“Autoritățile publice locale să demareze cu celeritate expertize pentru toate clădirile în care se desfășoară activități educaționale și să dispună măsurile necesare consolidării acestora” solicită Federația Națională a Părinților (FNAP), după ce Ministerul Educației a identificat doar 39 de clădiri ale unor unități de învățământ, încadrate în clasa de risc seismic I, din care doar 21 de clădiri sunt aflate în uz. Printr-un comunicat transmis miercuri dimineață, organizația cere, totodată, autorităților centrale să prioritizeze acțiunile în cazul clădirilor aparținând școlilor și grădinițelor.
Potrivit Federației, datele înscrise în SIIIR, invocate de minister, “nu reflectă, întotdeauna realitatea. Pentru ca datele să fie complete, este necesar ca respectivele clădiri să fi trecut anterior printr-un proces de expertizare tehnică, realizat de specialiști în domeniu pentru a putea fi încadrate într-una dintre categoriile de risc seismic.”
Măsurile propuse de FNAP:
- alocarea resurselor financiare necesare pentru expertizarea tehnică a tuturor clădirilor în care funcționează unități de învățământ și pentru consolidarea și renovarea acestora, în baza unui calendar asumat de autorități,
- identificarea unor soluții pentru relocarea unităților de învățământ care funcționează în clădiri încadrate în risc seismic I, astfel încât procesul educațional să nu fie afectat sau să nu fie necesară trecerea în online a elevilor.
Amintim că Ministerul Educației a publicat lista celor 21 de școli aflate în risc seismic I, în urma ședinței comitetului interministerial de marți, de la Palatul Victoria. Potrivit ministerului, “39 de clădiri sunt încadrate în clasa de risc seismic I, din care doar 21 sunt în uz. Dintre aceste 21 de clădiri, 15 clădiri au destinația săli de clasă/laboratoare, iar 6 clădiri au alte destinații”.
- Guvernul a anunțat marți că sunt doar “21 de școli cu risc seismic I în toată România, anunță Guvernul, care spunea săptămâna trecută că sunt 118 clădiri”. Justificarea fiind că unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite. – detalii aici
Comunicatul Federației Părinților: