Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea examenului de Bacalaureat 2023, publicate de Ministerul Educației

115.944 de vizualizări
Foto: captură – subiect
Baremele de notare și corectare pentru proba de Limba și literatura română de la simularea examenului de Bacalaureat 2023 au fost publicate de Ministerul Educației.

La subiectul I, elevii de clasa a XII-a au avut un text la prima vedere din Vasile Tițescu – L-am cunoscut pe Liviu Rebreanu. Descarcă mai jos subiectele și baremele.

Baremul pentru profilul real şi profilul tehnologic:

Subiectul pentru profilul real şi profilul tehnologic:

Baremul pentru profilul uman:

Subiectul pentru profilul uman:

Simularea examenului de bacalaureat 2023 a început luni, 27 martie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Elevii au avut la dispoziție 3 ore pentru a rezolva subiectele.

Marți, 28 martie, are loc proba obligatorie a profilului, matematică sau istorie, conform calendarului oficial. Pe 29 martie este programată proba la alegere a profilului şi specializării, iar pe 30 martie este proba scrisă la limba maternă.

Rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați, scrie pe edu.ro.

Citește și:
Simulare BAC 2023. Rezolvările la Limba română / Profesoara Genoveva Cerchez: Întrebările de la subiectul I au fost clare și simple, nu ar fi trebuit să pună pe nimeni în dificultate
Subiecte simulare Bacalaureat 2023. Elevii au primit basmul cult și o poezie a lui Tudor Arghezi, la proba scrisă de Limba și literatura română

2 comments
  1. Revin cu precizarea că nici baremele nu diferă cu nimic! Doar subiectul al III-lea diferă un pic. Măcar subiectul nr. 2 – cel poetic – putea fi diferențiat…! Ne dovedim, de fiecare dată, o societate comodă și în curs accelerat de uniformizare, care își apără cu cerbicie comoditatea, de gândire mai ales, și dezideratul uniformizării!

  2. Înțeleg că ”familia Rebreanu a cumpărat o casă…” aceeași la toate profilurile! E de noaptea minții! Subiectele e obligatoriu să fie diferite pentru a face diferența între profiluri și – fiind vorba de literatură – pentru a răspunde nevoilor de lectură și înclinațiilor de lectură foarte diferențiate între profiluri! Chiar și itemii au fost aceiași! E de noaptea minții! Este clară tendința de uniformizare! De ce?!? Au fost diferite doar baremele de corectare și notare. Prea puțin și neconcludent! Ce costa, pentru niște experți, să faci 4 subiecte: pentru uman-filologie, pentru uman-științe sociale, pentru real și pentru tehnic, cu dificultate din ce în ce mai redusă, la nivelul înțelegerii textului și al itemilor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca a făcut apologia legilor educației la Senat, unde pachetul „România educată” este votat în ziua în care greva generală paralizează școlile. „Revendicările cadrelor didactice au legătură cu grila de salarizare, aflată în legea salarizării, nu în legile Educației”, spune ministra

Ministrul Educației, Ligia Deca, a elogiat proiectele de legi ale Educației, aflate pe ordinea de zi pentru vot final la Senat, în calitate de cameră decizională. Aceasta a prezentat o…
Vezi articolul

Elevul cu coronavirus din Timișoara / “Cum poți să spui că izolezi toți elevii din clasa copilului cu coronavirus, dar suspenzi cursurile la acea clasă o singură zi? Este o secretomanie care a dus la panică” – inspectorul școlar general Aura Danielescu

Un elev de clasa a IX-a din Timișoara a fost diagnosticat cu coronavirus și internat, miercuri. Însă băiatul de 16 ani a așteptat înainte cu o zi de diagnosticare, 2…
Vezi articolul

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul