AUR, afirmații scandaloase: Istoria Holocaustului, o temă minoră ridicată la rangul de materie / O acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România

1.380 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
AUR susține, într-un comunicat de presă, că istoria Holocaustului și educația sexuală reprezintă ”teme minore” care au fost ridicate la rangul de materii, în ceea ce califică a fi drept o ”acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România”, informează G4Media.ro.

„Alianţa pentru Unirea Românilor atrage atenţia asupra faptului că, în ultimii ani, se constată o acţiune sistematică de subminare a calităţii învăţământului din România prin ridicarea la rangul de “materii” a unor teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecţii în cadrul materiilor existente (ex. educaţie sexuală, istoria Holocaustului etc.), în paralel cu reducerea importanţei acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generaţii: ştiinţele exacte, Limba şi literatura română, Istoria naţională”, se arată în comunicat.

Nu este prima ieșire care trădează simpatiile neolegionare și negaționiste ale liderilor AUR, partid care l-a susținut pentru funcția de premier pe Călin Georgescu, un simpatizant declarat al lui Ion Antonescu și Corneliu Zelea Codreanu.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.
Citește și: AUR solicită ministrului Educației să includă Limba Română, Istoria și Engleza în lista olimpiadelor școlare / Aş vrea să cred că eliminarea Limbii române şi a Istoriei din cadrul olimpiadelor şcolare este doar o scăpare, spune George Simion

3 comments
  1. A respinge o materie impusă forțat prin lege, poate inoportună in contextul educațional românesc, nu e extremism.

    A respinge unități de învățare despre Holocaust integrate in anumite discipline( cea mai optimă soluție) este poate imoral dar nu neapărat extremist.

    Etichetarea forțată a unui partid si politizarea unei discipline școlare nu va aduce decât efectul opus.
    Victimizarea partidului respectiv și creșterea numărului de simpatizanți.

    Ideea că sistemul educațional românesc trebuie sa devină un exemplu de bune practici prosemit nu cred că aduce niciun avantaj politic, ba chiar poate atrage dușmani ai țării de care nu avem nevoie.

  2. Nu este nimic scandalos legat de aceste afirmatii.
    Holocaustul reprezinta o perioada foarte scurta de mai putin de 5 ani.
    Acesti ani sunt foarte discutabili chiar si in cazul tarii noastre iar in contextul in care programa din cadrul materiilor mult mai importante precum matematica, limba romana sau chiar istoria in sine sunt cu totul invechite, pare o imbecilitate totata ca “holocaustul” sa devina o intreaga materie in sistemul nostru de invatamant; asta pe langa faptul ca nu am mai auzit de alta tara in care sa existe asa ceva.

    Din nou, prioritatile partidelor de la putere si mai ales cele ale lui Campeanu nu sunt aliniate deloc cu cele ale tarii

  3. Nu este nimic neolegionar și negaționist in a te opune promovării unor noi materii, in condițiile in care există foarte puțin timp pentru materiile de bază din școală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

AUDIO O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, / Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă

Injurii, umilințe, ton ridicat și ironii batjocoritoare adresate de o învățătoare elevilor ei se pot auzi pe înregistrările trimise Edupedu.ro de părintele unui copil din clasa a III-a de la…
Vezi articolul

Vulnerabilizarea inspecțiilor școlare ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor Ministerului Educației, a calendarelor concursurilor, examenelor naționale și olimpiadelor – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

O amenințare semnalată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) este vulnerabilizarea inspecțiilor școlare ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor Ministerului Educației, a calendarelor concursurilor, olimpiadelor și…
Vezi articolul

Bugetul Educației ar urma să fie de doar 2,5% din PIB, spune “pe surse” Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Organizația acuză guvernul că “ignoră dialogul social” și cere intervenția președintelui Iohannis

“2,5% din PIB ar urma, potrivit unor surse neoficiale, să fie bugetul alocat educației în anul 2021  de la bugetul de stat”, scrie, într-un comunicat de presă transmis joi, Federația…
Vezi articolul
Școala în Noua Zeelandă

Apelul unor ONG-uri ale tinerilor: Guvernul “să sprijine sectorul pentru tineret”, prin redistribuirea unor fonduri către granturi, programe de sprijin, activități culturale și concerte. Plus măsuri de sprijin fiscal

Consiliul Tineretului din România (CTR) și Alianța Națională a Organizațiilor Studențești (ANOSR) cer autorităților să redistribuie fondurile alocate unor concursuri naționale pentru finanțarea unor proiecte ale organizațiilor de tineret și…
Vezi articolul