Babeș-Bolyai, cea mai bine clasată dintre cele 20 universități românești incluse în clasamentul QS pentru Europa Emergentă și Asia Centrală 2022. Prezență mult mai puternică pentru țări precum Polonia, Cehia sau Ungaria

2.112 vizualizări
Foto: Pixabay.com
România are o singură universitate în top 50, șase în top 100 și 20 în total în cea mai recentă ediție a clasamentului QS al universităților din Europa Emergentă și Asia Centrală – 2022, semnalat miercuri de prima clasată la nivel național, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca. 

În total, clasamentul include 450 de universități, din Polonia până în Kazahstan, număr considerabil mai mare decât cel de anul trecut (400). Cel mai bine reprezentate în acest top, realizat pe baza a 10 indicatori – printre care expertiza facultăților, ponderea studenților internaționali sau reputația academică – sunt Rusia și Turcia.

Din România, pe primele locuri sunt universitățile românești mari – Babeș-Bolyai, UB, Politehnica București, Al.I. Cuza din Iași sau Universitatea de Vest din Timișoara. La coada clasamentului local apar universitățile din Alba Iulia, Târgu Mureș, Arad sau Constanța, dar și USAMV București, instituția unde rector (suspendat pe perioada exercitării funcției de ministru al Educației) este Sorin Cîmpeanu.

Universitățile românești incluse în clasament:
Top 3 universități românești – QS regional

Universitatea Babeș-Bolyai – locul 43

Universitatea din București – 67

Universitatea Politehnica din București – 81

Universitatea Al.I. Cuza din Iași – 85

Universitatea de Vest din Timișoara – 94

Universitatea Tehnică Ghe. Asachi din Iași – 97

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – 119

Universitatea Politehnica din Timișoara – 153

Universitatea Transilvania din Brașov – 156

Academia de Studii Economice din București – 171

Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava – 172

Universitatea Dunărea de Jos din Galați – 182

Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – 201-210

Universitatea din Craiova – 211-220

Universitatea din Oradea – 211-220

Universitatea 1 Decembrie 1918 in Alba Iulia – 301-350

Universitatea George Emil Palade din Târgu Mureș – 301-350

Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București – 301-350

Universitatea de Vest Vasile Goldiș din Arad – 301-350

Universitatea Ovidius din Constanța – 401-450

Comparativ cu România, Polonia este prezentă cu 28 de instituții de învățământ superior, din care 6 în top 50. Republica Cehă, țară cu o populație considerabil mai mică față de România, este prezentă cu 18 universități, din care 5 în top 50, iar Ungaria – cu 16, dintre care 4 în top 50. Bulgaria este prezentă cu 5, din care 1 în top 50.

Clasamentul general pentru regiune este dominat de universități din Rusia, dar în top 10 apar și instituții de învățământ superior din Republica Cehă, Polonia sau Estonia:

  1. Universitatea de Stat Lomonosov din Moscova (Rusia)
  2. Universitatea Carolină din Praga (Republica Cehă)
  3. Universitatea de Stat din Sankt Petersburg (Rusia)
  4. Universitatea din Tartu (Estonia)
  5. Universitatea Jagiellonă din Cracovia (Polonia)
  6. Universitatea din Varșovia (Polonia)
  7. Universitatea Masaryk din Brno (Republica Cehă)
  8. Universitatea de Stat din Novosibirsk (Rusia)
  9. Universitatea de Stat din Tomsk (Rusia)
  10. Institutul de Fizică și Tehnologie din Moscova (Rusia)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ana Sipciu / Foto: Arhiva personala

Ana Sipciu, fondatoarea unei librării pentru copii: ”Descoperirea” titlurilor bune poate fi o provocare din cauza cantității de conținut care trebuie filtrat / Mă bucur că am ajuns să avem discuții înflăcărate despre cărți, asta înseamnă că devin din ce în ce mai importante. Abia aștept să devină virale și cărți atât de bune, încât nu ne putem abține să vorbim super-entuziast despre ele

Ce înseamnă o carte bună, atunci când vorbim despre piața de carte pentru copii? Avem de-a face cu o avalanșă de carte proastă, propusă spre cumpărare părinților, profesorilor și copiilor?…
Vezi articolul

Adulții cu nivel minim de alfabetizare au cea mai mare încredere că pot influența politica în Ungaria și Polonia, țări UE cu istoric de abateri de la democrație, dar și în țările iberice / Situația – contrară tendințelor internaționale semnalate în studiul PIAAC privind competențele adulților, la care va participa și România în anii următori

Încrederea oamenilor în capacitatea lor de a înțelege și de a influența scena politică este, de obicei, redusă în rândul adulților ce prezintă un nivel redus al unor competențe esențiale…
Vezi articolul

Rezultatele PISA 2022 la Matematică: Penultima țară din Uniunea Europeană, în scădere cu 2 puncte față de testarea din 2018 și al treilea cel mai slab rezultat din istoria testării internaționale standardizate în România

Rezultatele PISA 2022 obținute de România plasează țara noastră pe locul 45 la Matematică, în rândul celor 81 de state și economii care au participat la prima testare educațională internațională…
Vezi articolul