Avocatul Poporului a adresat, vineri, Ministerului Educației o serie de lămuriri privind modul cum va aplica ordinul referitor la obligativitatea școlii online. Instituția spune că a primit mai multe sesizări în ultimele zile, inclusiv de la Consiliul Național al Elevilor, cu care, subliniază anunțul oficial, Avocatul Poporului “desfășoară un proiect referitor la accesul efectiv la educație al tuturor copiilor”. Instituția cere ministerului să precizeze când și cum va oferi instruiri cadrelor didactice, în vederea școlii online, cum va face rost de bani pentru achiziția de tehnologii necesare pentru a asigura predarea și învățarea online și ce date are referitoare la accesibilitatea la terminale și servicii de comunicații, în mediul rural.
Ultimul punct pe lista Avocatului Poporului:
- “Dat fiind ca Ordinul Ministrului nu precizează, solicităm Ministerului Educației și Cercetării să clarifice situațiile în care actul de predare-învățare-evaluare în mediul online devine obligatoriu.”
Comunicatul integral:
Avocatul Poporului solicită Ministerului Educației și Cercetării să clarifice mai multe aspecte privind interpretarea și aplicarea Ordinului nr. 4135/2020
În ultimele zile, Avocatul Poporului a primit mai multe petiții în care au fost exprimate temeri referitoare la desfășurarea actului de predare-învățare-evaluare în mediul online, astfel cum este acesta reglementat prin Ordinul MEC nr. 4135/2020, dar și aspecte care vizează lipsa infrastructurii necesare desfășurării cursurilor, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.
Printre sesizările primite de Avocatul Poporului se numără și cea formulată de Consiliul Național al Elevilor, organizație împreună cu care instituția noastră desfășoară un proiect referitor la accesul efectiv la educație al tuturor copiilor.
Având în vedere rolul Avocatului Poporului de garant constituțional al drepturilor și libertăților, acesta solicită ministrului educației și cercetării lămurirea următoarelor aspecte:
• Pornind de la dispozițiile art. 10 lit. h) din Ordin, respectiv „cadrele didactice participă la activitățile de formare și webinariile recomandate de către Ministerul Educației și Cercetării, ISJ/ISMB și conducerea unității de învățământ”, care este orizontul de timp în care se vor efectua aceste instruiri și modalitatea concretă în care vor avea loc? Există în bugetul Ministerului Educației și Cercetării fonduri pentru astfel de cursuri de pregătire a tuturor cadrelor didactice din România?
• Având în vedere că învățământul preuniversitar în România este obligatoriu și gratuit, cum își propune Ministerul Educației și Cercetării să identifice și să valorifice sursele de finanțare necesare achiziționării terminalelor de tip desktop, laptop, tabletă sau telefon inteligent necesare desfășurării actului de predare-învățare-evaluare în mediul online?
• Ce soluții urmează a fi identificate pentru familiile cu mai mulți copii, cu un singur terminal de tip desktop, laptop, tabletă, telefon inteligent și care sunt nevoiți să-l utilizeze în același timp, având în vedere programul activităților didactice al acestora?
• Care este modalitatea prin care Ministerul Educației și Cercetării înțelege să gestioneze situația lipsei de acoperire a semnalului GSM pentru serviciile de voce și date în anumite comunități rurale din România?
• Ce modalități de suportare a costurilor pentru serviciile de internet are în vedere Ministerul Educației și Cercetării?
• Deține în prezent Ministerul Educației și Cercetării o situație statistică referitoare la numărul elevilor din mediul rural și gradul de accesibilitate al acestora la terminalele de tip desktop, laptop, tabletă și telefon inteligent și la serviciile de voce și date? Dacă nu, în cât timp consideră că va avea aceste date?
• Dat fiind ca Ordinul Ministrului nu precizează, solicităm Ministerului Educației și Cercetării să clarifice situațiile în care actul de predare-învățare-evaluare în mediul online devine obligatoriu.”
19 comments
Vai de mine, ce neinformat este avocatul boborului!! Pai, cum, dom’ne sa intrebe asa ceva: cand se va face, de catre cine, cu ce bani, cu ce echipamente? Inca de prin 2005, Ministerul Educatiei (in fine…, toate denumirile pe care chestia asta le-a avut de-a lungul timpului) a cheltuit MUNTI de bani pentru achizitionarea programului AeL (Advanced e-learning) facut de o firma a lui Ghita (o mare porcarie inutila si extrem de scumpa), cumpararea de zeci de mii de PC-uri de la Ghita (niste prastii ordinare, de mult depasite, cu procesoare Intel Pentium 2) la pret de 2000 de Euro bucata pe care era instalat “soft”-ul respectiv, instruirea TUTUROR cadrelor didactice, prin Casele Corpului Didactic din tara – bietii oameni veneau boi si plecau vaci, ca nu intelegeau / invatau nimic, mareata platforma se blocheaza tot timpul, este inutila si nefunctionala.
Asa ca, cum are tupeul sa intrebe Avocatul Poporului asa ceva? Sistemul este instalat, platit inzecit, spagile au fost date, personalul este instruit, totul merge ca uns! Mai putin sistemul in sine dar, la urma-urmei, ce conteaza fondul, cat timp forma este superba si frumos ambalata?! 😀
Buna ziua, sunt eleva și va trebui sa susțin examenul de bacalaureat , stau acasă de aproape de 2 luni, am văzut multe comentarii de la părinți Ai cărora copii sunt in clasele 1-7 care susțin sa se întoarcă la școala doar cei din clasele terminale pt ca ei nu își vor trimite copii la școala. Am o întrebare pt aceste persoane. Cei din clasele terminale nu sunt copii? Ei nu au frați, surori, părinți, bunici acasă ? Cum poate un părinte sa spună ca este de acord sa trimită copilul unui alt părinte acolo unde nu este de acord sa își trimita propriul copil? Cat despre examenul de bacalaureat continua a fii o problema atât pt copii, părinți și profesorii. Nu este posibil ca de atâta timp de zile sa nu se poată lua o hotărâre definitiva. Franța, Olanda, au anulat acest examen. Noi ROMÂNIA nu ne putem asuma asta?? De ce?? Franța a hotărât sa le acorde o șansa tuturor elevilor pt a continua studiile, asta este o Dovata de înțelepciune din partea lor. Noi avem dovata de…….eu nu sunt și nu voi fii de acord cu reîntoarcerea la școala nici pt a relua cursurile nici pt a susține examenele nu îmi permit lucrul acesta îmi iubesc aproapele iar riscul la care riscam sa fiim supuși doar pt aceste persoane care nu sunt in stare sa își asume anularea acestora este foarte mare. Eu una nu ma voi întoarce la școala pt susținerea examenelor indiferent de decizia luată de acest “Minister al Educației “ Eu nu îmi asum riscul de a ma expune atât pe mine Cât și pe cei apropiați la aceasta teroare doar pt ca “Doamna Ministru” își dorește acest lucru. Iar dacă voi avea surpriza sa mi se aducă la cu cunoștiință ca nu am absolvit bacalaureatul pt ca nu m-am prezentat la examen datorită acestei pandemi nebune care pur și simplu ne fura persoane dragi de lângă noi voi avea grija sa dau in judecată acest minister minunat ajungând pana la Curtea Internațională .
F.B.Te sustin, sunt profesor.Sanatate si un viitor mai bun pt.voi, sper!
Buna ziua! Trăim in niște momente uluitoare pline de stres pentru părinți, elevi și profesori. Revenirea in scoli este o idee extrem de proasta( chiar și revenirea doar celor din clasele terminale deoarece nici ei nu sunt imuni la virus) școlile ar trebui deschise in toamna, dacă virusul ne va permite. Copiii sunt generația viitoare, ei nu trebuie expuși acestui risc. Ne imaginam ca intr-o clasa sunt 27 de elevi: unii vin la Scoala cu părinții, altii prin transport public: dacă unul dintre elevii ce vin prin transport public a luat virusul de la o persoana și îl aduce in clase? Cine își asuma acest risc? Virusul poate ajunge la colegi, părinți și bunici! Cine își asuma moartea acestora?? Cât despre examenele naționale și bacalaureat doamna ministru susține ca tine legătura cu celelalte state din eu, întrebarea fiind de ce nu putem lua și noi o decizie???? Majoritatea, precum Olanda, Franța, Republica Moldova au decis ca acestea sa fie echivalate cu mediile din ceilalți ani, ceea ce este un lucru foarte corect, un lucru ce asigura siguranța elevilor. Cei care au învățat in acești ani și au obținut medii mari pot ajunge la liceele dorite( notele fiind luate pe meritul lor, pe cât de mult au învățat și cât de mult și au dat interesul). Mediile din al doilea semestru sa fie încheiate cu notele pe care le avem deja, astfel nu am mai Risca siguranța copiilor. ( imaginati-va cum va putea sta un copil, de orice vârsta 4 ore cu masca – fiind Adulți care nu o pot tine o ora) SĂNĂTATEA ESTE MAI IMPORTANTĂ DECÂT ORICE . Trebuie sa punem pret pe orele online, doamna ministru sa asigure tablete pentru elevii ce nu au posibilități. NU VA MAI BATEȚI JOC DE NOI TOȚI!!!! SĂNĂTATEA ȘI SIGURANȚA SUNT CELE MAI IMPORTANTE IN ACESTE MOMENTE!!! DOAR NU VREȚI SA AVEM MII DE CAZURI IN RÂNDUL COPIILOR?!
Sustin, aproape la fel gandesc si eu aceasta situatie, in calitate de mama, profesor, cetatean responsabil.Pop
Ce atata scandal ptr nimic. Oricum materia s a predat in proportie de 80%. Se poate recupera materia foarte bine in primele 2 saptamani din primul semestru din anul urmator cand va trece pandemia. Referitor la salarii, mai usor cu gargara deoarece toti din privat care primesc 75%din salar tot bugetari sunt acum si freaca menta. Patronii nu s au gandit la ei sa faca un fond de forta majora si i au lasat de izbeliste la mila statului. Toti lovesc in profesori de parca sunt sclavii lor dupa ce le au pus la multi o paine in mana. Unde este respectul ptr profesori care la multi copii le au fost si mama si tata de multe ori? Mai usor ca e plina tara de filozofi…….!
Comentarii ca acestea și altele, mult mai rele, din această perioadă, arată mentalitatea de astăzi a românilor despre profesori, educație, școală, locul și rostul instruirii, etc…
Ne aducem aminte despre asta în astfel de momente și apoi o lăsăm baltă! Și lucrurile merg din rău în mai rău! Când o să ne apucăm să discutăm cum trebuie acest lucru și să începem procesul de punere la locul lui în societate și în dezvoltarea țării? Nu putem? Sau nu vrem? Alții de ce pot? CUM pot? Criticăm tot ce este despre învățământ, mai ales profesorii. Unii, mulți, puțini, cine știe, poate merită! Dar cine i-a făcut, i-a investit și-i păstrează profesori? Cu ce scop? Cât la sută dintre candidații la profesia de profesor și ajung profesori în alte țări dezvoltate și la care învățământul și profesorii nu sunt, ca la noi, niște neica nimeni? În Finlanda am auzit că ar fi cam 10%? Ce făcea acolo ”Spiru Haret” și altele? Cine a înființat astea? Cine le menține? Cine a dat legea care a transformat învățământul superior într-o afacere? Câți rectori/prof. univ. sunt în parlament? Cât alocă România pt învățământ din PIB? Câte întrebări de astea mai sunt încă și când le vom răspunde așa cum trebuie?
Ce ușor e acum să ocărâm!
De pe margine!
Accesul administratorului sau al furnizorului de servicii la datele dvs.
Contul G Suite poate accesa majoritatea produselor Google folosind adresa de e-mail care v-a fost atribuită de administrator. Este important să rețineți că administratorul are acces la toate datele pe care le stocați în acest cont, inclusiv la e-mailul dvs. Pentru mai multe informații, citiți Politica de confidențialitate Google.
În plus, administratorul domeniului dvs. poate dezactiva anumite servicii sau restricționa posibilitatea dvs. de a muta date în și dintr-un cont de organizație.
Dacă accesați produse Google folosind adresa de e-mail care v-a fost atribuită de un administrator, acordul sau legătura dvs. legală cu administratorul respectiv poate să afecteze:
cine este proprietarul datelor sau al conținutului pe care îl trimiteți sau încărcați prin contul dvs.;
condițiile în care puteți accesa contul dvs. sau în care contul poate fi dezactivat;
cine poate accesa sau șterge datele din contul dvs.
Dacă în prezent contul este gestionat de dvs. sau este gestionat de o echipă, este posibil ca acesta să devină gestionat de un administrator de domeniu. Aflați mai multe.
De asemenea, puteți accesa produsele Google care nu sunt incluse în G Suite creând un Cont Google care nu este gestionat prin G Suite.
Ce/cati profesori si-au dat acordul/li s-a cerut acordul pentru asa ceva?????
Mă întreb cum poate doamna ministru să emită un ordin în care actul de predare-învățare-evaluare în mediul online devine obligatoriu, din moment ce în decretul stării de urgență este specificat că se suspendă dreptul la învățătură. http://www.just.ro/wp-content/uploads/2020/04/decretul-240-2020-m-of-311-din-14-apr-2020.pdf
dreptul la învăţătură este RESTRĂNS nu SUSPENDAT !!
Conform decretului se restrange (nu se suspenda) exercitiul dreptului la educatie.
Foarte mișto! Pe bune, chiar credeți doamna ministru că nu ne-am prins că vreți să justificați plata integrala a profesorilor, adică a singurilor bugetari care nu-și justifica banii!
Nu vreti sa treceti in locul profesorilor atat de “avantajati”? Macar pt 1 zi cu 6 ore de predare la clase 5-11?Eventual pe costurile energiei, internetului si calculatorului platite din prapaditul buget propriu?Basca energia intelectuala care ,observ, in ultima vreme ca lipseste din plin multor compatrioti!
Faceti un exercitiu de imaginatie!
Ei, lăsați, prețul salariului vostru întreg e torturarea copiilor cu ochii-n calculator. Și știu exact cum că faceți voi “orele”!
Doar ca sa ,,ii pazeasca” pe elevi 6 ore pe zi si profesorii tot isi justifica salariile.
Sa fim seriosi! Chiar daca am lua 3 luni salarii pe timp de pandemie, statul ar pierde mai mult daca nu ar plati profesorii. Daca pleaca 50.000 de profesori la sparanghel sau la catedra in Germania sau Danemarca, CINE ar veni in locul lor?
Din cauza unei gandiri deficitare 30.000 de medici ii salveaza pe germani, francezi sau englezi in loc sa munceasca in Romania. STATUL TREBUIE SA INVESTEASCA IN OAMENI! O vaca primeste mai multi bani ca subventie decat un copil alocatie. Este NORMAL?
Care profesori? Mai sunt profesori in Romania? Poate doar cei vechi, formati pe vremea lui Ceausescu, care nu s-au pensionat inca. Ca o buna parte din cei noi au, ei insisi, deficiente educationale grave, iar cei putini care sunt buni, merg la scoala sa se odihneasca, dupa pregatirea facuta acasa.
In tot cazul, in majoritatea scolilor / oraselor, definitia de “profesor bun” / “profesor rau” e relativa; caracterizarea unui profesor depinde de cat de mult e dispus sa-si prostitueze profesia, sa-i gadile sub coada si sa dea note mari copiilor parvenitilor zilei, indiferent de nivelul lor intelectual sau de aplecarea lor spre studiu (de regula, nu prea exista asa ceva). Intorcandu-ma pentru scurt timp in orasul meu de bastina, nu mi-a venit sa cred cine e considerat, acum, “profesor bun”: toti repetentii, toate lichelele, toate parasutele generatiei mele!
Foarte deșteaptă! De ce nu v-ați făcut profesoară?
M-am ferit Dumnezeu!