BAC 2020 Guvernul vrea restaurație completă la corectarea de la Bacalaureat: Ministerul propune ca lucrările elevilor să nu mai fi evaluate în alte județe, cum se făcea până acum pentru reducerea fraudelor – Surse

Foto: Pexels.com

Ministerul Educației vrea să elimine corectarea încrucișată între județe a lucrărilor de la Bacalaureat 2020. Procedura de la BAC, din 2015 până acum, a fost de trimitere a tezelor la corectare în alt județ decât cel în care au susținut elevii examenul, pentru a micșora șansele de fraudă. Proiectul de Ordin privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național 2020, obținut de Edupedu.ro și care va intra mâine în dezbaterea partenerilor de dialog social ai Ministerului Educației, NU mai conține următorul articol, prezent în ordinele de până acum: “Profesorii evaluatori dintr-un județ/municipiul București nu evaluează lucrări ale candidaților din propriul județ/municipiu”.

Dacă proiectul de ordin privind desfășurarea Bacalaureatului 2020 va fi aprobat în această formă, Guvernul Dăncilă continuă și extinde restaurația pe care a început-o cu Evaluarea Națională în 2019, în an cu două rânduri de alegeri: locale și parlamentare.

Edupedu.ro a relatat în exclusivitate în iunie 2019 că lucrările elevilor din București de la examenele de Evaluare Națională 2019 au fost corectate pentru prima dată tot în Capitală și nu încurcișat în alte județe.

O altă schimbare pe care Ministerul Educației vrea să o introducă la Bacalaureatul 2020 este introducerea la corectare a profesorilor care nu au urmat anterior un training pentru evaluarea lucrărilor de examen.

Profesorii care ar urma să corecteze lucrările de la Bacalaureat nu mai trebuie obligatoriu să fi fost formați anterior în domeniul evaluării, potrivit proiectului de ordin. Concret, proiectul de ordin introduce excepția prin cuvântul “de regulă”.

Cum sună articolul din proiectul obținut de Edupedu.ro: “Cadrele didactice nominalizate ca profesori evaluatori sunt selectate, de regulă, din rândul cadrelor didactice abilitate în domeniul evaluării prin cursuri de formare recunoscute de Ministerul Educației Naționale”.

Procedura corectării încrucișate a lucrărilor de la examenele naționale a fost introdusă la Bacalaureatul din 2015, de ministrul de atunci Sorin Cîmpeanu. Acesta a extins astfel la examenele susținute de elevi principiul aplicat prima dată în 2011, la titularizare, de Daniel Funeriu. Detalii aici

În plus față de regulile de până acum de organizare a bacalaureatului, în proiectul de act pentru Bacalaureatul 2020 apar și următoarele precizări cu privire la comunicarea rezultatelor:

” Art. 14. (…)
(2) Informațiile ce conțin datele de identificare a candidaților și rezultatele obținute de aceștia în cadrul examenului de bacalaureat național, care se afişează atât în format letric, la avizierul unităților de învățământ, cât şi pe pagina de internet a Ministerului Educației Naționale şi a inspectoratelor şcolare, sunt următoarele: numele, inițiala/inițialele tatălui și prenumele candidatului, unitatea de învăţământ de proveniență, județul; promoția; forma de învățământ absolvită; specializarea; rezultatul/notele obținute la fiecare probă de examen susţinută sau echivalată; media generală; rezultatul final: „reușit”/„respins”/„neprezentat”/„eliminat din examen”.
(3) Ştergerea de pe pagina de internet a Ministerului Educației Naționale şi a inspectoratelor şcolare a informaţiilor menționate la alin. (2) se realizează după împlinirea termenului de 2 ani de la data afișării. Afișarea în format letric la avizierul unităților de învățământ-centre de examen a acestor informaţii se realizează pe o perioadă de o lună de la data afișării. ”

Foto: Pexels.com

Citește și:

 

 

Exit mobile version