Bogații sunt favorizați pentru admiterea la universitățile de elită din SUA – primul studiu care măsoară direct efectele avuției asupra admiterii în învățământul superior de top

2.146 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Universitățile de elită din SUA atrag de mult timp copiii celor mai bogate familii, iar în Ivy League, rețea ce reunește opt astfel de universități, unul din șase studenți are părinți din categoria celor mai bogați 1% dintre oameni – dar nu neapărat pentru că acești tineri au obținut note ma bune sau că au urmat studii mai dificile, ci și pentru că, pur și simplu, provin din familii bogate. Aceasta este concluzia unui nou studiu publicat săptămâna aceasta și citat de The New York Times, primul studiu care analizează efectiv efectele avuției asupra admiterii la colegiile de elită din SUA.

Potrivit studiului menționat, studenții care provin din familii bogate tind să aibă calificative mai bune la testele standardizate folosite la admitere și CV-uri mai bine construite. Totodată, își depun în proporție mai mare dosarele la universități de top. Dar și după aceste criterii sunt suprareprezentați: în rândul candidaților cu aceleași rezultate la testele standardizate, e cu 34% mai probabil ca un tânăr a cărui familie e în top 1% din punct de vedere al bogăției să fie admis la o universitate de top, comparativ cu un candidat obișnuit. Când e vorba despre copiii unor familii din top 0,1% al bogăției, e de două ori mai probabil ca aceștia să fie admiși.

Studiul citat a fost realizat de Opportunity Insights, un grup de economiști de la Harvard care studiază inegalitățile. Aceștia au analizat cifrele privind participarea la învățământul superior, coroborate cu datele fiscale ale părinților, pentru studenții înregistrați în perioada 1999-2015. Au fost luate în calcul în special universitățile din Ivy League (Princeton University, Brown University, Columbia University, Cornell University, Dartmouth College, Harvard University, University of Pennsylvania, Yale University) și universitățile Stanford, Duke, M.I.T. și University of Chicago.

  • Analiza arată că, în rândul candidaților cu aceleași rezultate la testele standardizate, au fost preferați copiii unor absolvenți ai universităților și atleți recrutați, iar candidaților proveniți din școli private li s-au acordat calificiative neacademice mai mari. 

Potrivit sursei citate, există diferențe considerabile între universități: un candidat din top 0.1% cele mai bogate familii e de cinci ori mai probabil să fie admis decât un candidat obișnuit la Dartmouth, pe când diferențele sunt aproape inexistente, la această categorie, în cazul MIT. Pe de altă parte, în medie, universitățile tind să îi favorizeze, între candidații cu aceleași rezultate la testări, și pe cei care provin din medii sărace. 

Așa se face că, la universitățile de elită, sunt defavorizați la admitere candidații provenind din clasa mijlocie.

  • NY Times notează că mai puțin de 1% dintre studenții din SUA urmează programele celor 12 universități de top, dar acest grup select joacă un rol supradimensionat în societatea americană: 12% din cei mai bogați șefi de companii și un sfert dintre senatori au urmat aceste programe, la fel și 13% dintre cei mai bogați 0,1% dintre americani.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Operatorii economici implicați în învățământul superior dual au răspundere deplină pentru toate activitățile de învățare prin muncă, inclusiv pentru siguranță și securitatea studenților și tot ei – alături de autorități…
Vezi articolul

Daniel David, președintele Consiliului Rectorilor: Sper ca ministrul Ghinea să reanalizeze filosofia PNRR. În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor în învățământul superior. România viza la început doar 3% pentru toată educația

“În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor structurale în învățământul superior, astfel încât e foarte probabil ca în următorii ani Ungaria să aibă o garnitură de universități…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, despre proiectul legii învățământului universitar, varianta Deca: Lucrurile arată bine, acceptabil, legea este bine conectată cu reformele europene / Cere Parlamentului decuplarea legilor și adoptarea mai rapidă a celei pentru universități

Rectorul Universității Babeș Bolyai de la Cluj-Napoca a declarat că, din perspectiva universității pe care o reprezintă „lucrurile arată bine, acceptabil” în privința proiectului de lege a învățământului superior. Profesorul…
Vezi articolul

Site-ul study-in-romania.ro, pentru studenții străini care vor să învețe în România, a rămas neschimbat din 2002, de când a fost inaugurat. Tot Ecaterina Andronescu era ministru

Scheletele Educației românești bântuie internetul. Dacă un student străin vrea să vadă ce-i propune România în materie de studii superioare, ajunge pe portalul study-in-romania.ro. Acesta este intact, exact ca în…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai, despre reprezentarea în rankingul Shanghai: Dacă universitățile din Cluj, București, Iași reușesc o formulă de colaborare strânsă cu universitățile de medicină, toate intră în top 1000, unele dintre ele chiar în top 500

“Dacă Universitatea din Cluj, Universitatea din București, Universitatea Cuza reușesc o formulă de colaborare strânsă cu universitățile de medicină din aceste orașe, toate cele trei universități intră în top 1000…
Vezi articolul

Alianța Studenților critică lipsa de interes a parlamentarilor care au plasat mai multe prevederi „problematice“ legate de prescripția plagiatului în doctorate sau taxele care se pot modifica în timpul studiilor / Fără alocările necesare de buget, legile vor deveni o formă fără fond, cu impact nul asupra sistemului educațional din România

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) consideră că, deși proiectul Legii învățământului superior, adoptat ieri de Parlamentul României, aduce și „noi măsuri pozitive pentru studenții din România, acesta…
Vezi articolul