Barem Matematică clasa a VII-a: Descarcă baremul de corectare a testelor grilă și a celorlalte subiecte de la simularea la Matematică

11.159 de vizualizări
Baremul de la Matematică clasa a VII-a a fost publicat de Ministerul Educației. Descarcă de mai jos baremul integral pe baza căruia profesorii vor corecta și nota lucrările elevilor de clasa a VII-a de la simularea examenului de Matematică. În premieră, Ministerul Educației a testat pe copiii de clasa a VII-a introducerea a minimum 30% teste grilă în subiectele de examen.

Elevii de clasa a VII-a au avut la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele de la simularea examenului de Matematică.

 

 

Pilotarea testelor grilă la simularea la Matematică susținută de elevii de clasa a VII-a a determinat o reacție puternică a Consiliului Național al Elevilor. Tinerii au avertizat că testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Ministerul Educației nu a ținut cont nici de avertismentele lansate de profesori, nici de cele ale elevilor, iar Consiliul Național al Elevilor a îndemnat ieri tinerii să boicoteze simularea anunțată cu doar o lună în urmă “fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc“.

CALENDAR SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 LA CLASELE A VII-A ȘI A VIII-A

11 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – probă scrisă
12 martie 2019     Simulare Matematică – probă scrisă
13 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – probă scrisă
22 martie 2019     Afișarea rezultatelor
  • La simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a participă şi elevii claselor a VII-a, se arată în ordinul care stabilește organizarea testării

CE SE ÎNTÂMPLĂ CU REZULTATELE DE LA SIMULARE

Subiectele de la simulări au fost concepute de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care elaborează subiectele tuturor examenelor naționale – n.red.) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată, spune Ministerul Educației.

Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea, precizează Ministerul.

Rezultatele de la simularea 2019 vor fi analizate la nivelul fiecărei școli prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, a anunțat Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

La cererea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Ministerul Educației precizează că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.

PARADOXUL SIMULĂRII UNUI EXAMEN PE CARE MINISTRUL SE GÂNDEȘTE SĂ-L ELIMINE

Numeroși profesori s-au declarat nemulțumiți de simularea de la clasa a VII-a, având în vedere că elevii au fost testați și în urmă cu un an, la clasa a VI-a. “Simulările sunt birocratice și cronofage, ne scot din ritmul normal de lucru încă un an și nu vedem de ce, având în vedere că Ecaterina Andronescu a anunțat că ia în calcul să renunțe la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a”, au declarat pentru Edupedu.ro mai mulți profesori.

Ecaterina Andronescu / Foto: Facebook.com

Amintim că Ecaterina Andronescu a spus în urmă cu o săptămână că a lansat ”dezbateri publice cu directorii școlilor” să vadă dacă Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a ”se mai justifică”, fiind considerată, mai spune ministrul ”o evaluare intermediară”. Asta în condițiile în care, de anul viitor, învățământul obligatoriu va fi extins cu încă trei ani, de la grupa mare până la clasa a XII-a, a mai spus Andronescu.

Noi am declanșat aceste dezbateri publice cu directorii școlilor și-n București, și-n alte județe din țară să încercăm să vedem și care este percepția. Pentru că acum evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee. Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu. Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare? Ca să întărim ritmul acesta al învățării continue, pentru că el este cel care dă și temeinicie învățării. Toate sunt care, fără îndoială, merită să le discutăm”, a mai spus Andronescu.

În prezent, învățământul obligatoriu începe la clasa pregătitoare și se încheie la clasa a X-a. Legea Educației în forma sa inițială prevedea însă trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și un liceu de doar 3 ani – prevederi anulate de guvernul PSD condus de Victor Ponta.

INFORMAȚII DE BACKGROUND DESPRE TESTELE GRILĂ LA EXAMENE

Amintim că anul școlar 2018-2019 a debutat cu scandalul subiectelor grilă planificate a fi introduse peste noapte chiar la examenele de anul acesta. Concret, presa, elevii, părinții, profesorii au aflat din modelele de subiecte publicate de Ministerul Educației în octombrie 2018 că guvernul Dăncilă vrea să modifice structura subiectelor de examen și să introducă 40% din subiectele de la fiecare probă de examen de anul acesta itemi obiectivi, care includ teste grilă.

Ministerul Educației nu a publicat nici până la ora aceasta niciun studiu care să fundamenteze o astfel de măsură, nicio estimare a impactului introducerii testelor grilă la Evaluare și BAC. Toate explicațiile oficialilor s-au referit la dificultățile de corectare, la diferențele mari înregistrate până acum între contestații și notele inițiale obținute la examene.

Potrivit surselor Edupedu.ro, NU experții Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) – instituția din subordinea Ministerului care concepe subiectele de examen – sunt cei care au venit cu ideea de a le da copiilor teste grilă la examen și nici nu au susținut, pe fond, această propunere.

Miza introducerii testelor grilă o reprezintă creșterea cu orice chip a procentului de promovare a examenelor, care ajută guvernul în preajma alegerilor și proiectul ROSE care își propune creșterea ratei de promovare a examenului de Bacalaureat, au declarat pentru Edupedu.ro surse politice și surse din apropierea Ministerului Educației.

Amintim că în 2003 subiectele de la Bacalaureat au fost toate tip grilă, cu excepția cerințelor de la Limba română. Elevii au copiat în proporții covârșitoare, iar în timp acest tip de subiecte a fost abandonat, pentru a fi reluat peste noapte în 2018-2019.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO “Ne îndreptăm către concluzia amânării acestor planuri-cadru. Problema se pune acut la elevii de clasa a IX-a” – anunță ministrul Educației / Mircea Miclea: Noi nu am făcut e-learning în acest an, ci streaming. Este o diversiune a factorilor politici să invoce că nu există soluții

Ministerul Educației va amâna, în premieră, adoptarea unui curriculum nou pentru clasa a IX-a pe care să îl urmeze de la anul generația copiilor astăzi de clasa a VIII-a, care…
Vezi articolul