Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, arată spre profesori pentru încărcarea materiei la matematică: Foarte mulți colegi, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată. În loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor

Foto: Freepik.com

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre încărcarea materiei la matematică: „Foarte mulți colegi, vorbesc de matematică, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată sau, în loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor.”

„Ideea este așa: sigur se pune problema a ceea ce se numește curriculum overload, deci o încărcare curiculară. Da, pentru că ne dorim să facem mult și, pe de altă parte, tot apar teme noi. Da, ne-am dori să facem și educație rutieră, și educație pentru sănătate, și educație pentru informare, dezinformare. Totuși, noi avem 30 de ore pe săptămână disponibile și atunci, aducând teme noi, automat tot ceea ce făceam odată nu încape, pe de o parte”, a spus secretarul de stat.

Bogdan Cristescu a oferit și un exemplu: „Pe de altă parte, dacă eu vă spun dumneavoastră acum sau i-aș fi spus bunicului meu „te rog frumos, ară grădina!”, el mă întreba la ce adâncime și s-ar putea ca, dacă ar fi arat-o la 30 cm, să fi durat mult mai mult decât dura să are la 15 cm. Și atunci, din nou, vă spun: în curriculum, dacă ne uităm în el și suntem amândoi colegi profesori, avem competențe specifice și conținuturile cu care noi dezvoltăm aceste competențe specifice. Se pune întrebarea „în ce profunzime a acelor conținuturi intru și până unde trebuie să mă opresc?”.

Aceasta a menționat că foarte mulți profesori aleg auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor. Aceasta a precizat că standardele de evaluare sunt cele care pot regla partea de încărcare a materiei, doar că ele momentan lipsesc din sistem:

Foarte mulți colegi, vorbesc de matematică, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată sau, în loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor. Și atunci apare această încărcare, pentru că noi facem tot ceea ce este acolo. Unul dintre instrumentele care pot regla asta și care au lipsit sistemului până acum sunt standardele de evaluare. Dacă avem standarde de evaluare, eu vă voi spune că, în ceea ce privește romanul realist, ceea ce aștept eu de la tine este asta, asta, asta și, dacă le știi, depinzând și de cum le știi, vei avea nota cutare. Noi așa ceva nu avem. Am avut în 1999 niște standarde de notare la clasa a IV-a și la clasa a VIII-a la română și la matematică, dar nu le avem. Este clar o nevoie și standardul este parte din curriculum. Intră în preocupările Ministerului, le dezvoltăm. Au mai fost lansate licitațiile, din păcate, nu a fost timp și nu s-a prezentat nimeni, pentru că este o formare de foarte mare nișă. Dar acum, prin proiectul RECRED, standardele de evaluare pentru primar și gimnaziu sunt primordiale. (…)”

Pe lângă standardele de evaluare, secretarul de stat a amintit și formarea profesorilor:

„Eu cred că este una dintre soluții, sigur, însoțită de formarea profesorilor, însoțită de crearea unor comunități de practică între colegi, cercurile pedagogice și tot, și păstrarea măsurii. Din păcate, în ultimul timp se folosește doar un singur instrument de reglaj, care este valid, este ceea ce numește efectul de backwash. Ne uităm la ceea ce evaluăm și atunci asta învățăm.”

Citește și:
Aș începe reforma Educației de la sistemul de evaluare. Evaluarea are efect de backwash: ce nu se evaluează, nu se învață, iar ce se evaluează, se învață, spune Șerban Iosifescu / Evaluarea are potențial de a influența ce se întâmplă în curriculum și în pregătirea profesorului
Profesorii și manualele fac ca predarea să fie încărcată la gimnaziu, nu programa, spune Ligia Deca: Aici trebuie să intervenim, colaborativ în primul rând, adică în cancelarii
Ligia Deca: Profesorii trebuie să-și regleze volumul de teme în funcție de încărcarea elevilor din acea săptămână, să existe comunicare în cancelarie. Această comunicare trebuie supervizată de directorii de școli / Ne propunem să facem un manual al profesorului
Exit mobile version