Asociația Școlilor Particulare îi cere Ligiei Deca să introducă elevii din școlile particulare și confesionale în rândul beneficiarilor de burse de merit / Luni, Ministerul Educației discută în Comisia de dialog social Ordonanța de Urgență prin care Deca vrea să-și modifice a treia oară propriile legi

Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com

Asociația Școlilor Particulare îi cere ministrului Educației, Ligia Deca, să introducă elevii din școlile particulare și confesionale în rândul beneficiarilor de burse de merit. Într-o scrisoare deschisă, Christian Comșa, președinte al Asociației Școlilor Particulare, anunță că luni, 13 mai 2024, Ministerul Educației va discuta în cadrul Comisiei de dialog social Ordonanța de Urgență care propune modificări ale Legii Învățământului Preuniversitar.

„Unul dintre cele mai critice puncte abordate este acela al burselor de merit pentru elevii din învățământul preuniversitar. Într-un punct de vedere emis în data de 2 aprilie 2024, Consiliul pentru Combaterea Discriminării a subliniat necesitatea de a nu face distincție între elevii din sistemul de învățământ preuniversitar particular, confesional și cei de stat, argumentând că toți elevii merită recunoaștere egală pentru performanțele lor academice. Cu toate acestea, Ministerul Educației continuă să promoveze o abordare care exclude copiii înscriși în școlile particulare și confesionale de la beneficiile meritat câștigate. Această practică nu doar că neagă egalitatea de oportunități, dar transmite și un mesaj profund negativ: că eforturile și realizările lor sunt mai puțin valoroase”, se arată în scrisoarea deschisă emisă de Christian Comșa.

Amintim că pe 5 aprilie 2024 Ministerul Educației a organizat o dezbatere publică online a proiectului de lege prin care ministrul Ligia Deca vrea să-și modifice, pentru a treia oară în mai puțin de un an, propriile Legi ale învățământului. Și în cadrul dezbaterii, Comșa a solicitat Ministerului Educației să ia în considerare recomandările CNCD. În replică, oficialul care modera dezbaterea, secretarul de stat din educație Gigel Paraschiv, i-a răspuns: „Luăm în considerare, puteți să fiți sigur de lucrul acesta.” Proiectul de OUG dezbătut pe 5 aprilie ar fi trebuit, conform Legii 52/2003, publicat cu modificările aplicate în urma dezbaterii iar aceste modificări ar fi trebuit listate alături de inițiatorii lor. Concret, Legea transparenței decizionale statuează la articolul 7 alin. 10 lit. d că „în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea dezbaterii publice se asigură accesul public, pe site-ul și la sediul autorității publice responsabile, la următoarele documente: minuta dezbaterii publice, recomandările scrise colectate, versiunile îmbunătățite ale proiectului de act normativ în diverse etape ale elaborării, rapoartele de avizare, precum și versiunea finală adoptată a actului normativ”. Niciun astfel de document nu a fost publicat până la această oră de Ministerul Educației, condus de Ligia Deca.

Conținutul integral al scrisorii deschise trimise de Christian Comșa, președinte al Asociației Școlilor Particulare:

„În calitate de reprezentant al școlilor particulare și confesionale, precum și de părinte, simt o responsabilitate să adresez această scrisoare deschisă în contextul unei decizii care afectează nu doar prezentul, dar și viitorul educațional al copiilor noștri. În prezent, elevii din școlile particulare și confesionale sunt excluși din schema de burse de merit, o situație care persistă în ciuda recomandărilor Consiliului pentru Combaterea Discriminării și a dezbaterilor în cadrul Comisiei de dialog social a Ministerului Educației.

Luni, 13 mai 2024, această comisie va dezbate o Ordonanță de Urgență care propune modificări ale Legii Învățământului Preuniversitar. Unul dintre cele mai critice puncte abordate este acela al burselor de merit pentru elevii din învățământul preuniversitar. Într-un punct de vedere emis în data de 2 aprilie 2024, Consiliul pentru Combaterea Discriminării a subliniat necesitatea de a nu face distincție între elevii din sistemul de învățământ preuniversitar particular, confesional și cei de stat, argumentând că toți elevii merită recunoaștere egală pentru performanțele lor academice.

Cu toate acestea, Ministerul Educației continuă să promoveze o abordare care exclude copiii înscriși în școlile particulare și confesionale de la beneficiile meritat câștigate. Această practică nu doar că neagă egalitatea de oportunități, dar transmite și un mesaj profund negativ: că eforturile și realizările lor sunt mai puțin valoroase.

Este demoralizator și frustrant pentru elevi, care acumulează nu doar cunoștințe, ci și sentimente de nedreptate și neputință. Această situație are un impact direct asupra moralei lor și, pe termen lung, asupra aspirațiilor lor profesionale și personale.

Trebuie să ne întrebăm, ce fel de mesaj transmitem viitoarei generații? Vrem o societate care măsoară succesul unui individ nu prin eforturile și realizările sale, ci printr-o discriminare instituționalizată? Această abordare nu doar că subminează principiile de bază ale drepturilor omului și ale justiției sociale, dar contravine și valorilor pe care ne mândrim că le susținem ca națiune europeană.

Este timpul să privim dincolo de zidurile școlilor și să vedem talentul, munca și potențialul fiecărui elev. Fiecare copil merită să fie încurajat și sprijinit, să i se recunoască calitățile, indiferent de natura școlii pe care o frecventează.

În fiecare zi, văd strălucirea în ochii acestor copii când vorbesc despre viitor. Văd determinarea lor când înfruntă provocările academice și emoția cu care își împărtășesc succesele. Nu sunt doar elevi ai unei școli particulare sau confesionale; sunt viitorul acestei țări, sunt tineri care vor construi societatea de mâine, vor inova, vor îngriji și vor guverna.

De ce le spunem că nu contează? De ce îi sancționăm pentru alegerea unei educații care, credem, le va oferi cele mai bune șanse de succes? Acești copii nu înțeleg de ce statul, pe care ar trebui să-l poată privi ca pe un protector și un promotor al drepturilor lor, își întoarce ochii de la ei.

În prag de alegeri, vă întreb, dragi decidenți: este aceasta România pe care doriți să o construiți? O țară care nu își valorizează toți copiii în mod egal? O țară care măsoară valoarea educației nu prin ceea ce învață copiii noștri, ci prin tipul de ziduri între care învață?”

Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministerul Educației ia în considerare acordarea burselor și pentru elevii din școlile particulare, spune secretarul de stat Gigel Paraschiv
Consiliul pentru Combaterea Discriminării anunță Ministerul Educației că încalcă Constituția prin eliminarea elevilor din școlile particulare din rândul beneficiarilor de burse școlare
SURSE Ligia Deca își modifică propriile Legi ale educației pentru a treia oară, la nici un an de la promulgare: Proiect de OUG prin care universitățile pot ridica construcții, din fonduri externe nerambursabile, pe terenuri din domeniul public, care nu sunt în proprietatea lor / Introduce Informatica și Arhitectura în aria de discipline STEM, după ce le-a exclus prin legea învățământului
OFICIAL Legile învățământului Deca-Iohannis vor fi modificate prin OUG pentru a treia oară, în doar 8 luni. Ministerul Educației anunță că organizează luni, 25 martie, prima conferință de presă susținută de Ligia Deca în Guvernarea Ciolacu
Ligia Deca, în prima conferință de presă organizată de Ministerul Educației, în Guvernarea Ciolacu: Se introduce o nouă bursă, de reziliență, pentru elevi cu rezultate medii, bursa de merit va fi pentru elevii cu rezultate bune / Noi măsuri de supraveghere audio-video, în scopul investigării cazurilor de violență

Exit mobile version