Belgia: Testare în masă a elevilor, pentru a vedea cât de mult se transmite coronavirusul în școli

1.198 de vizualizări
Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com
Trei universități belgiene au început, luni, o campanie de testare în masă în rândul elevilor, ca parte a unui studiu larg ce urmărește o mai bună înțelegere a transmisiei noului coronavirus în școli, potrivit The Brussels Times. Mii de copii au folosit primul dintr-o serie de teste de salivă în cadrul studiului derulat de Universitățile Liège, Louvain și Université Libre de Bruxelles.

Circa 2.400 de elevi din Bruxelles și Valonia vor fi supuși unor teste săptămânale pentru noul coronavirus, pe parcursul unei perioade de șase săptămâni, ca parte a studiului menționat. Acesta este susținut de Federația Bruxelles-Valonia, instituție responsabilă cu educația în regiunile vorbitoare de limba franceză, precum și de institutul federal de sănătate publică Sciensano.

Sunt testați, totodată, circa 200 de profesori și personal școlar, reprezentând 72 de clase. Toate datele de identitate sunt protejate și anonimizate.

Studiul este organizat în condițiile nesiguranței existente în continuare cu privire la riscurile de infectare Covid-19 în mediile școlare, pe fondul interesului autorităților de a asigura un echilibru între nevoia de bună desfășurare a școlii și cele sanitar-medicale.

Evaluări internaționale din diverse părți ale lumii au arătat că școala, în special școlile primare și grădinițele, nu sunt de obicei un motor al pandemiei, iar eventualele creșteri ale numărului de cazuri din școli sunt asociate de cele mai multe ori cu răspândirea virusului în comunitate, dar experții medicali au continuat să insiste că informațiile științifice de până acum sunt departe de a fi suficiente. 

În Belgia, the Brussels Times amintește că, din cauza creșterii accelerate a numărului de cazuri înaintea vacanței de toamnă (ultima parte a lunii octombrie), autoritățile au decis să prelungească această vacanță cu două săptămâni, până la mijlocul lunii noiembrie. Într-un studiu derulat de Universitatea KU Leuven, au fost identificate mai multe cazuri de infectare decât se așteptau cercetătorii, dar studiul s-a derulat pe un număr mic de elevi (300).

La sfârșitul lunii noiembrie, la două săptămâni după încheierea vacanței de toamnă, autoritățile belgiene anunțaseră că impactul redeschiderii școlilor nu a fost vizibil în cifrele epidemiologice, redeschiderea neavând un impact semnificativ până atunci.

Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liderul sindical Marius Nistor critică procedura prin care profesorii ar trebui să declare meditațiile, pusă în dezbatere publică: A veni și a cere de la cine dai meditații din ce clasă și alte date suplimentare, a veni cu un responsabil care să urmărească procedura e deja prea mult. Era necesară o simplă declarație

Liderul Federației Sindicatelor din Educație, Marius Nistor, spune că procedura prin care profesorii din școli și licee ar urma să declare în fiecare an cu cine fac meditații este prea…
Vezi articolul

Oamenii de știință au descoperit urmele unui ghețar modern pe Marte care ar putea susține viitoarele misiuni umane / Cercetător: Sarea s-a format peste ghețar păstrând forma gheții de dedesubt, până la detalii precum crevasele și benzile de morene

Rămășițele unui ghețar modern au fost găsite aproape de ecuatorul planetei Marte, sugerând că gheața ar putea încă exista la mici adâncimi în acea zonă. Dacă este confirmată, o astfel…
Vezi articolul