Bacalaureat 2024. Varianta de rezervă de la proba de Limba și literatura română a fost publicată de Ministerul Educației: Poezie la subiectul al II-lea și particularități ale unui text narativ de Liviu Rebreanu sau Mihail Sadoveanu, la al III-lea 

22.716 vizualizări
Varianta de rezervă de la proba de Limba și literatura română a fost publicată de Ministerul Educației luni, 1 iunie, la ora 17:00, după proba scrisă care s-a încheiat la prânz. Instituția a publicat și baremul acestei variante.

Varianta de examen a fost varianta cu numărul 2, iar aceasta de rezervă a fost varianta nr 6.

Baremul variantei de rezervă:

Varianta pentru uman și pedagogic:

Barem subiecte uman-pedagogic:

Într-o analiză Edupedu.ro am arătat că există asemănări majore între subiectele date la Română BAC 2024 și un test de antrenament publicat anul acesta de Inspectoratul Școlar Constanța. Sunt aceiași autori la textele suport, cerință identică la subiectul al II-lea și tot nuvelă la subiectul al III-lea


5 comments
  1. În loc să ofere subiecte din literatura actuală pentru tineri, ei primesc subiecte din autori învechiți și perimați, care ar trebui să fie predați la școală mai rar, deoarece tinerii nu mai sunt interesați de acești autori. Doar cei cărora le place să citească, pot face asta opțional, pentru că sunt niște autori foarte dificili. Eu i-am înțeles pe Sadoveanu, Liviu Rebreanu, George Călinescu, Marin Preda, când aveam 20 și ceva de ani, așa că ar trebui să fie schimbată programa, dar nu se vrea o deschidere și spre literatura contemporană, de către așa-zișii profesori de limba și literatura română. Au rămas cu concepțiile și metodele de predare, de pe vremea lui Ceaușescu. Sunt extrem de rari, aproape pe cale de dispariție, profesorii, care să aibă deschidere și spre un altfel de literatură.

    1. Da, așa e! Ia să văd ce înțelegi tu din literatura contemporană. Acum gândește-te că trebuie să înțeleagă un elev de la liceu tehnologic. Sunteți avangardiști voi, dar nu dați niciunul examenul.

      1. Hai să îți dau niște exemple de autori contemporani, ca să pricepi: Ioana Pârvulescu (Anul pisicii, Viața începe vineri), Ileana Vulpescu (Arta conversației, Noi, doamnă doctor, când o să murim), Simona Antonescu (Hanul lui Manuc, Chiajna din neamul Mușatinilor, Ultima cruciadă), Andrei Ruse (Zaraza) și mulți alți autori contemporani, care scriu superb (înafară de Mircea Cărtărescu). Sper să fii priceput, că trebuie să ții pasul cu tinerii, nu să rămâi cu concepțiile de pe vremea Împușcatului

      1. Ce ține de scriitorii vechi, să se facă o oră opțională de limba și literatura română. Sunteți chiori? Nu vedeți că elevii se plictisesc la ore și de-aia stau pe telefon? Nu vedeți, că sunteți prea bătuți în cap!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii de clasa a III-a de la o școală din Iași ar putea învăța din toamnă după amiază, până la ora 18, din cauza supraaglomerării / Luciana Antoci, ISJ Iași: Căutăm soluții ca cei din clasele primare să învețe totuși dimineața

Părinții elevilor de clasa a III-a de la Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” din Iași au cerut directorului ca elevii să nu învețe în programul de după amiază, până la…
Vezi articolul

Academia Română reacționează, prin două documente, la planurile anunțate de guvern pentru reducerea cheltuielilor: “Riscă să provoace o criză fără precedent și fără ieșire” în cercetare, cu efecte grave “pe termen scurt, mediu și lung”

Planurile guvernului de a reduce o serie de cheltuieli, inclusiv în domeniul cercetării, în care este vizată și comasarea unor institute neperformante, a stârnit reacția Academiei Române, prin două documente…
Vezi articolul

Majoritatea elevilor învață pentru scopuri imediate, cum ar fi pregătirea pentru evaluările de a doua zi – raport Teleskop în peste 40 de școli / Nu există intervenții sistemice semnificative privind metodele de învățare

Majoritatea elevilor din școlile participante la studiul „Școala mai aproape” practică o învățare pe termen scurt, determinată de metodele de evaluare folosite de profesorii lor în școli, arată raportul realizat…
Vezi articolul

Performanța elevilor în școală este prezisă de inteligența cognitivă, de disciplina personală și de competențele emoționale. Ghid pentru profesori despre nevoile emoționale ale copiilor și despre cum pot fi ajutați să își facă prieteni, coordonat de psihoterapeutul Domnica Petrovai

Performanța academică a copiilor este prezisă, în următoarea ordine, de inteligența cognitivă, de conștiinciozitatea sau disciplina personală și de competențele emoționale, se arată în Ghidul despre nevoile de dezvoltare ale…
Vezi articolul