Protest al consilierilor școlari din București, Arad, Bistrița-Năsăud, Iași și Vrancea, nemulțumiți că Ministerul Educației nu le acordă o serie de sporuri salariale, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Consilierii au boicotat luni, 4 martie, între orele 10 și 12, activitățile de evaluare psihosomatică a copiilor, în vederea înscrierii la clasa pregătitoare, a informat FSLI. Contactată de Edupedu.ro, directoarea Centrului de Asistență Educațională București a declarat că în Capitală evaluările psihosomatice s-au desfășurat conform programărilor și că niciun copil nu a suferit, ca urmare a boicotului.
“O parte dintre colegii consilieri au semnat pentru acest boicot și ei nu au făcut evaluare psihosomatică astăzi. Însă având o rețea destul de cuprinzătoare, o parte semnificativă au efectuat activitățile de evaluare psihosomatică, astfel încât nu a avut niciun copil de suferit”, a declarat Aurelia Stănculescu, pentru Edupedu.ro.
Care sunt nemulțumirile consilierilor școlari, transmise de FSLI:
- “1. Sistarea plății sporului de învățământ special de 15% din salariul de bază, măsură anunțată de Ministerul Educației Naționale, deși consilierii școlari au beneficiat de acest spor anterior intrării în vigoare a Legii educației naționale nr. 1/2011, cât și în anul 2018, deoarece această categorie lucrează cu copiii cu cerințe educaționale speciale. Or, această măsură de neacordare a acestui spor, fără a fi operat o modificare legislativă a actelor normative care reglementează organizarea și funcționarea centrelor de resurse și asistență educațională sau a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, are un singur scop – economii la fondul de salarii, în detrimentul personalului didactic de predare angajat al acestor centre;
- 2. Refuzul MEN de a acorda personalului didactic de predare angajat al CMBRAE/CJRAE sporul de suprasolicitare neuropsihică de 10% din salariul de bază, de care, potrivit Anexei nr. 1 la Legea-cadru nr. 153/2017, beneficiază, începând cu data de 1 decembrie 2018, toate categoriile de personal didactic de predare din învățământ”.
FSLI face apel către Guvern și către Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, să acorde drepturile “salariale care se cuvin personalului didactic din aceste centre”.
Federația sindicală condusă de Simion Hăncescu amenință cu “proteste la nivel național, pe durată nedeterminată”.
Contactată de Edupedu.ro, directoarea Centrului de Asistență Educațională București (CMBRAE), Aurelia Stănculescu, a declarat că “oamenii au fost nemulțumiți de faptul că e a treia lună în care nu primesc sporul pentru condiții de stres în care lucrează, pentru că Ministerul Educației nu consideră că ei sunt personal didactic de predare, și atunci și-au manifestat nemulțumirea în acest fel“.
Aceasta a precizat că nu participă la protest, fiind parte a patronatului, însă a declarat că “nemulțumirea este justificată, în condițiile în care eu, ca director al instituției, pe 10 ianuarie am întrebat Ministerul Educației, atât ministrul, cât și secretarul de stat și departamentul juridic în ce categorie de personal didactic suntem noi încadrați în raport cu articolul 88 aliniatul 2 din Legea educației și nu am primit niciu acum răspuns. În acest articol sunt definite 4 categorii de personal didactic: de predare, auxiliar, de conducere și de îndrumare și control. Având în vedere faptul că noi suntem profesori, dăm examen de titularizare, ne supunem etapelor calendarului mobilității personalului didactic de predare, avem grade didactice, desfășurăm obligatoriu 2-4 ore la clasă săptămânal, cele mai multe activităție ale noastre de asistență psihopedagogică se desfășoară în clasă cu elevii și o altă parte în cabinet individual sau de grup, nu am înțeles de ce nu suntem încadrați în categoria personalului diactic de predare“.
Directoarea CMBRAE a declarat pentru Edupedu.ro că, “pentru boicotul de astăzi, eu am fost notificată săptămâna trecută. Nu am fost notificată că ar mai fi și alte forme de protest în perioada următoare“.
“E foarte important că noi nu dorim să afectăm sub nicio formă activitatea de evaluare psihosomatică a copiilor”, a declarat Stănculescu.
Aceasta a precizat că “există o inițiativă legislativă care corectează niște neajunsuri în ce privește aplicarea legii 153 /2017 corelat cu art. 88 din Legea educației, însă această inițiativă a fost depusă săptămâna trecută, nu știm cât va mai dura și colegii mei nu au încredere că această inițiativă se va finaliza în favoarea noastră, pentru că au mai fost și alte inițiative în favoarea noastră care nu s-au finalizat. Oamenii nu mai au încredere”.
- Copiii care fac 6 ani până la 31 august 2019 este obligatoriu să meargă la școală, în clasa pregătitoare.
- Însă copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie pot să urmeze școala numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică și dacă rezultatul evaluării atestă că cel mic este pregătit pentru școală.
- Evaluarea psihosomatică se realizează în perioada 26 februarie – 20 martie 2019, iar rezultatul NU poate să fie contestat.
- Evaluarea psihosomatică se realizează de către Centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), după ce părinții au depus o cerere fie la aceste instituții, fie la grădinițele de stat unde se desfășoară evaluarea, prevede metodologia de înscriere în clasa pregătitoare 2019.
Citește și:
-
Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme
-
Revolta consilierilor școlari și a profesorilor logopezi: Suntem singurii care nu au primit sporul de 10% pentru suprasolicitare
-
Începe înscrierea în clasa pregătitoare. Descarcă cererea și vezi programul pentru zilele porților deschise în școli