Au fost aprobate 2.200 de angajări în învățământ, deși inițial Ministerul anunțase 3.500 posturi / Locurile de muncă noi sunt în creșe, grădinițe și școli speciale, dar și pentru personal în școlile incluse în programul Masă caldă

2.676 de vizualizări
Foto: gov.ro
Vineri, Guvernul a aprobat o hotărâre prin care se suplimentează cu doar 2.200 numărul de locuri în învățământul preuniversitar: creșe, grădinițe, școli. Numărul este mai mic decât cel anunțat inițial în proiectul de hotărâre, 3.500 de posturi. De precizat, Hotărârea de Guvern aprobată vineri nu era inclusă pe ordinea de zi a Executivului.
  • Ministerul Educației a eliminat recent mai multe categorii de elevi dintre beneficiarii de burse școlare, iar potrivit reprezentanților părinților și elevilor, acțiunea ar fi fost justificată prin lipsa banilor. Reducerea numărului de posturi de la 3.500 propuse, la 2.200 aprobate, are loc în același context, potrivit surselor Edupedu.ro.

Ministerul Educației anunța, printr-un proiect de hotărâre de Guvern la finalul lunii august, că va suplimenta cu 3500 numărul de posturi în învățământul preuniversitar, iar posturile înființate “vor fi ocupate de personalul din creșele transferate la primării – circa 1.900 de persoane, plus noi angajări la CJRAE/CMBRAE – instituții prevăzute pentru desființare în proiectul legii învățământului preuniversitar. Alte angajări despre care se menționează în proiect ar fi mediatori școlari, profesori itineranți și șoferi pentru microbuzele prevăzute pentru transport școlar în PNRR”.

În Hotărârea de Guvern aprobată vineri, numărul de angajări e mai mic, 2.200 de posturi disponibile, nu 3.500, cum era anunțat în proiectul aflat în dezbatere publică. În plus, personalul angajat ar urma să fie alocat și școlilor unde se desfășoară programul masă caldă.

“Prin Hotărârea de Guvern a fost suplimentat cu 2.200 numărul posturilor din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv învățământul special, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, necesare pentru preluarea creșelor în sistemul de învățământ și pentru acoperirea deficitului de personal didactic în școlile și grădinițele în care a crescut numărul de formațiuni și pentru implementarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 350 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.”

Informații de context

Pe 25 august, ministrul Educației spunea că este nevoie de cadre didactice și că în prezent, “sunt prea puține cadre didactice față de nevoia reală”.

Inițial, Sorin Cîmpeanu nu a spus de câți învățători, profesori, educatori-puericultori mai este nevoie, dar a precizat că “ceea ce are Ministerul Educației astăzi din perspectiva numărului de posturi este departe de a acoperi necesarul“.

Sorin Cîmpeanu nu a putut spune câte posturi vor fi suplimentate, pentru că urma o analiză pe județe pentru a vedea unde este nevoie de cadre didactice.

“Facem analiza pe fiecare județ a solicitării pe fiecare post cerut în plus și, în condițiile în care se justifică, vă anunț de pe acum că cea mai mare parte se justifică, vom iniția o Hotărâre de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi. Repartizarea numărului de posturi existent în acest moment, atâtea câte mai sunt conform legislației în vigoare, și redactarea, inițierea unei HG pentru suplimentarea numărului de posturi”, spunea Cîmpeanu.

6 zile mai târziu, pe 31 august, Ministerul Educației a anunțat cifra de care e nevoie pentru posturi în învățământ și a cerut Guvernului să îi aprobe înființarea a 3.500 de noi posturi în organigramă, potrivit unui proiect de hotărâre pus pe ordinea de zi a ședinței Executivului de miercuri, 31 august 2022, în „primă lectură”. Proiectul nu a fost publicat în transparență decizională la Ministerul Educației. Prin angajarea propusă, Ministerul Educației va avea 294.650 de angajați, față de 291.150 cât este în prezent.

În nota de fundamentare a proiectului era prevăzut un impact bugetar de 292.026.000 de lei pentru anul 2023, la capitolul cheltuieli de personal, din care bugetul câștigă înapoi peste 118 milioane de lei (40,6%) prin contribuții sociale și impozit pe venit.

Concret, pentru cele 3.500 de posturi, asta înseamnă un venit salarial mediu de 6.953 de lei pe lună, brut – adică circa 4.068 de lei net. În nota de fundamentare citată, impactul este același până în 2026, salariile respective urmând să rămână neschimbate pe perioada 2022-2026, conform draftului de HG.

În aceeași zi, 31 august, Ministrul Educației a anunțat că a fost aprobat în Guvern un memorandum prin care „se deblochează concursurile pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare și nedidactice” din preuniversitar și universități. Sorin Cîmpeanu făcea acest anunț în condițiile în care, potrivit unei ordonanțe de urgență recent aprobată de Executiv, angajările în instituțiile publice sunt înghețate până la finalul acestui an.

Citește și:
Înființarea a încă 3.500 de posturi la Ministerul Educației, propusă printr-un proiect de hotărâre de Guvern / Salariile pentru acestea sunt înghețate până în 2026


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape jumătate dintre muzeele din România “vor dispărea pur și simplu” dacă proiectul de ordonanță al Guvernului ar intra în vigoare, atrage atenția directorul Muzeului Național al Țăranului Român

Managerul Muzeului Naţional al Ţăranului Român, Virgil Ştefan Niţulescu, a declarat, vineri, că 45% dintre muzeele din România “vor dispărea pur şi simplu”, dacă proiectul de ordonanţă privind reducerea deficitului…
Vezi articolul

Nu putem face obligatorie nota de la simularea Evaluării Naționale 2024, spune secretarul de stat Sorin Ion: Nu este corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat, la emisiunea Info Edu, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este…
Vezi articolul

VIDEO Procurorul șef adjunct al DIICOT susține că „de cele mai multe ori” instituția a ales „discreție în mediatizarea” cazurilor de consum de droguri în școli „uneori de prestigiu” / Cupșa, PNL: Cum să facem așa? Să nu se afle cumva că în liceele noastre de prestigiu se consumă droguri. Dacă credeți că așa vom interveni eficient, cred că ne înșelăm cu toții

În contextul recentului caz mediatizat “Droguri în licee”, procurorul șef adjunct al DIICOT, Oana Pâțu, a spus în cadrul unei dezbateri în comisia de învățământ din Camera Deputaților că au…
Vezi articolul

Dispute la Universitatea Valahia, înaintea alegerilor pentru rector: Reclamații la Ministerul Educației că mai mulți cercetători nu au drept de vot și că sunt probleme în Carta universitară / Surse: Ministerul indică drept responsabil biroul electoral, spune că a dat aviz de legalitate pentru cartă

Alegerile pentru funcția de rector în cadrul Universității Valahia din Târgoviște, programate să aibă loc luni, 11 martie, sunt prefațate de o serie de dispute, însoțite de plângeri la Ministerul…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea, despre posibilitatea ca școlile să solicite un profesor psiholog: Sunt mai mult decât sceptică în privinţa implementării. Nu ştiu cum ar face faţă. Ar trebui, cred, să lucreze nonstop, pentru că sunt probleme

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a vorbit, pentru Prima TV, despre posibilitatea ca școlile să solicite un profesor psiholog: „Nu ştiu cum ar face faţă. Ar…
Vezi articolul