trecut / Cluj-Napoca și București – singurele orașe universitare românești reprezentate / Absență pe linie la Educație, Administrație, Drept sau Comunicare

Doar șapte universități românești sunt prezente în ediția din acest an a clasamentului internațional Quacquarelli Symonds după domenii de studiu, publicată miercuri, iar primele două – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca…
Vezi articolul

Registrul Matricol al Universităților din România va deveni interoperabil cu alte baze de date de la „instituțiile de la nivel central” – proiect de ordonanță de urgență / Cîmpeanu: Măsura poate conduce, de exemplu, la eliberarea electronică a abonamentelor de transport pentru studenți

Registrul Matricol al Universităților din România va deveni interoperabil cu alte baze de date de la „instituțiile de la nivel central”, potrivit proiectului de Ordonanță de Urgență publicat săptămâna trecută…
Vezi articolul

Formarea profesorilor în robotică, inteligență artificială și verificare formală, dezvoltată într-un proiect inovator de Universitatea de Vest din Timișoara (P)

Luni, 18 decembrie 2023 a avut loc deschiderea oficială a proiectul „AiRobo: Artificial Intelligence based Robotics”, proiect european Erasmus+ Parteneriate de Cooperare pentru Învățământ Universitar (KA220-HED-000152418).  Pentru proiectul ce va avea…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

Componența Comisiei de Științe Juridice a CNATDCU, stabilită din pix de Ministerul Educației. Instituția a pus în consultare publică o listă care ignoră votul și lista transmisă de Comitetul de selecție

Lista membrilor din comisia de Științe Juridice a Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU), pentru mandatul 2024-2028, publicată de Ministerul Educației pentru a fi dezbătută…
Vezi articolul

Universitatea din București sprijină financiar “proiecte cu impact în societate”: soluții de tip ghid pentru Pădurea Băneasa, suport pentru învățare destinat copiilor din grupuri vulnerabile, acțiuni în Geoparcul Țara Hațegului

Soluțiile de management pentru Pădurea Băneasa, instrumente de acces la învățare pentru copiii din grupuri vulnerabile în câteva școli din București și activități de cercetare în Geoparcul Internațional UNESCO Țara…
Vezi articolul