Avertisment al cercetătorilor: Întârzierea legii bugetului pe 2019 are efecte catastrofale asupra sistemului naţional de cercetare

584 de vizualizări
dezinfectant eficient împotriva Covid-19
Foto: Pixabay.com
Cercetătorii avertizează că întârzierea aprobării legii bugetului de stat pe 2019 “are efecte catastrofale asupra sistemului naţional de cercetare”. Asociația Ad Astra, care reunește cercetători din România și din afară, atrage atenția că întârzierea înseamnă “chiar disoluția echipelor de cercetare constituite” în proiectele finanțate până acum prin competiție.

“Finanţările proiectelor obţinute prin competiţie nu se pot derula pe baza legii bugetului din anul anterior, asemenea altor activităţi bugetare. Deschiderea finanţărilor, în fiecare an, se face la cel puţin câteva săptămâni de la promulgarea legii bugetului, după ce se încheie contractele de finanţare între diversele autorităţi şi apoi între autorităţile contractante şi contractori (institute sau universităţi)”, explică Ad Astra, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Potrivit cercetătorilor, “întârzierea înseamnă o împiedicare sau chiar o întrerupere a cercetărilor finanţate public, în toată ţara, pentru câteva luni, și chiar disoluția echipelor de cercetare constituite, agravând şi mai mult starea deja fragilă a sistemului”.

“Solicităm ministerului de finanţe să emită imediat proiectul legii bugetului de stat pe 2019 şi să deschidă dezbaterea publică asupra acestuia”, transmit cercetătorii Ad Astra.

“Solicităm, de asemenea, respectarea nivelurilor de finanţare publică stabilite prin HG929/2014—Strategia Naţionala de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare, atât pentru 2019 (0,83% din PIB), cât şi pentru 2020 (0,97% din PIB). Reamintim că nivelul de finanţare pe anul pe 2018 a fost sub un sfert din cel stabilit prin strategia naţională”, se arată în comunicat.

Foto: pixabay.com

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raportul național de evaluare de la testarea standardizată privată din iunie, pe 150 de mii de elevi din 500 de școli de stat, publicat de Ministerul Educației, are copyrightul companiei partenere a ministerului și nimic din el nu poate fi publicat fără acordul acesteia

Raportul național de evaluare în urma testării standardizate din mai-iunie 2022, publicat de Ministerul Educației pe site-ul propriu, este marcat pe fiecare pagină cu dreptul exclusiv al autorului „Copyright, toate…
Vezi articolul