Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre încărcarea materiei la matematică: „Foarte mulți colegi, vorbesc de matematică, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată sau, în loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor.”
„Ideea este așa: sigur se pune problema a ceea ce se numește curriculum overload, deci o încărcare curiculară. Da, pentru că ne dorim să facem mult și, pe de altă parte, tot apar teme noi. Da, ne-am dori să facem și educație rutieră, și educație pentru sănătate, și educație pentru informare, dezinformare. Totuși, noi avem 30 de ore pe săptămână disponibile și atunci, aducând teme noi, automat tot ceea ce făceam odată nu încape, pe de o parte”, a spus secretarul de stat.
Bogdan Cristescu a oferit și un exemplu: „Pe de altă parte, dacă eu vă spun dumneavoastră acum sau i-aș fi spus bunicului meu „te rog frumos, ară grădina!”, el mă întreba la ce adâncime și s-ar putea ca, dacă ar fi arat-o la 30 cm, să fi durat mult mai mult decât dura să are la 15 cm. Și atunci, din nou, vă spun: în curriculum, dacă ne uităm în el și suntem amândoi colegi profesori, avem competențe specifice și conținuturile cu care noi dezvoltăm aceste competențe specifice. Se pune întrebarea „în ce profunzime a acelor conținuturi intru și până unde trebuie să mă opresc?”.
Aceasta a menționat că foarte mulți profesori aleg auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor. Aceasta a precizat că standardele de evaluare sunt cele care pot regla partea de încărcare a materiei, doar că ele momentan lipsesc din sistem:
„Foarte mulți colegi, vorbesc de matematică, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată sau, în loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor. Și atunci apare această încărcare, pentru că noi facem tot ceea ce este acolo. Unul dintre instrumentele care pot regla asta și care au lipsit sistemului până acum sunt standardele de evaluare. Dacă avem standarde de evaluare, eu vă voi spune că, în ceea ce privește romanul realist, ceea ce aștept eu de la tine este asta, asta, asta și, dacă le știi, depinzând și de cum le știi, vei avea nota cutare. Noi așa ceva nu avem. Am avut în 1999 niște standarde de notare la clasa a IV-a și la clasa a VIII-a la română și la matematică, dar nu le avem. Este clar o nevoie și standardul este parte din curriculum. Intră în preocupările Ministerului, le dezvoltăm. Au mai fost lansate licitațiile, din păcate, nu a fost timp și nu s-a prezentat nimeni, pentru că este o formare de foarte mare nișă. Dar acum, prin proiectul RECRED, standardele de evaluare pentru primar și gimnaziu sunt primordiale. (…)”
Pe lângă standardele de evaluare, secretarul de stat a amintit și formarea profesorilor:
„Eu cred că este una dintre soluții, sigur, însoțită de formarea profesorilor, însoțită de crearea unor comunități de practică între colegi, cercurile pedagogice și tot, și păstrarea măsurii. Din păcate, în ultimul timp se folosește doar un singur instrument de reglaj, care este valid, este ceea ce numește efectul de backwash. Ne uităm la ceea ce evaluăm și atunci asta învățăm.”
5 comments
PROFESORI AR TREBUI SĂ PRIMEASCĂ SALARIILE ÎN FUNCȚIE DE PERFORMANȚE
Manualele sunt nestructurate, fara coerență, greu de urmărit.
Acesta este motivul pentru care unii profesori refuza sa le folosească și apelează la alte surse .
Ați luat un manual de fizica, sau de matematica să verificați dacă este conform cu noțiunile cerute la evaluare?
In manual, o lecție este de o pagină și conține informații “compactate” și incoerente, fara exemple de a teoriei.
Trăiască meditațiile! Școala și-a pierdut de mult rolul. Profesorii fac ce pot, cu materialele de care dispun.
Nu este vina lor. A Ministerului “Minune” care a distrus generații întregi.
și cine dracu ‘ a inventat și le a băgat pe gat auxiliarele ???
sa ști și matale , stimabile că ” odată” singurele auxiliare erau OLIVOTTO SI GHEBA.
și mergea treabă struna , tot amaratul putea să învețe matematica , fara mizeriile din ziua de azi. cu șantaj cu meditații cu porcatii
orice copil de țăran se ducea la biblioteca satului și și lua auxiliarele mai sus amintite.
toată vara le tară după el și cu ochi strălucitori și plin de speranță. , venea și dădea examen la cel mai bun liceu din târgul aflat la zeci de km de casa natala .
așa ajungeau oamenii mari , din amărâți cu ambiție .
ați venit voi cu sute de metode moderne și sute de programe și softuri și auxiliare și prinții și prințesele se scobesc in nas când le întrebi 6*9 . se duc și caută pe p…hub.
Sigur, profesorii sunt vinovați, nu dinozaurii din minister! Chiar nu poate nimeni să facă un pic de curățenie prin minister?
Păi programa cine a scris-o, profesorii, sau voi, politrucii? Cine a pus acolo toate lucrurile de care nimeni niciodată nu se va lovi?
Și nu doar la matematică, la toate disciplinele! Ați încurcat toate lucrurile, nu se mai înțelege nimic din istorie, nu se mai leagă matematica cu științele, fac copiii gramatica englezei la clasele primare când la română nici n-au auzit de termenii respectivi – tot profesorii sunt de vină și pentru astea?!
Nu vă crapă obrazul de rușine să mințiți în halul ăsta.