Ministerul Educației discută în prezent mai multe “strategii pentru revenirea elevilor la școală în toamnă” și “în curând” va publica în dezbatere “variantele de lucru”, a anunțat secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Luminița Barcari. În cadrul unui interviu la Digi 24, oficialul a declarat că Ministerul Sănătății nu a informat Ministerul Educației cu privire la regulile pentru redeschiderea școlilor pe care le-a publicat pe site și despre care ulterior a declarat că sunt vechi.
“Sunt foarte riguroși colegii noștri. Ne vom întâlni cu colegii noștri din Ministerul Sănătății și împreună vom lua cele mai bune decizii. Ar trebui consultați și specialiștii din Ministerul Educației. Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente [la chimie, la fizică, la biologie, în laboratoare – N.Red.], ceea ce nu am fi putut accepta”, a afirmat Barcari.
Luminița Barcari, cele mai importante declarații făcute la Digi 24:
Despre documentul Ministerului Sănătății cu reguli pentru redeschiderea școlilor
-
În cadrul Ministerului Educației și Cercetării există acum un grup de lucru în care, împreună cu partenerii noștri sociali, cu sindicatele, cu ONG-uri, încercăm să creionăm niște strategii pentru revenirea elevilor la școală în toamnă.
-
Recunosc că nu am citit acest document, pentru că nu ne aparține. Bănuiesc că e un document de lucru de care vom ține seama atunci când ne va fi transmis. Întotdeauna am colaborat bine cu Ministerul Sănătății și în baza celor recomandate de dumnealor vom realiza și noi acele variante.
-
Nu am fost anunțați, într-adevăr, de aceste reguli și de aceea am hotărât ca împreună să hotărâm regulile pe care le vom aplica din toamnă.
- Într-adevăr sunt reguli care au în vedere în primul rând sănătatea copiilor. S-a dovedit că, în timpul examenelor, dar și în cele 2 săptămâni de pregătire, copiii au reușit să respecte regulile, în școală s-a respectat acel ordin comun începând cu triajul epidemiologic, continuând cu distanțarea fizică. Acești copii au respectat regulile și după cele 2 zile de examene totul a decurs foarte bine.
- Eu sunt mai optimistă și sper din tot sufletul să nu fie nevoie să luam astfel de măsuri [ca cele din documentul Ministerului Sănătății – N.Red.], să revenim cu toții la școală, pentru că ai noștri copii au nevoie de interacțiune, au fost într-o mare suferință în această perioadă, dar în momentul în care se va apropia începutul anului școlar și dacă vom avea un astfel de context epidemiologic, în cadrul grupului vom avea mai multe strategii.
- Ne-am gândit, la un moment dat, ca jumătate de clasă să vina efectiv în școală și ceilalți să urmărească online, urmând să facă schimb.
- MEC e în permanentă legătură cu miniștrii educației din celelalte state europene, astfel încât în funcție de situațiile concrete din fiecare țară noi putem să ne inspirăm. Nu până în toamnă vom lua această decizie. În curând vom pune pe site-ul Ministerului Educației variantele de lucru.
- Sunt foarte riguroși colegii noștri [de la Ministerul Sănătății, care au realizat regulile despre care apoi au declarat că sunt vechi – N.Red.].
- Ne vom întâlni cu colegii noștri din Ministerul Sănătății și împreună vom lua cele mai bune decizii. Ar trebui consultați și specialiștii din Ministerul Educației.
- Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente [la chimie, la fizică, la biologie, în laboratoare – N.Red.], ceea ce nu am fi putut accepta.
Despre examenele de Evaluare Națională 2020:
- Noi trebuie să modificăm încet-încet atât programele, cât și curriculumul, astfel încât să le adaptăm, așa cum zice dl profesor [referire la profesorul de matematică Sorin Borodi, care într-un interviu acordat Edupedu.ro a declarat că subiectele de la examenul la Matematică “sunt pur teoretice, fără nicio legatură cu viața reală, cu concretul” – N.Red.].
- Eu sunt profesor de chimie și vreau să vă spun că mă bazam mai mult pe experimente și pe modul în care copiii văd chimia în viața de zi cu zi și cred că la fiecare disciplină ar trebui să facem acest lucru, și la matematică să vedem cum ne ajută în viața de zi cu zi.
- Am văzut profesori foarte inventivi, cu o imaginație care făcea din ora de chimie o adevărată plăcere.
- Aplicabilitatea tuturor noțiunilor ar trebuie să fie o prioritate pentru orice profesor.
Despre anonimizarea rezultatelor la Evaluarea Națională 2020:
-
Am ales să anonimizăm numele și prenumele copilului pentru că avem o solicitare din partea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și, într-adevăr, trebuia să respectăm regulamentul european.
-
La prima probă au primit o declarație pe care părintele ar fi trebuit să o completeze. Absolvenții de clasa a VIII-a încă sunt minori, deci părintele trebuia să fie de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Și pentru că foarte mulți părinți nu și-au dat acordul, a trebuit să luăm o decizie la nivel de minister, astfel încât să anonimizăm.
-
Rezultatele înseamnă notele pe care le ia fiecare elev și media. Atât pe site, cât și la avizier, ei vor avea lista cu acel cod și se vor identifica.
-
Școala are în catalogul centrului de examen copilul cu numele și prenumele. Mai ales în aplicația Evaluării Naționale există acel cod și bineînțeles că imediat o să îi fie comunicat [în cazul în care elevul pierde foaia cu codul – N.Red.].
Citește și:
-
Cum s-ar putea desfășura orele de sport, după redeschiderea școlilor. Fotbalul se transformă în miuță, iar baschetul se joacă fără pase „fiecare cu mingea lui” – recomandările INSP
-
Șeful cancelariei premierului Ludovic Orban: Creşele și grădinițele de stat se pot redeschide, la decizia autorităților locale
-
OFICIAL Deschiderea creșelor, grădinițelor și after school-urilor permisă din 15 iunie, atât la stat cât și la privat
-
Mâine nu se redeschid grădinițele, creșele sau after school-urile. Ministrul Educației: Normele de revenire în grădinițe sunt în pregătire, probabil că mâine le vom finaliza
-
Arafat: Deschiderea after school-urilor nu s-a discutat în prezența mea
2 comments
Se pot face planuri si strategii.
Dar cei de la MEC trebuie sa raspunda la intrebarea:
“Ce se intampla daca un elev sau un profesor dintr-o scoala are test pozitiv de COVID-19”?
Cat de frumos leagă matematica domeniul axiomatic de realitatea brută: ,, O nulitate ridicată la putere tot nulitatate rămâne”… Chiar dacă nu întotdeauna face această legătură, adevărul afirmației citate rămâne evident.