Aura Danielescu, șefa ISJ Timiș, după ce peste 92% din elevii de la seral nu erau prezenți la ore: Cel mai sănătos este să schimbăm politica educațională. Poate reușim să facem prezența obligatorie doar de 20%, iar în restul timpului ei să aibă posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursuri online

Aura Danielescu / Foto: captură Youtube.com

Aura Danielescu, inspector școlar general Timiș, a declarat, pentru TVR Timișoara, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că cel mai sănătos „este să schimbăm politica educațională și să venim cu soluții de la nivelul nostru”. Aceasta a spus că „poate reușim să facem prezența obligatorie doar procentual, un procent de 20%, iar în restul timpului ei să aibă cumva posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursul online”.

„Cred că cel mai sănătos și cel mai corect posibil este să schimbăm politica educațională și să venim cu soluții de la nivelul nostru. Poate, până la urmă, conștientizăm faptul că ei, într-adevăr, sunt în câmpul muncii, sunt adulți, au familii. Poate reușim să facem prezența obligatorie doar procentual, un procent de 20%, iar în restul timpului ei să aibă cumva posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursuri online”, a precizat Aura Danielescu.

Mihai Ritivoiu, prefectul județului Timiș, a spus, pentru TVR Timișoara, că este îngrijorat de faptul că unii profesori care predau elevilor de la seral nu vin la ore și sunt plătiți.

„Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți pe bani – orele de seral se plătesc la fel ca orele de la liceele normale – care vin sau nu vin la ore, pentru că unii erau absenți. Această practică este generalizată și avem două consecințe: cheltuirea de bani de la bugetul statului – este o realitate și vorba aia: e clar că banii s-au cam terminat.”

Iată ce stabilește Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

Articolul 17 – „(1) Formele de organizare a învățământului preuniversitar sunt: învățământ cu frecvență zi, învățământ cu frecvență seral și învățământ cu frecvență redusă. Frecvența se referă la prezența în spațiul școlar.”

Articolul 33 – „(1) Învățământul liceal se organizează în licee teoretice, licee vocaționale și licee tehnologice și cuprinde clasele a IX-a-a XII-a pentru învățământul cu frecvență și clasele a IX-a-a XIII-a pentru învățământul cu frecvență seral și învățământul cu frecvență redusă.

(12) Durata studiilor în învățământul liceal cu frecvență zi este, de regulă, de 4 ani, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. d) și cu planurile-cadru aprobate prin ordin al ministrului educației. Pentru formele de învățământ liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă, durata studiilor se prelungește cu un an. Organizarea și funcționarea învățământului liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă sunt reglementate prin metodologii specifice, aprobate prin ordin al ministrului educației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Ce înseamnă învățământ seral, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

„Învățământul cu frecvență și cu frecvență redusă reprezintă forme de organizare a activităților didactice. Învățământul cu frecvență implică participarea obligatorie a beneficiarilor primari la activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ. Forma de învățământ cu frecvență poate fi organizată în program de zi sau seral. Învățământul cu frecvență seral se desfășoară în aceleași zile în care se desfășoară învățământul cu frecvență de zi, de regulă, după-amiaza și/sau seara. Învățământul cu frecvență redusă implică participarea beneficiarilor primari la o parte dintre activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activități de studiu individual, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ.

Citește și:
Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți care nu vin la ore, spune prefectul județului Timiș, după ce 20 de profesori erau absenți și 92% din elevi nu erau prezenți la ore, în urma unui control în 18 licee și colegii cu învățământ seral: Cum ne putem baza pe meseriașii formați de aceste licee?
Exit mobile version