Belgia: Testare în masă a elevilor, pentru a vedea cât de mult se transmite coronavirusul în școli

1.196 de vizualizări
Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com
Trei universități belgiene au început, luni, o campanie de testare în masă în rândul elevilor, ca parte a unui studiu larg ce urmărește o mai bună înțelegere a transmisiei noului coronavirus în școli, potrivit The Brussels Times. Mii de copii au folosit primul dintr-o serie de teste de salivă în cadrul studiului derulat de Universitățile Liège, Louvain și Université Libre de Bruxelles.

Circa 2.400 de elevi din Bruxelles și Valonia vor fi supuși unor teste săptămânale pentru noul coronavirus, pe parcursul unei perioade de șase săptămâni, ca parte a studiului menționat. Acesta este susținut de Federația Bruxelles-Valonia, instituție responsabilă cu educația în regiunile vorbitoare de limba franceză, precum și de institutul federal de sănătate publică Sciensano.

Sunt testați, totodată, circa 200 de profesori și personal școlar, reprezentând 72 de clase. Toate datele de identitate sunt protejate și anonimizate.

Studiul este organizat în condițiile nesiguranței existente în continuare cu privire la riscurile de infectare Covid-19 în mediile școlare, pe fondul interesului autorităților de a asigura un echilibru între nevoia de bună desfășurare a școlii și cele sanitar-medicale.

Evaluări internaționale din diverse părți ale lumii au arătat că școala, în special școlile primare și grădinițele, nu sunt de obicei un motor al pandemiei, iar eventualele creșteri ale numărului de cazuri din școli sunt asociate de cele mai multe ori cu răspândirea virusului în comunitate, dar experții medicali au continuat să insiste că informațiile științifice de până acum sunt departe de a fi suficiente. 

În Belgia, the Brussels Times amintește că, din cauza creșterii accelerate a numărului de cazuri înaintea vacanței de toamnă (ultima parte a lunii octombrie), autoritățile au decis să prelungească această vacanță cu două săptămâni, până la mijlocul lunii noiembrie. Într-un studiu derulat de Universitatea KU Leuven, au fost identificate mai multe cazuri de infectare decât se așteptau cercetătorii, dar studiul s-a derulat pe un număr mic de elevi (300).

La sfârșitul lunii noiembrie, la două săptămâni după încheierea vacanței de toamnă, autoritățile belgiene anunțaseră că impactul redeschiderii școlilor nu a fost vizibil în cifrele epidemiologice, redeschiderea neavând un impact semnificativ până atunci.

Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Val de ironii, după ce ministrul Ligia Deca a propus ca elevii să poată lipsi dublu decât în prezent până li se scade nota la purtare: „Era firesc, din moment ce se dau burse pentru note sub 5” / „România lucrului bine făcut. Atât s-a putut în două mandate”

Ligia Deca, ministrul Educației, generează un nou val de ironii în mediul online, de data aceasta cu propunerea oficială ca elevilor să le fie scăzută nota la purtare abia atunci…
Vezi articolul

Universitățile din SUA riscă să piardă finanțarea din partea statului federal și a donatorilor particulari din cauza manifestărilor antisemite și intolerante din campusuri

Ministrul educației din guvernul federal american, Miguel Cardona, a declarat că universitățile americane ar putea pierde finanțarea federală dacă nu abordează antisemitismul și alte atitudini intolerante, ca urmare a unei…
Vezi articolul