Au fost 24.366 de note greșite la Evaluarea Națională, corectate la contestații / Peste 35% dintre notele contestate au scăzut și doar 12% au rămas neschimbate

9.467 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a prezentat rezultatele contestațiilor de la Evaluarea Națională 2024. Doar una din 10 lucrări a rămas cu aceeași notă primită în faza inițială, potrivit instituției. Restul lucrărilor au primit note mai bune sau mai slabe. Procentul notelor care au crescut nota inițială este de peste 53%.

Au fost depuse 27.642 de contestații, după cum am scris încă de luni, adică cel mai mare număr de lucrări din ultimii 10 ani. Pentru 14.720 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări, notele au fost modificate prin scădere, potrivit Ministerului Educației. Numărul total de note modificate după contestații este de 24.366. Anul trecut, în 2023, tot 24 de mii de note au fost modificate în această etapă. Doar 11,9% dintre lucrări au rămas cu nota inițială după reevaluarea de la contestații.

Foto: grafic Edupedu.ro

Din numărul total de lucrări, 315.603, numărul celor contestare reprezintă 8,76%.

Distribuție contestații EN VIII 2024/discipline:

  • 14.485 la Limba și literatura română
  • 425 la Limba și literatura maternă
  • 12.730 la Matematică

La matematică, în cazul a 98,1% (12.488) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și cea obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 2.438 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

La proba de limba și literatura română, în cazul a 77,4% (11.208) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și nota obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 814 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

La proba de limba și literatura maternă322 de lucrări din 425 (75,8%) au diferențe mai mici de 0,5 puncte, iar 23 de lucrări au rămas cu note nemodificate.

Reamintim că acestea sunt notele finale, cele pe baza cărora elevii vor completa fișele pentru admiterea la liceu și pe baza cărora se va face apoi repartizarea computerizată.

Publicăm dosarul cu statitici de la Ministerul Educației:


11 comments
  1. la ce subiecte au fost anul acesta , pare că sunt cele pentru CES , ori pentru viitorii politicieni ai COALIȚEI .
    Este și normal ca majoritatea contestațiilor să ducă la mărirea notelor, din moment ce se știe ,,proprietarul” tezei ,

    1. exact,Oricum cred ca in instanta se va rezolva inechitabilitatea.la contestatii au fost marite pentru cine trebuia sa creasca in ierarhie si s_a scazut unora ca sa creasca cine trebuie in ierarhie.O mizerie made in Romania

  2. Eroarea umană ? Mmmmm . Nu se admite, deoarece poate afecta emoțional majoritatea copiilor și chiar a părinților. Eu nu sunt de acord.

  3. Ar trebui sa publicati si erorile scolilor care au omis sa incarce contestatii si au incercat sa musamalizeze totul. Director de liceu teoretic din sectorul 1 suna parintii si le transmite ca s-a produs o eroare si nu s-a incarcat contestatia la limba romana, dar a vazut ca in urma contestatiei la matematica ( aceasta s-a incarcat in sistem) nota nu s-a schimbat si a considerat ca nu se schimba nici la romana si sa o lasam asa. Daca noi ca parinti nu sunam la minister sa anuntam, scoala nu lua nici o masura. Copilul a mers ieri la scoala pentru a intreba la secretariat ce se intampla si nu a fost lasat sa intre, a fost trimis de paznici acasa si sa astepte( asa au primit cei de la paza indicatii dupa ce copilul a fost pus sa isi scrie numele pe o foaie care a ajuns la director).Sper sa se ia masuri mai drastice in aceasta privinta. Nu vrem ca si alti copii/parinti sa pateasca la fel. Nici pana in acest moment scoala nu a raspuns la mailul transmis ieri 09.07.2024.

    1. Am verificat pe Gorj, la câteva licee mai bine cotate (inclusiv deja grozavul CNTV, cel cu scurgerea de subiecte la matematică).

      Majoritatea diferențelor au fost de 10-20 de sutimi, foarte, foarte puține note mai mari sau mai mici cu până la 1 punct. Multe diferențe în scădere față de nota inițială, în special la română.

      Hai să nu sărim calul cu acuzele. Plus că nu evaluatorii trec notele pe lucrare, ei nici nu au acces la lucrări, ci la pdf-urile scanate cu acele lucrări (care pot fi cum a avut noroc centrul de examen să fie).

      1. daca un examen se desfasoara dupa noroc,atunci e o problema.Sa nu mai discutam despre asa zisele erori umane.Cine ne garanteaza ca nu au fost si la contestatii?Eu nu inteleg de ce atat secretomanie.Cred ca la contestatii s_au tras sforile cat cuprinde,de fapt nu cred ,sunt sigura

  4. Faptul că o notă a crescut sau a scăzut cu 10-20 de sutimi, nu inseamnă că e o notă greșită, așa cum ati specificat in titlul de mai sus.
    Greșit e titlul ales, probabil voit ales in această formulare!

    1. Exact. Nu toate subiectele puteau fi coractate conform itemurilor obiectivi. Dacā se dā un astfel de titlu, prifesorii deja sunt pusi în situatii unilitoare

    2. dar diferentele de 1 punct,80 de sutimi plus minus?15 sutimi conteaza foarte mult,si ar trebui sa fie justificate.Aici s-au tras sforile si s-au aranjat apele pentru unii.

  5. În creștere sau în scădere, diferența poate fi de o sutime. Nota o să fie modificată. Faptul că notele sunt modificate nu e cine și știe ce mare realizare, în general… doar dacă se dorește mult scandal pentru nimic.

    Din ce am văzut, diferențele n-au fost foarte mari, 15-20 de sutimi în plus sau în minus, mai mult în minus pe la română, unde notele au fost oricum mici de la bun început. Există evident și niște note mult modificate, dar e posibil să fi fost efectiv vorba de eroare umană în transcriere mai degrabă decât carențe în evaluare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Activități anti-bullying, de sprijin pentru reintegrare și de susținere pentru studenții din medii dezavantajate – printre noile atribuții de combatere abandonului universitar, propuse pentru Centrele de consiliere și orientare în carieră – proiect de metodologie

O serie de activități menite să combată abandon ul universitar vor intra în atribuțiile centrelor de consiliere și orientare în carieră (CCOC) din cadrul instituțiilor de învățământ superior – de…
Vezi articolul