Bogdan Stancu, învățător la 18 ani, a declarat pentru TVR Craiova că „din clasele mici îmi plăcea lucrul cu copiii”. „Am realizat că este o meserie frumoasă, care merită urmată. La catedră, cu așa copii minunați, n-are cum să fie decât bine”, a spus învățătorul. Acesta predă la Școala Gimnazială „Eliza Opran” din Işalniţa.
„Din clasele mici îmi plăcea lucrul cu copiii. Aveam clase mai mici care veneau după mine și mai stăteam un pic cu ei, le arătam, îi mai ajutam. Pe frățiorul meu îl ajutam acasă și am realizat că este o meserie frumoasă, care merită urmată. La catedră, cu așa copii minunați, n-are cum să fie decât bine”, a precizat Bogdan Stancu.
Întrebat care e cel mai important aspect în lucrul cu elevii, acesta a spus că „răbdarea, în primul rând. Trebuie să ajungi să cunoști copilul. Ca să poți să-i găsești stilul și ritmul lui, trebuie să-l cunoști un pic pe el.”
- Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.
- Pe de altă parte, un profesor care a obținut minimum nota 7 este posibil să nu poată fi angajat pe perioadă nedeterminată, dacă nu există posturi titularizabile. Practic, în lipsa unui post titularizabil, atât candidații cu nota 5, cât și cei cu nota 10 sunt nevoiți să susțină din nou concursul în anul următor.
- Tinerii care termină un liceu pedagogic și au diplomă de BAC se pot înscrie imediat pentru un post la concursul de titularizare doar la specializarea educator – puericultor sau educator-învățător. Apoi, ei pot preda și, în același timp, își pot continua formarea și studiile superioare de specializare.
Despre Titularizare 2024
Proba scrisă a avut loc miercuri, 17 iulie – au fost 37.500 candidați înscriși la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă. Peste 1.000 de candidați din această promoție nu s-au mai și prezentat la examen.
De la proba scrisă de Titularizare 2024 s-au retras peste 2.660 de candidați după ce au văzut subiectele. Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen. Rata de participare a fost de 86,48%, a anunțat Ministerul Educației.
După soluționare contestațiilor, au fost 12.833 de candidați cu note între 7 și 10, dintre care 74 cu note de 10 (număr neschimbat față de rezultatele inițiale). Notele finale au fost publicate miercuri, 31 iulie.
Anul acesta doar 40,64% dintre candidați care acum au dat examen pentru prima oră, adică cei din promoția curentă, au luat peste nota 7, asta deși au fost cei mai mulți candidați înscriși din promoția actuală, din ultimii 14 ani.
Situația contestațiilor 2021-2024
În 2024 au fost înregistrate 7.184 de contestații, potrivit Ministerului Educației. Edupedu.ro a scris că sunt 2.000 de note anunțate drept „modificate” de Ministerul Educației la Titularizare 2024 în urma contestațiilor, despre care instituția nu spune dacă s-au mărit ori au fost micșorate sau, de fapt, au rămas la fel, conform datelor comunicate miercuri, 31 iulie.
În 2023 au fost înregistrate 5.261 de contestații. În cazul a 5.076 de contestații (96,48%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.179 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.897 de lucrări notele inițiale au fost micșorate, potrivit unui comunicat oficial de la rezultatele finale – Titularizare 2023.
În 2022, au fost depuse 5.083 de contestații. În cazul a 4.915 contestații (96,69%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.062 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.853 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.
În 2021, 97% dintre contestații s-au soldat cu schimbarea notei, după cum a declarat fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, la acea vreme: „S-au înregistrat un număr de 6.248 de contestații, din care 6.045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97%, un procent greu de explicat, în condițiile în care este necesară o încredere în evaluare. Mai mult decât atât, avem un număr de 130 de contestații care s-au soldat cu diferențe mai mari de 2 puncte. Avem, de asemenea, diferențe mai mari de 3 puncte, mai mari de 4 puncte (…) Diferențe pe care le apreciez ca fiind inadmisibile.”