Mică victorie împotriva birocrației: Rovana Plumb anunță eliminarea fișei de activitate lunară a profesorilor și noi măsuri la plata cu ora

SURSA: GOV.RO

Ministrul interimar al Educației anunță “noi măsuri pentru debirocratizarea sistemului de învățământ”, dar elimină o singură fișă din zecile de documente denunțate de profesori ca acaparând activitatea didactică. Chiar și așa, este o mică victorie a învățătoarei Mara Luana Rauca, care a lansat o scrisoare deschisă în care denunța “Dosariada” din școli. Edupedu.ro a prezentat pe larg scrisoarea adresată ministrului Plumb și cerințele profesorilor privind debirocratizarea.

Rovana Plumb a decis “să elimine fișa de activitate lunară, formular ce era cuprins în Anexa 3 a ordinului nr. 4165/24.07.2018, urmând ca activităţile să fie evidențiate în condica de prezenţă a unității de învăţământ. Măsura transpune politica MEN de debirocratizare a sistemului de învățământ, cerință subliniată și de profesorii și învățătorii care au luat parte, alături de doamna Rovana Plumb, la întâlnirea de lucru din data de 18 octombrie, la sediul MEN“, anunță Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Măsura vine după ce învățătoarea Mara Luana Rauca a lansat o scrisoare deschisă în care denunța “Dosariada” care a ajuns să facă legea în învățământ și să conteze mai mult decât activitatea de la catedră în ochii inspectorilor.

Ministerul precizează că a fost stabilită și “ordinea în care se ocupă posturile didactice de predare/catedrele vacante şi rezervate în regim de plata cu ora. Pentru anul școlar 2018-2019, rămân în vigoare prevederile Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic, aprobată prin ordinul de ministru nr. 5485/13.11.2017, unde încadrarea în regim de plata cu ora este reglementată prin articolele 94-96“.

Instituția adaugă că ministrul interimar al Educației “a semnat un ordin care aduce îmbunătățiri în privința încadrării personalului în regim de plata cu ora. Astfel, învățătorii/institutorii/profesorii pentru învățământul primar de la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale vor putea fi salarizaţi în regim de plata cu ora pentru cursurile care depăşesc numărul de ore prevăzute în planurile de învăţământ de la clasele cu predare în limba română“.

Ministerul anunță că “a fost eliminată obligația ca învățătorii/institutorii/profesorii pentru învățământul primar de la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale să desfășoare activităţi didactice la clasă în acelaşi timp (în pereche) cu profesorii de specialitate care predau la clasele respective educaţia fizică, limbile moderne şi religia. Astfel, ei pot beneficia de acest timp pentru a-şi completa pregătirea metodico-ştiinţifică“.

Ce a cerut învățătoarea care a făcut apel la Plumb să scape educația de birocrație
Documente / Foto: Pexels.com

Scrisoarea deschisă a învățătoarei Mara Luana Rauca către ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, a fost rapid preluată de sute de cadre didactice, care acuză Ministerul că sabotează pregătirea profesorilor prin introducerea a unui număr mare de hârtii pe baza cărora să își dovedească activitatea.

Lecțiile cu elevii sunt prioritare. Pentru asta ne-am obținut diplomele, pentru asta ne-am ales această profesie, pentru asta mergem zi de zi la școală. (…) Ne-am săturat de fenomenul ‘dosariada’ care face departajarea între profesor ‘bun’ și profesor ‘slab’”, a scris învățătoarea, la mijlocul lunii octombrie, pe pagina de Facebook Colegiul Cadrelor Didactice.

Doamnei Ministru Interimar al Educației Naționale Rovana Plumb, Cu încredere că veți face tot ceea ce este mai bine pentru a îmbunătăți starea actuală a învățământului românesc, vă aducem la cunoștință că profesorii din România sunt sufocați de cantitatea de hârtii pe care trebuie să o facă”.

Calitatea în educație va crește strict prin munca efectivă la clasă, prin colaborarea familiei cu cadrele didactice și prin conduita aleasă a elevilor”, a avertizat învățătoarea. Aceasta a amintit că “avem baze de date. De ce trebuie să facem la infinit aceleași situații, când se pot face o singură dată, iar organismele subordonate ministerului să le preia de acolo, fără a mai abuza de timpul alocat învățării elevilor? Facem o muncă nu dublă, ci înzecită”.

Citește și:

Exit mobile version