Au început să ajungă în școli borderourile de evaluare de la simularea examenului de BAC 2024 / Profesorii și elevii pot verifica lucrările pe itemi

4.380 de vizualizări
Sursa: Edupedu.ro
Borderourile de evaluare pentru fiecare probă de la simularea examenului de BAC 2024 au început să ajungă în școli, potrivit surselor Edupedu.ro. Borderourile conțin punctajele detaliate pe itemi pe fiecare lucrare, iar profesorii pot verifica lucrările împreună cu elevii. Amintim, Ministerul Educației a transmis vineri, după program, notele elevilor de la simulare și a justificat întârzierea borderourilor prin numărul mare de tipuri de subiecte.

Au început să ajungă în școli borderourile de evaluare de la simularea examenului de BAC 2024, potrivit surselor Edupedu.ro. Acestea îi vor ajuta pe elevi și profesori să identifice unde au greșit, la ce itemi și cum au fost punctați.

Ministerul Educației a anunțat notele elevilor, vineri, 15 martie, cu întârziere. Instituția a mai precizat că borderourile de evaluare care conțin punctajele pe itemi pentru fiecare elev în parte vor ajunge în școli cel târziu miercuri, 20 martie. Elevii au putut să își vadă lucrările și au aflat notele vineri, însă pentru a le putea verifica împreună cu profesorii pentru a vedea unde au greșit, este nevoie de borderourile de evaluare.

Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinți”, anunța Ministerul Educației.

Justificarea întârzierii a fost numărul mare de tipuri de subiecte și faptul că unii profesori au corectat lucrări și “în cursul serii de joi, 14 martie”. 

Din aceleași motive, “analiza pe gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, va fi făcută publică cel mai târziu pe 22 martie”. (n. red vineri)

“În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu  asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie”, mai spunea Ministerul.

Informații de context

Amintim, la simularea BAC 2024 aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit datelor publicate vineri după amiază de Ministerul Educației.

Rezultatele de la simulare au fost publicate de Minister după ora 16, iar cu o oră înainte abia au început să ajungă în inspectorate și mai departe în școli.

Profesorii evaluatori au avut termen ca, până miercuri, 13 martie, să termine de corectat lucrările elevilor de la simularea pentru BAC 2024, potrivit surselor Edupedu.ro. Unii profesori au corectat până joi seara, lucru confirmat și de Minister.

Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.

Ce efort ar fi făcut ministerul dacă aloca 2 euro pe lucrare, să spunem, și plătea și simulările? Erau 800.000, cel mult 1.000.000 euro”, a spus Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București, într-o intervenție la TVR Info.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”.

Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”. Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”.

Este a doua sesiune de corectare digitalizată a unor lucrări la nivel național, după simularea Evaluării Naționale de acum aproape o lună. Rezultatele simulării EN VIII 2024 centralizate la nivel național au arătat că peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică și că trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei.

Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue după simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise, chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației, Ligia Deca.

Lucrările de la simulări ale elevilor din școlile cu „acces limitat la Internet” au putut fi scanate în alt centru de examen sau la comisia județeană de examen, iar în cazul în care platforma de evaluare digitalizată pică „se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme”. 

De asemenea, lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale 2024 au putut fi scanate din nou de profesorii din școli și încărcate pe platformă dacă evaluatorii au observat că sunt scanate greșit sau că nu sunt toate paginile pe care lucrarea ar trebui să le aibă, conform unor răspunsuri dintr-un ghid al Ministerului Educației lansat luna trecută.

Citește și:
Rezultate simulare BAC 2024: Aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română / La matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5
SURSE Rezultatele de la simularea pentru BAC 2024 au început să ajungă în școli – UPDATE
Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea examenului de Bacalaureat 2024, publicate de Ministerul Educației

Rezultate simulare BAC 2024. Borderourile de notare cu punctajele detaliate vor ajunge în școli, la profesori, până miercuri, 20 martie, anunță ministerul, după ce notele au venit vineri după program

1 comment
  1. Numărul de lucrări a crescut zilnic depășind 60 de lucrări,au fost profesori care au corectat și peste 140 de lucrări . Inițial termenul evaluării a fost până la data de 11 martie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studiu pe un eșantion de oportunitate: din peste 570 de liceeni care au răspuns la chestionare online, majoritatea au valori de stânga, iar nouă din zece vor ca statul să asigure sănătate și educație de calitate și să garanteze drepturile egale ale cetățenilor

Majoritatea celor 575 de liceeni din 34 de județe, participanți la un sondaj al organizației World Vision România, care au răspuns la un chestionar online, au valori de stânga, conform…
Vezi articolul

Subiecte greșite la simularea de Matematică la clasa a VIII-a, primite de copii din Bacău. Inspectoratul Școlar: Elevii au primit subiectele de anul trecut. Vor da o nouă simulare

Subiecte greșite au fost primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea examenului de Matematică în comuna Răchitoasa din județul Bacău, anunță deputatul PNL Tudorița Lungu, citată de Agerpres. Oficialii…
Vezi articolul

Comasarea disciplinelor Fizică, Chimie și Biologie într-o singură materie numită „Științe”, pentru elevii claselor a V-a – a VII-a, propusă oficial în noul curriculum de Ministerul Educației din Republica Moldova

Ministerul Educației din Republica Moldova a propus oficial în noul curriculum școlar pus în dezbatere publică ca disciplinele Fizică, Chimie și Biologie să fie comasate într-o singură disciplină, numită „Științe”,…
Vezi articolul