„Avem elevi cu rezultate foarte bune la învățătură, dar care la examenele naționale obțin o notă mică”, a declarat Nicoleta Lițoiu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, pentru TVR Craiova. Aceasta a spus că elevii nu sunt obișnuiți să-și gestioneze aceste emoții care apar pe parcursul desfășurării examenului național și simulările examenelor naționale „trag un semnal de alarmă.”
„Fie că sunt organizate la nivel de școală, fie că sunt organizate la nivel județean sau la nivel național, ele (simulările examenelor naționale – n.red) reprezintă o primă etapă de evaluare obiectivă și unitară a elevilor, iar pe lângă familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen național, cu regulile de organizare a acestui examen, cu atmosfera de examen, cu încadrarea în timpul propus, are loc și familiarizarea elevilor cu tipul de subiecte, cu redactarea subiectului pe foile tipizate, dacă vorbim de examenul național de bacalaureat, sau pe foile de tip broșură, în cazul examenului de Evaluare Națională. Deci, elevii se familiarizează din timp cu aceste lucruri și este foarte, foarte important, pentru că, de la o simulare la alta, ați văzut că deja procentul crește, nota elevului se mărește”, precizat inspectoarea.
Nicoleta Lițoiu a vorbit despre gestionarea emoțiilor, în cazul în care elevii dau simulări pe scoală și județene înainte de susținerea examenului propriu-zis:
„Putem vorbi însă și de o gestionare a emoțiilor. Avem elevi cu rezultate foarte bune la învățătură, dar care la examenele naționale obțin o notă mică. Ei nu sunt obișnuiți să-și gestioneze aceste emoții care apar pe parcursul desfășurării examenului național, ori deja se obișnuiesc cu aceste emoții la simularea județeană. Vine apoi simularea națională, ei își stăpânesc mai bine emoțiile, iar la examenul de bacalaureat ei pot să aibă un procent optim de concentrare și atunci ei vor obține un rezultat foarte bun.”
Edupedu.ro a scris că simularea județeană pentru Evaluarea Națională 2025 și simularea județeană a examenului de Bacalaureat 2025 din județul Dolj se vor desfășura în perioada 20-22 ianuarie 2024, potrivit inspectoratului școlar.
„Așa cum ați observat, la nivelul județului am postat deja pe site-ul inspectoratului școlar calendarul simulărilor județene pe care noi le vom desfășura în luna ianuarie. Pe 20-21 ianuarie vom avea organizarea simulării Evaluării Naționale, iar pe 20, 21 și 22 la nivelul unităților de învățământ liceal se vor desfășura simulările județene ale examenului național de bacalaureat. Deci, imediat după ce începe noul an, noi vom începe și simulările județene, deoarece pe 17-18 martie vor avea loc simulări naționale ale Evaluării Naționale, iar în zilele de 24, 25 și 26 martie vor fi organizate simulării naționale pentru examenul de bacalaureat. Astfel vom avea la nivelul județului și simulări organizate la nivelul unităților de învățământ, și simulări județene, și simulări naționale”, a spus profesoara.”
Aceasta a povestit de ce sunt importante simulările pentru elevi, părinți și profesori:
„Sunt foarte importante simulările, pentru că, practic, trag un semnal de alarmă. După prima simulare, când evaluarea este unitară la nivelul județului, părinții deja încep să analizeze rezultatul pe care îl obține propriul copil. Pentru elev este un semnal de alarmă, deoarece își dă seama de nivelul de cunoștințe pe care l-a atins la momentul acela. Și este un semnal de alarmă și pentru profesori, pentru că părinții primesc, într-adevăr, o informare corectă a stadiului de pregătire al copilului, profesorul analizează la nivelul clasei, la nivelul școlii, rezultatele simulărilor și își stabilește un plan de măsuri: ce va face în continuare, astfel încât toți elevii să dobândească cunoștințele necesare pentru ca la examenul propriu-zis să nu fie luat prin surprindere. Stabilesc un plan de măsuri, un plan remedial, astfel încât toți elevii să poată obține peste cinci la examenul de Evaluare Națională și peste șase la examenul național de bacalaureat.”
Informații de context – simulările la nivel național
Simularea Evaluării Naționale (EN VIII) 2025 are loc în modulul 4 de cursuri, mai exact începe pe 17 martie cu proba la Limba și literatura română.
Calendar Simulare Evaluare Națională 2025:
- 17 martie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
- 18 martie 2025: Matematică – probă scrisă
- 19 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 31 martie 2025: Comunicarea rezultatelor
Calendar Simulare Bacalaureat 2025:
- 24 martie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
- 25 martie 2025: Proba obligatorie a profilului – probă scrisă
- 26 martie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – probă scrisă
- 27 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 8 aprilie 2025: Comunicarea rezultatelor
Despre rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2024
În urma contestațiilor, 74,5% dintre elevi au obținut medii mai mari sau egale cu 5 la Evaluarea Națională 2024, în creștere cu 0,1%, față de rezultatele inițiale, potrivit comunicatului de presă al Ministerului Educației.
Au fost depuse 27.642 de contestații, adică cel mai mare număr de lucrări din ultimii 10 ani. Pentru 14.720 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări, notele au fost modificate prin scădere, conform. Ministerului Educației. Numărul total de note modificate după contestații este de 24.366.
A crescut numărul elevilor cu media generală 10 la Evaluarea Națională 2024, după rezolvarea contestațiilor, potrivit Ministerului Educației. Inițial erau 65 de medii de 10. După soluționarea contestațiilor, numărul lor a crescut la 74. Concret, 9 din elevii care au făcut contestații au obținut medie maximă.
Un elev de la Școala Gimnazială nr. 190 din București a obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română, după ce inițial primise 7.70. După contestație, nota i-a crescut cu 2.3 puncte. Media elevului a crescut, după contestații și schimbarea notei la română, de la 8.8, la 9.95.
Edupedu.ro a scris și despre cazul unui elev din Târgoviște a obținut 4 puncte la contestație la Limba și literatura română.
Pentru un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024 și care a obținut după contestație nota 9,75, inspectoratul școlar a precizat că „a fost o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare”.
Despre rezultatele finale de la BAC 2024 (sesiunea iunie-iulie)
Rata de promovare a examenului de Bacalaureat 2024 este de peste 78%, după soluționarea contestațiilor. “În urma soluționării contestațiilor, rata de succes în sesiunea iunie – iulie 2024 a crescut la 78,2%, comparativ cu procentele din sesiunile iunie – iulie din ultimii doi ani se remarcă un progres de 3% “, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Amintim, rezultatele inițiale arată că la Bacalaureat 2024 este cea mai bună rată de promovare din ultimii 15 ani.
59 de candidați care au susținut examenul de Bacalaureat 2024, sesiunea iunie-iulie, au obținut media 10, după ce au fost soluționate contestațiile, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației. Inițial, când au fost publicate rezultatele inițiale erau doar 39 de candidați cu media 10.
Aproape 49.000 de note de la Bacalaureat 2024, sesiunea iunie-iulie, au fost greșite și modificate după contestații, după cum se arată în comunicatul de presă al Ministerul Educației de după anunțarea rezultatelor finale.
Din 51.373 de note contestate, 48.896 au fost modificate. În procente, 95,1% din note au fost greșite și recorectate la contestații și doar 5% din note au rămas ca cele inițiale.
Niciun candidat din 50 de licee din țară nu a luat examenul de Bacalaureat 2024, sesiunea iulie, conform rezultatelor dinaintea contestațiilor de la Ministerul Educației, prelucrate de platforma BacPlus. Au fost luate în considerare licee de stat și private și licee cu câte un singur candidat. Anul trecut erau 53 de licee cu o rată de promovare zero, potrivit platformei.
În iunie 2023, Marcel Ciolacu, premierul României, spunea, în Parlamentul României, că „România nu trebuie să aibă licee în care niciun elev nu ia bacul. România nu trebuie să mai aibă în sistemul de educație oameni cu doi și trei la titularizare, care s-au făcut profesori doar pentru că n-au găsit altceva mai bun de făcut”.
Condițiile pe care un elev trebuie să le îndeplinească pentru a promova examenul de Bacalaureat sunt:
- să-și fi echivalat sau recunoscut toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
- să susţină toate probele scrise şi să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
- să obţină media generală 6(cel puţin) la probele scrise.
Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Acolo unde candidaţii obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.
7 comments
PANSELUTELE
protejați , dusi cu mașina de mici la scoala , sa nu se stie rezultatele scolare , notele , toata lumea cu coronița , părinți care intervin , negocierea notelor etc vine realitatea dura Nr 1 : ex de admitere liceu , bacalaureat , admitere facultate și clachează.
partea a doua : admiterea la facultate , secretizate rezultatele , ex luate vai steaua lor , cu copiat , teme facute cu chatgpt ul , facut rost de subiecte , fraudare online pe grupuri , mofturi cand sunt evaluați , ochi dati peste cap , vociferări , iau profesorii la pertu , trantesc ușa sălii de curs cand pleaca , vin la jumatea orei , cu gluga in cap și pun capul pe banca , mai dorm o juma de ora , apoi incep sa și bea cafeaua, licența cumparata , facut rost de subiecte la ex licența . și vine realitatea dura episodul 2 : accesul pe piata muncii .
incep relațiile , mieunaturile , facut rost de lista de intrebari de la interviu , fraudat daca este interviu online etc. in sfarsit unii reusesc sa intre pe la corporatii . Si vine realitatea dura ep 3 : nu fac fata pe piata muncii . nu au etica și disciplina muncii , se plang ca le e greu sa respecte un program , un termen etc. sunt praf , după un an zboară mai bine de jumate.
PANSELUTELE OFILITE GAME OVER.
cautati :
“Generația Z pe piata muncii “
:))….pai farmecul și scopul unui examen este in sine emoția, presiunea rezolvării unei sarcini în anumite conditii că și asta ar trebui învățată… …..
… stupidă și birocratica motivație/ explicatie, asta că se elimina emoția …
Pai asta ar fi scopul simularii?
Atins vreodată de cineva? . Tangibil , cumva?? :))
Simularea nu este luată în serios de copil , pt că nu are efect real…… .e așa de logic .. .
văleu, doamna inspectoare ….
corect.
cică hai sa ne jucam de a examenul .
cand e pe bune , toți vor la baie.
da, și în plus, comparativ , spre ex, cu unii adulți care au învățat mai multe sensuri, scopuri și utilitatea in general a simulării, ( de ex, când lucrezi la un minister și faci o procedura despre acordarea de burse :)) )
…..până pe la sfârșitul copilării, copiii iau lucrurile așa cum vin….. zici simulare, atunci e simulare și nu altceva….deci, emoțiile vor fi întocmai….. căci vor fi fost simulate, corect, nu?
Excelentă radiografie a unei generații!
Problema este că ei trebuie să învețe să muncească, astfel încât noi să putem să ne retragem. Soluția care este ??
Domnule Gogu sunt de acord cu dumneavoastră în ce ați spus dar sa știți ca nu toți din generația z sunt asa cum ați descris.Si încă o chestiune: sa știți ca piața muncii a devenit mult mai stricta,mai ales în anumite categorii
bun de citit că să știm cum stam cu panseluțele pe piata muncii:
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/tineri-adaptare-munca-recompense-979856.html