Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2024

45.920 de vizualizări
Screenshot
Ministerul Educației a publicat la ora 15:00 baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2024. Joi, 27 iunie, absolvenții de clasa a VIII-a au avut proba scrisă la Matematică.

Proba scrisă la Matematică a început la ora 09:00 și s-a încheiat pentru majoritatea elevilor la ora 11:00. Elevii cu cerințe educaționale speciale pot avea 3 ore pentru rezolvarea subiectelor.

Baremul pentru subiectele de la matematică este următorul:

Subiectele la Matematică:

Proba pentru elevii care au studiat limba și literatura maternă este programată vineri, 28 iunie.

Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

2 comments
  1. Cred ca în comisia celor care propun subiecte, lumea nu se “cearta”, fiecare membru propune ceva, iar ceilalți sunt de acord. Eu imi imaginez ca variantele sunt rezolvate de restul colegilor pentru a le corecta, a le îmbunătății și a propune bareme relevante pentru minim doua abordări la problemele de la IIIb.
    La TOATE grilele de la geometria se poate răspunde măsurand sau aproximand – imi place ideea de rezolvare alternativa, dar măcar o problema putea fi, de exemplu, cu unghiul de la desfășurarea unui con.
    La grilele la algebra doua ecuații: 5 si 6. Un exercițiu de ordonare cu fracții periodice, subiect secundar irelevant. Lipsește aritmetica [recuperata parțial la III1si2], lipsesc radicalii, lipsește statistica. Problema cu procente e de la bac.
    La III 2b pe divizibilitate se da 1p, la III 3b echivalenta ariilor e tot 1p – e o gluma?
    III 4 și 5 se pot face ambele cu asemănare. Exista și alte variante, dar inclusiv baremul sugerează acest lucru. Ambele seamănă cu cele de la concursurile cu grile.
    Lipsesc patrulaterele, lipsesc comparațiile și estimările. Funcția nu spune o poveste.
    La III6, nu se poate folosi figura data – se suprapun linii. (unde au fost colegii din comisie?)
    Practic o singura problema, III5, are pe net mai multe abordări = a fost o provocare. La III1a vor fi explicații diverse. Trebuia sa fie încă una. Este un stres pentru elevii buni sa vadă ca nu e nimic sa-i departajeze.
    Cu mici schimbări, ar fi putut sa fie un subiect mai echilibrat, mai prietenos, mai interesant.

    Observ interesul pentru acest examen, până acum am numărat peste 10 rezolvări cu autori diferiți. Tocmai de asta, aștept subiecte mai “frumoase” în viitor.
    Felicitări tuturor celor implicați!

  2. Va rog sa reveniti asupra baremului publicat – exercitiul 2(b) subiectul III, a nu se confunda numarul N cu expresia E(n)…. in vederea corectarii lucrarilor corespunzator, precum si a aduce un sprijin profesorilor corectori pentru corectitunine si apreciere elevi mai destepti decat Baremisti Ligisti Decalisti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Autoritățile publice locale să demareze rapid expertize pentru toate școlile, în vederea consolidării lor pe baza unui calendar asumat – Federația părinților, după ce Ministerul Educației a identificat doar 21 de clădiri încadrate în clasa de risc seismic I, aflate în uz

“Autoritățile publice locale să demareze cu celeritate expertize pentru toate clădirile în care se desfășoară activități educaționale și să dispună măsurile necesare consolidării acestora” solicită Federația Națională a Părinților (FNAP),…
Vezi articolul

Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul…
Vezi articolul